Gå til innhold

– iPhone 6 er bare en kopi


Anbefalte innlegg

Som sagt konstruerte behov som man normalt ikke har.

 

Telefonen bruker egentlig ikke mer strøm selv om GPS er slått på, den bruker mobilnettet til posisjonering, og det er den uansett koplet til.

GPS-brikken brukes lite, og strømforbruket er minimalt, med mindre en app krever det.

 

Wifi og blåtann bruker ikke stort hvis telefonen har en bra strømstyring, derfor kan man godt la disse være på.

 

Telefonen holder for meg hele dagen og har igjen 30-40% ved leggetid, selv med alt på.

 

I dag har jeg brukt telefonen rimelig mye og har igjen 38%.

Da er det 4 timer bruk og 13 timer ventemodus.

Det er vel ikke så verst?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som sagt konstruerte behov som man normalt ikke har.

 

Telefonen bruker egentlig ikke mer strøm selv om GPS er slått på, den bruker mobilnettet til posisjonering, og det er den uansett koplet til.

GPS-brikken brukes lite, og strømforbruket er minimalt, med mindre en app krever det.

 

Wifi og blåtann bruker ikke stort hvis telefonen har en bra strømstyring, derfor kan man godt la disse være på.

 

Telefonen holder for meg hele dagen og har igjen 30-40% ved leggetid, selv med alt på.

 

I dag har jeg brukt telefonen rimelig mye og har igjen 38%.

Da er det 4 timer bruk og 13 timer ventemodus.

Det er vel ikke så verst?

Du gir ikke noen gode argumenter heller.. de bruker strøm.. sant? hvorfor la dem stå på da? du glemmer å at data er slått av fordi det brukes hele tida selv om du tru det ikke brukes. det blir brukt hver gang du har auto sync på, hver gang det skjer noe på facebook, hver gang du får snap osv osv.

 

4timers bruk? jeg har normalt etter nfc tagsa mine 2-3dagers strøm. Slå den med å ha alt på, lykke til med det. Dette er bare små ting som hjelper, å det å ha etelefonen i fler dager kontra 1 dag ja takk.

 

Så hjelper det å slå av disse tingene? svaret er ja. Så hvorfor skal jeg da ikke slå dem av? hvorfor skal du kommentere at "du sliter med telefonens batteritid visst du er nødr å slå dem av". uansett, jeg gir meg for idag fordi det ser ut som du ikke skjønner poenge og egentlig ikke tenker ordentlig igjennom det du sier.

 

Ja man kan klare seg med 1 dag bruk med alt på, men når man har data kontroll, å ikke bruker tinga der å da så er det ikke vits å ha det på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg lader uansett hver natt, så for min del er det ikke noe poeng å stresse med å skru av div. funksjoner selv om det hadde vært lettvindt og gått av seg selv.

Batteriet holder i massevis uansett.

 

Det meste går via push-varsler, unntatt gmail hvis jeg husker riktig, men det er satt til å sjekke hver time.

Mobildata står også bestandig på, forresten, samme med 4G. (Selv om jeg normalt ikke har 4G dekning)

Hadde jeg hatt NFC ville bruken du beskriver vært helt bortkastet for min del.

Lenke til kommentar

Jeg lader uansett hver natt, så for min del er det ikke noe poeng å stresse med å skru av div. funksjoner selv om det hadde vært lettvindt og gått av seg selv.

Batteriet holder i massevis uansett.

 

Det meste går via push-varsler, unntatt gmail hvis jeg husker riktig, men det er satt til å sjekke hver time.

Mobildata står også bestandig på, forresten, samme med 4G. (Selv om jeg normalt ikke har 4G dekning)

Hadde jeg hatt NFC ville bruken du beskriver vært helt bortkastet for min del.

det er du du er 1 av mange milioner og tru meg rundt 90% av folk som hadde visst om dette hadde brukt dette slik. Super enkelt. Å det er nødvendig:)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er også et godt poeng at det ikke handler om å være først, men å være best på det, som Apple sa selv. Og det er jeg enig i. Har selv en Galaxy S4, og har prøvd Note-modellene, men personlig foretrekker jeg måten Apple og iOS gjør det på(bortsett fra tilbake-knappen som Android-telefoner har).

 

Begge sider har fanboys som ikke klarer å innse at det er subjektivt. Det objektive man kan trekke mellom disse konkurrentene er ofte ikke realistisk og diskutert mellom personer som har lite, ingen eller trangsynt kunnskap om det.

