Gå til innhold

– iPhone 6 er bare en kopi


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En vanlige brukere vil helst slippe slike ting, og der er iOS ganske bra virker det som.

Unnskyld at jeg spør, men har egentlig iPhone noe særlig med kapasitet på batteri?

På jobben syns jeg de klager rett som det er. De har ikke så mye peiling og jeg har ikke det på iPhone, men jeg har nevnt at de bør slå av ting hvis de ikke bruker de. Ikke vet jeg om det gjør en forskjell på iPhone, men det er iallefall forsøket verdt.

Endret av KarpeSkrotum
Lenke til kommentar

Kopiering er BRA. Fører utviklingen fremover. Om Apple og samsung blir for like, må begge to finne på noe nytt for å få kundenes oppmerksomhet.

 

Jeg kan ikke se for meg at Apple eller Samsung noen gang blir for like. Apple selger hardware for å kunne tilby programvaretjenester. Samsung selger hardware med så og si ferdigsnekra OS fra Google. Tim Cook sa i et ferskt interview med Charlie Rose at han ser på Google som konkurrent #1. En annen ulikhet er at Samsung allerede har lansert massevis av smartwatches, mens Apple har vente lenge for å kun selge én modell (selv om den har særdeles mange konfigurasjonsmuligheter).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Han gjør det muligens av lignende grunn som at man slår av lyset på do når man ikke er på do, at man slår av motoren når man ikke er ute og kjører, og man slår av komfyren når man ikke bruker den. Ordentlig teit og ukjennomtenkt, men enkelte er nå engang sånn. Skal bilen stå der hele natten med flott motor også får den ikke gå liksom? Bruker jo nesten ikke bensin på tomgang. Ærlig talt, så teit.

 

Og enkelte mennesker makter å finne frem hjemme uten GPS. Det tror jeg aldri jeg vil forstå meg på, finne senga uten GPS? Makan, det er jo en app for sånt. Når jeg står opp fra senga viser den meg vei ut på badet hvor jeg slett ikke trenger å vente 30 sek. på varmt vann, for oppegående mennesker lar naturligvis vannet renne hele tiden. Trenger ikke stille det engang, fin og jevn lunk hele døgnet, fatter ikke hva folk tenker på som skrur av dusjen. De har vel problemer med å få varmtvannet til å strekke til da, stakkars. :)

He he ikke så dumt innlegg som jo setter ting litt på spissen.

Men saken var egentlig at telefonen bør ha systemer som ikke bruker funksjoner når de ikke trengs og som burde gjøre gjeting av funksjoner fra brukerens side overflødig.

 

En vanlige brukere vil helst slippe slike ting, og der er iOS ganske bra virker det som.

Kopiene derimot. . . :)

 

det virker på begge telefonene våres diskusjon var aldri om systemer, da er det du som har missforstått veldig. uff.. jeg snakket ikke om 1 spesifikk telefon snakket om alle. jaja så må jo du tru at dette magiske ios som du virkelig trur gjør bedre enn alt annet x-D

Lenke til kommentar

Jeg har sett folk ha lysstyrken på maks, da går det mye strøm, men ellers har jeg ikke hørt mye klaging på batteriet i iPhone.

De med andre telefoner har derimot med seg lader på jobb har jeg sett.

 

Men mulig mine erfaringer ikke er representative andre steder.

Dette er vissvass, alle klager på telefonene sine og e har selv sett både iphone brukere å android brukere tatt med seg ladere på jobb, som jeg sa. Du må ikke tru at siden akkurat DU ikke har disse problemene så har ingen det eller rett og slett ord rett fra deg.. "jeg har ingen problemer med min batteri tid på iphone så dahar alle andre med iphone heller ikke det men folk med android osv har det".

Endret av Mikkis2k
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde iPhone i 4-5 år inntil jeg følte at de stagnerte litt og ville prøve noe nytt, kjøpte en S4 og synes den er helt grei, men nå som Apple tilbyr 4,7'' tommer ser jeg ingen grunn til å holde på min S4 lengre enn nødvendig. iOS er selvsagt det største plusset. Og før Androidfanatikere angriper meg med ''iOS suger, du er sperret inne, du kan ikke gjøre dette og dette blabla''. Det gir jeg, og mannen i gata, faen i. Jeg skal sende tekstmeldinger, surfe på nett, underholde meg selv med fun apps og helt grunnleggende ting. Den som kan tilby dette på best, enklest og mest interessante måte er den jeg vil gå til.

 

Jeg skal ikke laste ned torrents, radikalisere designet, ha floatware som jeg må sette meg ned og lese instrukser på hvordan man sletter det osv. Det er en mobil for meg, ikke en håndholdt datamaskin. Torrents laster jeg ned på datamaskinen min, der tilpasser jeg UIet og flest mulig detaljer som passer meg best. Det er tross alt der jeg bruker mest tid, og ikke på mobilen min som jeg bruker 10-30 min om dagen.

