Gå til innhold

– Dette er verdens mest avanserte spilltastatur


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Det mang imidlertid gjør, er å støye noe jævelig. Å høre på tastaturknattringen til de jeg spiller med på høyttaleren er til tider irriterende.

 

Det de sitter med er vel MX Blue-switcher. De ikke-klikkende Red og Black er vel mer gjengangere på gaming-tastaturer. Også mulig at de hamrer tastene i bånn.

 

Ikke klikkende Red er vel en sannhet med modifikasjoner. Sammenlignet med er vanlig tastatur har i det minste de jeg har testet støyet betydelig mer. Spesielt der som du skriver tasten også bunner skikkelig, og det skal ikke alltid så mye til. Det er ikke nødvendig å hamre.

 

Når da fordelen med disse tastene i spill ikke er merkbar, så ser jeg heller ikke noe poeng i å bruke mer penger på dem heller. Jeg kan se at de som skriver mye, ønsker en annen tilbakemelding fra tastaturet, men for meg som primært bruker fire taster, så er det ikke noen tvil om når jeg trykker.

 

De føles kanskje bedre ut når jeg kjenner etter, men i spill er det raskt glemt.

 

 

 

Nå skal man helst ikke bånne tastene heller da :p Men mx red med demperinger på tastene er nærmest lydløse ;) Mitt pensjonerte g110 bråker mer, da jeg ikke bånner tastene på mitt K95. Samt har dempere i tilfelle jeg gjør det :)

Lenke til kommentar

 

har brukt samme logitech tastaturet i fem år, for å si det slikt så er W-tasten i like god stand som alle de andre knappene. så klarer ikke å se problemet.

 

Hva slags tastatur er det? Har selv hatt mange Logitech tastatur, rett nok ikke G serien, kanskje er den bedre? Men det som går igjen på mange av de andre er at bokstavene er limt på tastene med skriften på oversiden, ikke på limsiden, og da blir de fort visket ut. Det kan da ikke være bare meg som har erfart dette?

Sitter på samme logitech billigtastaturet på jobb nå i over 3 år, ingen av tastene har noe tegn til det du sier.

Det samme skal sies om det jeg har hjemme, Der er det kun littegrann missfarging på S tasten, ellers er det i fin form.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke at dem ikke har tatt bort piltastene enda... alle bruker asdw, har ikke brukt piltastene siden jeg spilla quake 1, å var råkjapp på styring uten mus.. men nå klarer jeg ikke engang spille cs:og\sourse, Battlefield eller cod serien uten mus.

Tatt bort piltastene? Dette er ikke en gamepad. Selv om tastaturet er lagd for spilling, så vil de samme brukerne også bruke tastaturet til skriving. Hvilke taster bruker du når du skal flytte markøren f.eks når du skriver et innlegg på diskusjon.no? Endret av Bradbury
Lenke til kommentar

Jeg bruker ikke ASDW, ei heller WASD.

 

ZXV + RMB

 

Piltastene er særs nyttige med tanke på at de er i nærheten av numerisk tastatur OG at de ikke kolliderer med andre funksjoner på samme tast(er). Noen som ikke bruker maskina til hverken tekstbehandling eller regneark tydeligvis og som sikkert mener en PC er totalt unyttig hvis Call of Duty ikke flyter jevnt helst 120fps fordi skjermen er 120Hz.

Lenke til kommentar

 

Det hjelper ikke hvor fancy Logitechs tastaturer er så lenge de har bokstavene pålimt med tekst på oversiden. Tegnene blir slitt vekk alt for fort. Et skikkelig tastatur har bokstavene/tegnene etset ned i tastene.

 

Lurer virkelig på åssen du kan si at tegnene er trykt på på oversiden, når man tydelig ser lyset skinne igjennom tasten? Såvidt jeg vet, skjer ikke det ved hjelp av ett klistremerke :)

 

Ikke har jeg sett noen tastatur i g-serien med påklistra tegn på noen år heller :)

Kanskje han har et billig tastatur med Logitech klistremerke :)

Lenke til kommentar

Blir det en "antall-tastetrykk-krig" nå?

 

50mill for Cherry MX, 70mill for dette nyfasjonable tullet fra Logitech. Kan vi anta neste tastatur har 90mill?

 

Forøvrig er dette tastaturet dyrt og fjåsete. Jeg ser ikke noe innovativt i dette, dog er det heller ikke behov med særlig innovativitet når det kommer til tastaturer.

 

Dessverre kommer nok dette tastaturet til å selge mer enn nok til at Logitech tror at dette er det vi alle vil ha, nei huff. Takke meg til at Logitech ikke står i noe monopolsituasjon på den fronten så vi fortsatt kan nyte de litt mer seriøse variantene uten alt fjomperiet.

Lenke til kommentar

 

har brukt samme logitech tastaturet i fem år, for å si det slikt så er W-tasten i like god stand som alle de andre knappene. så klarer ikke å se problemet.

Hva slags tastatur er det? Har selv hatt mange Logitech tastatur, rett nok ikke G serien, kanskje er den bedre? Men det som går igjen på mange av de andre er at bokstavene er limt på tastene med skriften på oversiden, ikke på limsiden, og da blir de fort visket ut. Det kan da ikke være bare meg som har erfart dette?

 

ja, det er G-serien, bruker selv G19. G15 og G710+ er like slitesterk, men det er jo så og si de samme knappene da.

Lenke til kommentar

Det hjelper ikke hvor fancy Logitechs tastaturer er så lenge de har bokstavene pålimt med tekst på oversiden. Tegnene blir slitt vekk alt for fort. Et skikkelig tastatur har bokstavene/tegnene etset ned i tastene.

 

Hvordan mener du tegnene skal være pålimt i dette tilfellet? Tegnene er gjennomsiktige så det må i tilfelle være tastene som er lakkert. Jeg har et g510 og har aldri hatt noe problem med tegn som blir slitt. Jeg har forøvrig hatt tastaturet i to år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...