Gå til innhold

SNIKTITT: Slik blir den nye Mac-en din


Anbefalte innlegg

"Ikoner og andre visuelle elementer er blitt kraftig stiliserte samtidig som skyggeeffekter er en saga blott. Med færre detaljer har ikonene blitt tydeligere og de har også fått en klarere og sterkere fargepallett enn før. Dette gjør at de virket mindre realistiske, og vi brukte litt tid på å vende oss til dem."

 

Det var dette som gjorde oss som bruker Windows misunnelig og eneste grunn til å ville leke med iOS. Når Apple fjerne det som har vært det beste med iOS står står man igjen med noe som er like kjedelig og platt som MS. Alle har elsket iOS fordi det så fotorealistisk ut, det ga dybde... jeg skjønner ikke hva de tenker i Apple når de tar vekk dette og ønsker et design anno 1970. Ikonene er kjedelige og stygge, fargenpalette grell og ensidig.

 

Nå tar de til og med den velkjente platen i bunnen som ikonene stod på og som ga 3D effekten... hvorfor i all verden gjøre det 2D når man hadde mestret 3D??? Utover det visuelle har det aldri vært noe grunn å velge Apple... man betaler dyrt for noe som er betydelig dårligere... men når det visuelle også er ødelagt så kan man like gjerne droppe Apple.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Ikoner og andre visuelle elementer er blitt kraftig stiliserte samtidig som skyggeeffekter er en saga blott. Med færre detaljer har ikonene blitt tydeligere og de har også fått en klarere og sterkere fargepallett enn før. Dette gjør at de virket mindre realistiske, og vi brukte litt tid på å vende oss til dem."

 

Det var dette som gjorde oss som bruker Windows misunnelig og eneste grunn til å ville leke med iOS. Når Apple fjerne det som har vært det beste med iOS står står man igjen med noe som er like kjedelig og platt som MS. Alle har elsket iOS fordi det så fotorealistisk ut, det ga dybde... jeg skjønner ikke hva de tenker i Apple når de tar vekk dette og ønsker et design anno 1970. Ikonene er kjedelige og stygge, fargenpalette grell og ensidig.

 

Nå tar de til og med den velkjente platen i bunnen som ikonene stod på og som ga 3D effekten... hvorfor i all verden gjøre det 2D når man hadde mestret 3D??? Utover det visuelle har det aldri vært noe grunn å velge Apple... man betaler dyrt for noe som er betydelig dårligere... men når det visuelle også er ødelagt så kan man like gjerne droppe Apple.

 

Hvis du valgte Mac og iOS utelukkende på grunn av at ikoner og annet så pent ut, så... er du litt overflatisk.

 

"Betydelig dårligere" vet jeg ikke om Mac-brukere selv vil være enige i.

Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg håper det lille øyet i finder (var i snow leopard) kommer tilbake, slik at man kan se previews av bildene sine uten å måtte markere alle. :I

Øyet finnes fremdeles, men er deaktivert som default.

1: Høyreklikk på bakgrunnen der øyet pleide å være

2: Velg "Customize toolbar" (eller tilsvarende for ditt språk)

attachicon.gifScreen Shot 2014-09-12 at 11.18.35.png

3: Dra øye-ikonet opp i verktøylinjen

attachicon.gifScreen Shot 2014-09-12 at 11.18.48.png

Tusen takk, du har gjort hverdagen min mye enklere! Jeg antok at det hadde blitt fjernet permanent i Mavericks og tenkte ikke engang på at det kunne være en setting. :p

Du kan også klikke på 'space' så får du opp quick-look :) Så cmd+a og space, så åpner den quick-look så kan du bruke piltaster til å bla igjennom bildene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Er forøvrig enig i at mange designelementer i Maverick var penere enn i Yosemite. Er helt legitimt å synes at UIet er mindre pent i ny versjon. Fremtredende bruk av 2D elementer er noe Microsoft begynte rundt WP8 og WIndows8 og er en trend jeg ikke synes er spesielt pent. Liker ikke at Apple følger etter denne trenden, hva skjedde med å være unik og tørre å skille seg ut? Greit nok at man skal fornye seg men må man på død og liv følge en trend?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...