 

 

Ehm, best, enklest og mest interessante? Du vet at for å (som du skriver); "Jeg skal sende tekstmeldinger, surfe på nett, underholde meg selv med fun apps og helt grunnleggende ting." så trenger du ikke en telefon til 7000 kroner? Da kan du kose deg lenge med en android-telefon til rundt 2000 kroner ;) (Det er spesielt ikke nødvendig å bruke 7000 kroner på en mobil som du bare bruker 10-30 minutter om dagen......)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

det virker på begge telefonene våres diskusjon var aldri om systemer, da er det du som har missforstått veldig. uff.. jeg snakket ikke om 1 spesifikk telefon snakket om alle. jaja så må jo du tru at dette magiske ios som du virkelig trur gjør bedre enn alt annet x-D

Da har du jo sjansen til å vise hvor bra telefonen er til akkurat dette ved å ha alt på og se hvor lenge den holder ut.

Lenke til kommentar

 

det virker på begge telefonene våres diskusjon var aldri om systemer, da er det du som har missforstått veldig. uff.. jeg snakket ikke om 1 spesifikk telefon snakket om alle. jaja så må jo du tru at dette magiske ios som du virkelig trur gjør bedre enn alt annet x-D

Da har du jo sjansen til å vise hvor bra telefonen er til akkurat dette ved å ha alt på og se hvor lenge den holder ut.

 

Du ser forsatt ikke poenget.. herregud du er ignorant altså.. Det som er poenget her var NFC! Å det at man trenger ikke å ha ting man ikke bruker på! Visst man kan spare strøm visst man har de av, så gjør man det visst de ikke blir brukt der og da! Og med NFC stickersa mine tar det meg min dre enn 1 sekund! alt e trenger å gjøre er å ta telefonen min, legge den intil stickeren og boom.

 

Det at du har alt på driter jeg i rett og slett, fordi her var hoved diskusjonen om NFC var nødvendig, og at en person innbilte seg at apple var de eneste som kom med en grunn til å ta med NFC i sine telefoner.

 

Det at du ikke klarer å se det brukbare med dette er ikke mitt problem, å det at du absolutt trur at å ha ting på når man ikke bruker dem viser telefonens batteri nivå er på trynet.

 

Har jeg alt på så klarer den mer enn 1 dag, men hvorfor skal jeg la ting sitte i bakgrunnen når man ikke bruker dem? vær snill og kom med ett godt argument her, det klarer du ikke. Du har skrevet over 4 kommentarer å hver eneste kommentar sier ingenting om hvorfor man skal la ting stå på hele tida.

 

Sparer man strøm visst man har disse tingene av når man ikke bruker dem=Ja.

Sparer man strøm med å ha alt dette på når man ikke bruker dem=Nei.

 

Dette er fakta og jeg har tester med over 10 forskjellige mobiler fra forskjellige mobilprodusenter.

 

Skal ta en telefon som eksempel som du er så glad i!

Har iphone 4, og den SLUKER strøm om jeg har på BT,Wifi å data når e ikke bruker det. Er jeg flink med å slå dem av når e ikke bruker de klarer den seg igjennom dagen.

Endret av Mikkis2k
Lenke til kommentar

Du ser forsatt ikke poenget.. herregud du er ignorant altså.. Det som er poenget her var NFC! Å det at man trenger ikke å ha ting man ikke bruker på! Visst man kan spare strøm visst man har de av, så gjør man det visst de ikke blir brukt der og da! Og med NFC stickersa mine tar det meg min dre enn 1 sekund! alt e trenger å gjøre er å ta telefonen min, legge den intil stickeren og boom.

 

Det at du har alt på driter jeg i rett og slett, fordi her var hoved diskusjonen om NFC var nødvendig, og at en person innbilte seg at apple var de eneste som kom med en grunn til å ta med NFC i sine telefoner.

 

Det at du ikke klarer å se det brukbare med dette er ikke mitt problem, å det at du absolutt trur at å ha ting på når man ikke bruker dem viser telefonens batteri nivå er på trynet.

 

Har jeg alt på så klarer den mer enn 1 dag, men hvorfor skal jeg la ting sitte i bakgrunnen når man ikke bruker dem? vær snill og kom med ett godt argument her, det klarer du ikke. Du har skrevet over 4 kommentarer å hver eneste kommentar sier ingenting om hvorfor man skal la ting stå på hele tida.

 

Sparer man strøm visst man har disse tingene av når man ikke bruker dem=Ja.

Sparer man strøm med å ha alt dette på når man ikke bruker dem=Nei.