 

Hadde iPhone i 4-5 år inntil jeg følte at de stagnerte litt og ville prøve noe nytt, kjøpte en S4 og synes den er helt grei, men nå som Apple tilbyr 4,7'' tommer ser jeg ingen grunn til å holde på min S4 lengre enn nødvendig. iOS er selvsagt det største plusset. Og før Androidfanatikere angriper meg med ''iOS suger, du er sperret inne, du kan ikke gjøre dette og dette blabla''. Det gir jeg, og mannen i gata, faen i. Jeg skal sende tekstmeldinger, surfe på nett, underholde meg selv med fun apps og helt grunnleggende ting. Den som kan tilby dette på best, enklest og mest interessante måte er den jeg vil gå til.

 

Jeg skal ikke laste ned torrents, radikalisere designet, ha floatware som jeg må sette meg ned og lese instrukser på hvordan man sletter det osv. Det er en mobil for meg, ikke en håndholdt datamaskin. Torrents laster jeg ned på datamaskinen min, der tilpasser jeg UIet og flest mulig detaljer som passer meg best. Det er tross alt der jeg bruker mest tid, og ikke på mobilen min som jeg bruker 10-30 min om dagen.

 

Apple har innsett denne ideologien, og har i tillegg litt ekstra bakom det hele for de gangene man vil gjøre litt mer - UTEN at det konstant er i veien og er for komplisert for mannen i gata å ta fatt på. Det er nettopp denne ideologien folk skryter de opp for og noen ganger ser seg usunt blind på. Noen har kanskje andre bruksområder for mobilen sin, og da kan det godt hende at Android er bedre for de formålene. Begge to har irritasjonspunkt, begge to har sine sterke sider. Så da er vi tilbake til bruksområde og subjektive meninger.

 

Vel, litt offtopic men. Måtte få det sagt.

 

Takk Gud! Som ord tatt fra min egen munn! Genial kommentar! For meg handler en mobil om å være smooth, problemfri og å utføre lette oppgaver "on the go".

 

Apple tar seg småkriminelt godt betalt for ekstra minne, men det gjør for eksempel Microsoft med sin Surface Pro også.(Nei, det er ikke greit av den grunn)

Folk går rundt og tror at genier som jobber i Apple, ikke henger med de seneste specsa og at de ikke "kommer på" å ha alle de samme funksjonene som android.

 

Dette er et bevisst valg, en helt annet ideologi, en alternativ måte å tenke på. Det er vanskelig å lage et intuitivt og lett brukergrensesnitt, dette er en av grunnene til at Windows 8 nå sliter...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Etter å ha sett den videoen nå, så er jeg endelig overbevist! Det blir nok FORTSATT en iPhone 6+ på meg!

 

Det at Samsung prøver å være morsom blir bare teit! "Just wait for it... I like that part". Bravo!.. Og presentasjonen deres på unpacked var bare pinlig. De skulle tatt i bruk noen bedre skuespillere på scenen! Det var så dårlig at publikum nesten var litt for redd for å klappe.

dette er typiske eple folk. De praiser å hyller alt som de ser apple presenterer, fordi de lever i sin egen verden der apple er de som kommer med de "nye" tinga, selv om de har vært ute i mange år før de kommer med noe.

 

Du skulle hørt min far.. uff å flaut å irritabelt det var å høre på han da han sa han hadde bestilt seg iphone 6+.

"ja faen de har jo den største skjermen på markede, de herre samsungene klarer ikke engang å konkurere med en sånn skjerm, fy såren å stor den er"... bla bla bla.

 

Kjøp nå hva du vill, men det å kjøpe en telefon pga opptreden å reklame er så sykt teit som du kan få det. Prøv produktet selv, lev deg inn i det å du ser sannhetene.

 

"the next big thing" my ass, iphone 5S er MYE finere på designer fronten, iphone 6 var en stor skuffelse, å ikke minst fargene.. fysj å stygg den telefonen var. :/ Bare utseende får meg til å ikke få lyst på den engang. Selv om jeg har sakt at når de kommer med 4.7"+ så skal jeg gi de en sjangse til..

 

Skal jeg gi de denne sjangsen, skal e ha jailbreak tigjengelig, å e må ordne custom paint, fordi fy søren å stygg iphone 6 er i de fargene uff. Det blir en dyr iphone.. haha gidderke å starte på prisen .. 6,700kr for 5.5" med 16GB.. WOW sier e bare.. under 5lapper å hiv på 700kr for 128GB minnekort å voila.. e har mer plass en bedre telefon, å ikke minst MYE billigere. 8,700kr for 128gb.. uff å tragiskt. Det som er synd.. apple fans å gammle uvitne folk kjøper det fordi xD for det det er "apple".. jaja nokk om det. Samsung er kjedelig uansett, gi meg nexus 6 eller en god telefon fra HTC/Sony.

