Gå til innhold

Oktoberfest - 135 f2 - tow


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Jeg foretrekker absolutt spoilerbildet, men den konstruksjonen din skjønner jeg ikke bæret av.

 

Bygger trapp :)

 

 

 

Ferdig bæring med midlertidige trinn

attachicon.gif_ND48141.JPG

 

 

 

Skjønte at det var en trapp, men jeg lurer på det ferdige resultatet.

 

To stemningsfulle nattbilder, ingen dårlig utsikt du har fra verandadøren.

Endret av JorunT
Lenke til kommentar

Skjønte at det var en trapp, men jeg lurer på det ferdige resultatet.

 

 

To stemningsfulle nattbilder, ingen dårlig utsikt du har fra verandadøren.

 

Takk for det!

Trappa blir ikke ferdig før neste år, så det får vente. Jobber så mye jeg kan de helgene jeg får der utover høsten.

 

Er så heldig å ha fin utsikt både hjemme og på hytta. "Kveldsstell" er fra soveromsverandaen på hytta.

 

Med mye å gjøre og tidlig mørke blir det gjerne noen kveldsbilder. Den svanen var tatt håndholdt, så det er godt å se at D4'en klarer seg godt på høy ISO.

Endret av tow
Lenke til kommentar

Utsikten fra verandaen var neimen ikke ueffen den. Den klarinetten ser unektelig eksklusiv ut, og det er prisen også etter det jeg forstår.

 

Fillern, etter den baksten fikk jeg grassat lyst på rundstykker, men det er litt vel sent på kvelden for det nå. Liker hvordan de kryper ut av fokus bakover der.

 

Tipper at blenderlamellene ikke er helt ute av syne hvis du kikker gjennom objektivet. Forsøk å vri enda et ørlite hakk. Kanskje en justeringssak?

Lenke til kommentar

Utsikten fra verandaen var neimen ikke ueffen den. Den klarinetten ser unektelig eksklusiv ut, og det er prisen også etter det jeg forstår.

 

Fillern, etter den baksten fikk jeg grassat lyst på rundstykker, men det er litt vel sent på kvelden for det nå. Liker hvordan de kryper ut av fokus bakover der.

 

Tipper at blenderlamellene ikke er helt ute av syne hvis du kikker gjennom objektivet. Forsøk å vri enda et ørlite hakk. Kanskje en justeringssak?

 

Takk!

Klarinetten har en litt spesiell historie: Selmer hadde en hel container klare for sending til Japan, like før tsunamien kom og tok med seg lagerhuset de skulle til. Dermed ble de solgt "billig" i Europa, og en havnet hos meg.

 

Brød og rundstykker er min spesialitet. Lite gjær og masse havre og rug gir et saftig bakverk, det tar 16 timer fra jeg starter bakingen til jeg er ferdig.

 

Får prøve å sjekke litt med blenderringene, jeg har ikke lagt merke til det før i går. Objektivet er av gammel design - faktisk så langt jeg vet det eldste autofokusobjektivet i det hele tatt som fremdeles er i produksjon - så det har blenderring. Kameraet nekter å ta bilder om ikke blenderringen er stilt til minste blender, så det kan ikke være der det ligger. Får sjekke med et annet kamera, det er jo mulig at kameraet ikke åpner blenderen helt så langt som det skal, men da burde det jo undereksponere med blender 2.

For den del kan jo forklaringen godt være at "det bare er sånn".

Lenke til kommentar
Takk!

Klarinetten har en litt spesiell historie: Selmer hadde en hel container klare for sending til Japan, like før tsunamien kom og tok med seg lagerhuset de skulle til. Dermed ble de solgt "billig" i Europa, og en havnet hos meg.

 

Brød og rundstykker er min spesialitet. Lite gjær og masse havre og rug gir et saftig bakverk, det tar 16 timer fra jeg starter bakingen til jeg er ferdig.

 

Får prøve å sjekke litt med blenderringene, jeg har ikke lagt merke til det før i går. Objektivet er av gammel design - faktisk så langt jeg vet det eldste autofokusobjektivet i det hele tatt som fremdeles er i produksjon - så det har blenderring. Kameraet nekter å ta bilder om ikke blenderringen er stilt til minste blender, så det kan ikke være der det ligger. Får sjekke med et annet kamera, det er jo mulig at kameraet ikke åpner blenderen helt så langt som det skal, men da burde det jo undereksponere med blender 2.

For den del kan jo forklaringen godt være at "det bare er sånn".

 

Uheldig for Japan, heldig for tow.

 

Høres ut som en vinner den bakingen der. Er etter det jeg har forstått er det en fordel med lite gjær samt å bruke godt med tid. Er nok ikke hard-core nok selv.

 

Aha. Ikke usannsynlig at kameraet (i kombinasjon med objektivet) er synderen da. Både D4 og D700 kan settes opp i menyene slik at du kan benytte blenderringen manuelt (altså ikke styre blenderen fra kamerahjulet). Da vil du være sikker på at blenderen er korrekt satt helt åpen. Burde være verdt et forsøk.

 

Supermånen ser ut som en perle på en snor. Her må man jo enten ofre forgrunnen eller detaljer i månen, siden det allerede er mørkt.

Endret av k.n.b
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...