 

Dette er fakta og jeg har tester med over 10 forskjellige mobiler fra forskjellige mobilprodusenter.

 

Skal ta en telefon som eksempel som du er så glad i!

Har iphone 4, og den SLUKER strøm om jeg har på BT,Wifi å data når e ikke bruker det. Er jeg flink med å slå dem av når e ikke bruker de klarer den seg igjennom dagen.

Ville det ikke vært bedre å sette opp et "geofence" så telefonen gjør alt dette selv når du f.eks går inn døra hjemme?

Jeg gjør det med påminnelser, men mulig det finnes apps som kan fikse resten også?

Da slipper man å tenke på slike tags.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Du ser forsatt ikke poenget.. herregud du er ignorant altså.. Det som er poenget her var NFC! Å det at man trenger ikke å ha ting man ikke bruker på! Visst man kan spare strøm visst man har de av, så gjør man det visst de ikke blir brukt der og da! Og med NFC stickersa mine tar det meg min dre enn 1 sekund! alt e trenger å gjøre er å ta telefonen min, legge den intil stickeren og boom.

 

Det at du har alt på driter jeg i rett og slett, fordi her var hoved diskusjonen om NFC var nødvendig, og at en person innbilte seg at apple var de eneste som kom med en grunn til å ta med NFC i sine telefoner.

 

Det at du ikke klarer å se det brukbare med dette er ikke mitt problem, å det at du absolutt trur at å ha ting på når man ikke bruker dem viser telefonens batteri nivå er på trynet.

 

Har jeg alt på så klarer den mer enn 1 dag, men hvorfor skal jeg la ting sitte i bakgrunnen når man ikke bruker dem? vær snill og kom med ett godt argument her, det klarer du ikke. Du har skrevet over 4 kommentarer å hver eneste kommentar sier ingenting om hvorfor man skal la ting stå på hele tida.

 

Sparer man strøm visst man har disse tingene av når man ikke bruker dem=Ja.

Sparer man strøm med å ha alt dette på når man ikke bruker dem=Nei.

 

Dette er fakta og jeg har tester med over 10 forskjellige mobiler fra forskjellige mobilprodusenter.

 

Skal ta en telefon som eksempel som du er så glad i!

Har iphone 4, og den SLUKER strøm om jeg har på BT,Wifi å data når e ikke bruker det. Er jeg flink med å slå dem av når e ikke bruker de klarer den seg igjennom dagen.

Ville det ikke vært bedre å sette opp et "geofence" så telefonen gjør alt dette selv når du f.eks går inn døra hjemme?

Jeg gjør det med påminnelser, men mulig det finnes apps som kan fikse resten også?

Da slipper man å tenke på slike tags.

 

Jeg ser for meg at NFC er en smidigere løsning da den ikke er avhengig av sted, kun nærhet. Hvis man er utenfor GPS-dekning (garasjeanlegg, visse dalstrøk, innendørs) vil fortsatt NFC fungere basert på nærhet mellom tag og leser. Dermed vil stedsbaserte (inkl. fartøy som er flyttbare) handlinger kunne gjøres med en granularitet tilpasset brukernes individuelle behov. For å ta et konkret eksempel: GPS vil kunne fortelle telefonen når man ankommer eller forlater et hotell, men skiller ikke nødvendigvis mellom konferanserom, hotellbaren, og hotellbassenget. Hvis brukeren ønsker å endre konfigurasjon (lydløs på møterom, generell utenfor) så kan NFC fungere bedre.

Lenke til kommentar

Siden dette ser ut til å være et betent tema for android-folket, skal jeg gjøre det eneste som virkelig vil irritere vettet av dere:

 

Jeg skal kjøpe en iPhone 6 plus til meg selv, på tross av at jeg synes den er i største laget. Ikke bare det, jeg skal kjøpe en iphone 6 til en venninne også :D så skal vi mollkose oss med disse flotte telefonene :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg liker Android bedre enn ios.... Men Og si at det ene er bedre enn det andre blir veldig feil, de er gode på hver sin måte. Ios er perfekt for nybegynnere og viderekomne og det samme er Android. Hva angår så synes jeg at min note3 enda er langt foran iphone 6 eller 6+, og det har med og gjøre pennen og at det går veldig fint og dele skjermen. Men når det er sagt så er det vel ikke så veldig mange som bruker det daglig slik som jeg gjør. Så hver sin telefon til hver sitt bruk, for og si det enkelt en liten fjortiss trenger neppe note 4... Så jeg er enig med mange man velger den telefonen som man liker uten tanke på om det er Android eller iPhone, eller som meg som er enkel sagt er låst til Android og kommer aldri til og kjøpe en iPhone siden jeg da må kjøpe alle programmene på nytt.....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...