 

 

Syns du dømmer meg litt fort der! Jeg var faktisk ganske sarkastisk med den kommentaren min. Hverken reklamen eller presentasjonen fra både apple og samsung påvirker meg i å kjøpe telefonen deres. Jeg er mer den slags person som kjøper det jeg mest trenger og er mest komfortabel med! Så jeg er enig med det Vebjørn sier her:

 

Jeg skal sende tekstmeldinger, surfe på nett, underholde meg selv med fun apps og helt grunnleggende ting. Den som kan tilby dette på best, enklest og mest interessante måte er den jeg vil gå til.

Endret av eksepsjonell
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Slå av og på wifi, mobilt nett og gps?

Hvorfor i allverden skal man måtte gjøre det, med mindre man har trøbbel med å klare seg gjennom dagen uten lader?

 

Det høres mer ut som konstruerte behov som man egentlig ikke trenger.

Hvorfor skal du ha disse på visst man ikke bruker dem? dette må jo du forstå vell?

Gps fordi jobben min handler om utkjøringer.

 

Den normale person hadde tenkt litt bedre igjennom teksten før de kom med det du kom med der:P

At du trenger gps på jobben er jo ingen grunn til å slå det av når du er hjemme?

Litt lite gjennomtenkt kanskje?

Lenke til kommentar

 

 

Slå av og på wifi, mobilt nett og gps?

Hvorfor i allverden skal man måtte gjøre det, med mindre man har trøbbel med å klare seg gjennom dagen uten lader?

 

Det høres mer ut som konstruerte behov som man egentlig ikke trenger.

Hvorfor skal du ha disse på visst man ikke bruker dem? dette må jo du forstå vell?

Gps fordi jobben min handler om utkjøringer.

 

Den normale person hadde tenkt litt bedre igjennom teksten før de kom med det du kom med der:P

At du trenger gps på jobben er jo ingen grunn til å slå det av når du er hjemme?

Litt lite gjennomtenkt kanskje?

 

hvorfor skal jeg ha den på hjemme når den ikke blir brukt? lite gjennomtenkt kan du være skjøl.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hehe, morsomt å se iFanboys argumenterer. Kopierer størrelse og NFC ++, men man finner til stadighet unnskyldninger for sin gud.

 

Hvor ble det av at man ikke trenger større skjerm, for det var ikke brukervennlig, NFC er ikke sikkert, er dårlig osv osv for det mener apple og da er det riktig.

Legg merke til at Apple er hverken innovativ/nyskapende - de tok feil, markedet vil ha det andre produsenter lager ... Apple måtte komme etter (som er bra at de gjør, slik at deres kunder også får det de vil ha, men det er uansett å kopiere hva andre gjorde før de)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg skal sende tekstmeldinger, surfe på nett, underholde meg selv med fun apps og helt grunnleggende ting. Den som kan tilby dette på best, enklest og mest interessante måte er den jeg vil gå til.

 

Men det er det som blir feil, fordi det er INGEN som kan gi det "beste" uansett. :) å e er helt uenig at ios kan gjøre dette på den mest intressante måten. ios er kjedelig når de kommer det dette punktet. Å det med at det er enkelt kan også argumenteres, da ren android er like enkelt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Slå av og på wifi, mobilt nett og gps?

Hvorfor i allverden skal man måtte gjøre det, med mindre man har trøbbel med å klare seg gjennom dagen uten lader?

 

Det høres mer ut som konstruerte behov som man egentlig ikke trenger.

Hvorfor skal du ha disse på visst man ikke bruker dem? dette må jo du forstå vell?

Gps fordi jobben min handler om utkjøringer.

 

Den normale person hadde tenkt litt bedre igjennom teksten før de kom med det du kom med der:P

 

At du trenger gps på jobben er jo ingen grunn til å slå det av når du er hjemme?

Litt lite gjennomtenkt kanskje?

 

Han gjør det muligens av lignende grunn som at man slår av lyset på do når man ikke er på do, at man slår av motoren når man ikke er ute og kjører, og man slår av komfyren når man ikke bruker den. Ordentlig teit og ukjennomtenkt, men enkelte er nå engang sånn. Skal bilen stå der hele natten med flott motor også får den ikke gå liksom? Bruker jo nesten ikke bensin på tomgang. Ærlig talt, så teit.

