Gå til innhold

[Løst] Skygge lege?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva legger du i å skygge en lege?

 

IamWatchingyou.jpg

Ups xS sorry :D

 

Det eg mener er å være med ein lege på arbeidsplassen og være med han/ho å observere det han gjør og slike ting. Få eit innblikk i det å være lege.

 

Dette skal vistnok være kjempe vanlig i England, regner med at det ikkje er fult like vanlig i Norge (altså før legestudie, vet at turnus leger er med leger å observerer de).

 

 

 

Endret av Ragnar115
Lenke til kommentar

Hei,

Fått beskjed av ein rådgiver at det å skygge ein lege kunne være lurt om man ville ta legestudie i utlandet, og in general.

 

Hvem er det mulig å ta kontakt med om man eventuelt vil prøve å få det til? Å skygge ein lege?

 

i Haukeland / Haraldsplass?

Skal på praksis i uke 40 hvor jeg skal observere en lege i 3 dager, og sykepleier i 2 dager. Men igjen så går jeg på ambulanselinjen og har signert taushetsplikt kontrakt. Og de tok ikke inn personer under 18 år der jeg skal ihvertfall. Det er mulig, men vanskelig. Ihvertfall om du ikke kjenner noen innen for yrket.

Endret av sicios
Lenke til kommentar

Tviler på at du noensinne får lov til å følge en lege rundt på jobb uten å være i studie allerede. Det er tross alt taushetsplikt på alt pasienter sier til legene sine. Og en fullstendig "sivil" vil ikke ha noe taushetsplikt avtaler signert. En student har hvertfall bruk for det.

Ein "Sivil" person kan skrive under på ein taushetsplikt avtale. Ser ut til at du tok feil ang. det å få lov til å være i studie allerede ettersom han rett under deg nettopp sa at han hadde fått lov. Han går på ambulanselinjen, men ikkje på medisin.

Eg går på helselinjen.

 

 

Hei,

Fått beskjed av ein rådgiver at det å skygge ein lege kunne være lurt om man ville ta legestudie i utlandet, og in general.

 

Hvem er det mulig å ta kontakt med om man eventuelt vil prøve å få det til? Å skygge ein lege?

 

i Haukeland / Haraldsplass?

Skal på praksis i uke 40 hvor jeg skal observere en lege i 3 dager, og sykepleier i 2 dager. Men igjen så går jeg på ambulanselinjen og har signert taushetsplikt kontrakt. Og de tok ikke inn personer under 18 år der jeg skal ihvertfall. Det er mulig, men vanskelig. Ihvertfall om du ikke kjenner noen innen for yrket.

 

Kan prøve meg på eit legekontor.

 

Har ein i familien som er sykepleier & kjenner ein lege. Men vil se om det ikkje var ein person eg kunne kontaktet på de ulike sykehusene eg nevnte.

 

Hvem kan man gå til? I værstefall får man eit nei. Men det må jo være mulig.

 

Lenke til kommentar

Men når det e sagt, så er eg ikkje intressert i deres personlige meninger om saken.
Eg spurde etter ein kontaktperson og i verstefall sier personen nei.
Men eg e ikkje intressert i ein hau med folk som sier at de ikke ville hatt ein sivilperson med seg, eller folk som er skeptisk på om det er mulig.

For eg vet allerede nå at dette blir gjort i Norge, det er kanskje skjeldent og vanskelig å få til, men det skjer. Så eg vet allerede at det er ein mulighet. Når det er sagt, så er problemet å finne rette personen å snakke med som han håndtere ein slik fårespørsell.

 

Dette er også ein vanlig praksis å gjøre i England, selv om du ikkje er medisin student. Mange skoler ser nesten på det som eit krav å være med på ulike ting som dette.

men eg må si, dere har vært JÆVLIG hjelpsom. Tusen fuckings takk.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvis det å "skygge en lege" er ulovlig etter lov om helsepersonell paragraf 21 da må det vel være greit nok å få beskjed om det. Hvis man ønsker et avslag i henhold til lovtekstens bestemmelser så kan man jo enten henvende seg til en overlege ved et sykeshus eller en privatpraktiserende lege. Alternativt så kan man jo finne på noe som er litt lovlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...