 

Og enkelte mennesker makter å finne frem hjemme uten GPS. Det tror jeg aldri jeg vil forstå meg på, finne senga uten GPS? Makan, det er jo en app for sånt. Når jeg står opp fra senga viser den meg vei ut på badet hvor jeg slett ikke trenger å vente 30 sek. på varmt vann, for oppegående mennesker lar naturligvis vannet renne hele tiden. Trenger ikke stille det engang, fin og jevn lunk hele døgnet, fatter ikke hva folk tenker på som skrur av dusjen. De har vel problemer med å få varmtvannet til å strekke til da, stakkars. :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

 

Slå av og på wifi, mobilt nett og gps?

Hvorfor i allverden skal man måtte gjøre det, med mindre man har trøbbel med å klare seg gjennom dagen uten lader?

 

Det høres mer ut som konstruerte behov som man egentlig ikke trenger.

Hvorfor skal du ha disse på visst man ikke bruker dem? dette må jo du forstå vell?

Gps fordi jobben min handler om utkjøringer.

 

Den normale person hadde tenkt litt bedre igjennom teksten før de kom med det du kom med der:P

 

At du trenger gps på jobben er jo ingen grunn til å slå det av når du er hjemme?

Litt lite gjennomtenkt kanskje?

 

Han gjør det muligens av lignende grunn som at man slår av lyset på do når man ikke er på do, at man slår av motoren når man ikke er ute og kjører, og man slår av komfyren når man ikke bruker den. Ordentlig teit og ukjennomtenkt, men enkelte er nå engang sånn. Skal bilen stå der hele natten med flott motor også får den ikke gå liksom? Bruker jo nesten ikke bensin på tomgang. Ærlig talt, så teit.

 

Og enkelte mennesker makter å finne frem hjemme uten GPS. Det tror jeg aldri jeg vil forstå meg på, finne senga uten GPS? Makan, det er jo en app for sånt. Når jeg står opp fra senga viser den meg vei ut på badet hvor jeg slett ikke trenger å vente 30 sek. på varmt vann, for oppegående mennesker lar naturligvis vannet renne hele tiden. Trenger ikke stille det engang, fin og jevn lunk hele døgnet, fatter ikke hva folk tenker på som skrur av dusjen. De har vel problemer med å få varmtvannet til å strekke til da, stakkars. :)

 

haha, tommel opp! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Jeg skal sende tekstmeldinger, surfe på nett, underholde meg selv med fun apps og helt grunnleggende ting. Den som kan tilby dette på best, enklest og mest interessante måte er den jeg vil gå til.

Men det er det som blir feil, fordi det er INGEN som kan gi det "beste" uansett. :) å e er helt uenig at ios kan gjøre dette på den mest intressante måten. ios er kjedelig når de kommer det dette punktet. Å det med at det er enkelt kan også argumenteres, da ren android er like enkelt.

Du har helt rett at ingen kan gi det beste. Men alle har sin egen smak.

Lenke til kommentar

Han gjør det muligens av lignende grunn som at man slår av lyset på do når man ikke er på do, at man slår av motoren når man ikke er ute og kjører, og man slår av komfyren når man ikke bruker den. Ordentlig teit og ukjennomtenkt, men enkelte er nå engang sånn. Skal bilen stå der hele natten med flott motor også får den ikke gå liksom? Bruker jo nesten ikke bensin på tomgang. Ærlig talt, så teit.

 

Og enkelte mennesker makter å finne frem hjemme uten GPS. Det tror jeg aldri jeg vil forstå meg på, finne senga uten GPS? Makan, det er jo en app for sånt. Når jeg står opp fra senga viser den meg vei ut på badet hvor jeg slett ikke trenger å vente 30 sek. på varmt vann, for oppegående mennesker lar naturligvis vannet renne hele tiden. Trenger ikke stille det engang, fin og jevn lunk hele døgnet, fatter ikke hva folk tenker på som skrur av dusjen. De har vel problemer med å få varmtvannet til å strekke til da, stakkars. :)

He he ikke så dumt innlegg som jo setter ting litt på spissen.

Men saken var egentlig at telefonen bør ha systemer som ikke bruker funksjoner når de ikke trengs og som burde gjøre gjeting av funksjoner fra brukerens side overflødig.

 

En vanlige brukere vil helst slippe slike ting, og der er iOS ganske bra virker det som.

Kopiene derimot. . . :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...