Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvor mange er det greit å ligge med? (jenter)


Anbefalte innlegg

Nåja nå må du ikke la politisk korrekthet triumfere sannhet, så klart det er rasjonelt å føle ubehag ved at en dame har hatt mange sex partnere. Det er kodet i genene dine å føle ubehag, gjennom evolusjonen søker vi partneren som har best mulighet til å videreføre våre gener til neste generasjon. I tillegg til genetisk kodet avsky med en dame som har hatt mange partnere er det rasjonelt å konkludere med at hun er løs og dermed potensiell stor sjanse for at avkommet ikke er ditt eget. [/size]

 

 

 

Et barn tar utrolig mye energi og tid, hvis du oppfostrer et barn som ikke er ditt eget så er du gjennom evolusjons perspektiv en taper som vil dø ut.[/size]

 

 

 

Jeg sier ikke at damer som har mange partnere er løsere, det vet jeg ingenting om. Jeg har bare hatt en partner og jeg lever fortsatt med henne i dag, ut ifra evolusjon perspektiv er jeg selv en idiot som ikke sprer mine gener til flere.[/size]

 

 

 

Mange på denne tråden har helt klare politisk korrekte Libertine oppfatninger som for eksempel sex handler bare om nytelse, dette er bare bullshit. Det er like mye en subjektiv mening som Kristendommens syn på «En Mann, En Kvinne» men ikke i nærheten like dyp, libertiner handler bare om hedonistisk grådig nytelse på bekostning av stabilitet og samfunn (for eksempel barn som vokser opp uten fedre og enslige mødre som må kjempe alene) mens kristen tro handler om stabilitet og sikre kvinnens økonomiske situasjon ved at fedre må ta ansvar for både kvinnen og barnene. [/size]

 

 

Selv synes jeg frihet burde være loven, og da har jeg frihet til å mene at mange sex partnere er både avskyelig, ansvarsløst og tegn på indre usikkerhet. Så får folk også få friheten til å mene at jeg er en taper eller fundamentalist idiot som de vil.[/size]

Det er kanskje naturlig, men det kan fortsatt være irrasjonelt. Naturen er deskriptiv, ikke normativ.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pul så mange du vil, 200 om du vil, men ikke fortell det til noen. For da må du regne med å bli stemplet som et ludder.

 

Ingen gutter vil være med jenter som har pult 40 stk, kanskje de mest desperate som kun er ute etter ONS. Som gutt foretrekker jeg at jenta ikke har pult flere personer enn de hun har vært i forhold med.

 

Jeg kunne aldri tenkt meg å vært med ei jente som puler forskjellige folk fra måned til måned. For det første er sjansen for kjønnssykdom der, men for det andre så sier det litt om jenta. At hun ikke har selvrespekt og mest sannsynlig vil være utro mot deg en eller annen gang i fremtiden. Jeg kan garantere at utav 40 av de personene hun har knulla, så vil èn av dem være bedre enn deg i senga. Dette betyr at hun er stuck med en fyr som ikke duger i senga sammenlignet med noen av de 40 hun har knullet.

 

Jeg vil ikke bli sammenlignet av jente, noe man automatisk blir når hun har knullet 40+ personer. Da er det bedre å vite at jente har vært trofast til de typene hun har vært sammen med og ikke drar ut på byen for å få seg et meningsløst knull.



Anonymous poster hash: 265d6...acf
Lenke til kommentar

 

Nåja nå må du ikke la politisk korrekthet triumfere sannhet, så klart det er rasjonelt å føle ubehag ved at en dame har hatt mange sex partnere. Det er kodet i genene dine å føle ubehag, gjennom evolusjonen søker vi partneren som har best mulighet til å videreføre våre gener til neste generasjon. I tillegg til genetisk kodet avsky med en dame som har hatt mange partnere er det rasjonelt å konkludere med at hun er løs og dermed potensiell stor sjanse for at avkommet ikke er ditt eget. [/size]

 

 

 

Et barn tar utrolig mye energi og tid, hvis du oppfostrer et barn som ikke er ditt eget så er du gjennom evolusjons perspektiv en taper som vil dø ut.[/size]

 

 

 

Jeg sier ikke at damer som har mange partnere er løsere, det vet jeg ingenting om. Jeg har bare hatt en partner og jeg lever fortsatt med henne i dag, ut ifra evolusjon perspektiv er jeg selv en idiot som ikke sprer mine gener til flere.[/size]

 

 

 

Mange på denne tråden har helt klare politisk korrekte Libertine oppfatninger som for eksempel sex handler bare om nytelse, dette er bare bullshit. Det er like mye en subjektiv mening som Kristendommens syn på «En Mann, En Kvinne» men ikke i nærheten like dyp, libertiner handler bare om hedonistisk grådig nytelse på bekostning av stabilitet og samfunn (for eksempel barn som vokser opp uten fedre og enslige mødre som må kjempe alene) mens kristen tro handler om stabilitet og sikre kvinnens økonomiske situasjon ved at fedre må ta ansvar for både kvinnen og barnene. [/size]

 

 

Selv synes jeg frihet burde være loven, og da har jeg frihet til å mene at mange sex partnere er både avskyelig, ansvarsløst og tegn på indre usikkerhet. Så får folk også få friheten til å mene at jeg er en taper eller fundamentalist idiot som de vil.[/size]

Det er kanskje naturlig, men det kan fortsatt være irrasjonelt. Naturen er deskriptiv, ikke normativ.

 

 

Kan du utdype dette? Hvis noe er basert på tidligere erfaringer tilegnet gjennom generasjoner siden mennesket oppstandelse og at det er et universelt fenomen så er det jo noe som er fornuftig og har blitt normativt og derfor er rasjonelt.

 

Edit: Ser at du ikke gjorde en formening om det var rasjonelt eller ikke, bare se bort ifra det jeg skrev over om å utdype. Takker for det poenget.

Endret av Gunman1986
Lenke til kommentar

Ingen kvinner ønsker noe forhold til menn som tenker med pikken - men så kan også kvinner som påpekt over få menn i senga mye lettere og er i en velg/vrak situasjon.

Menn derimot vil gjerne ha kvinner som tenker med fitta, men utelukkende til ONS eller pulekompis.

Å lyve for en partner du sier du elsker er heller ikke noen god måte å starte et forhold på. Han fortjener å vite sannheten slik at han eventuelt kan styre unna medfølgende problemer.

Alle handlinger har konsekvenser. Og ikke bare for deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan du utdype dette? Hvis noe er basert på tidligere erfaringer tilegnet gjennom generasjoner siden mennesket oppstandelse og at det er et universelt fenomen så er det jo noe som er fornuftig og har blitt normativt og derfor er rasjonelt.

 

Edit: Ser at du ikke gjorde en formening om det var rasjonelt eller ikke, bare se bort ifra det jeg skrev over om å utdype. Takker for det poenget.

Jeg velger å utdype litt allikevel. Det er et spennende tema.

 

At vi har disse tendensene til å føle ubehag, og at de har sitt utspring i evolusjon er jeg helt med på. Men bare fordi evolusjon fører til at tendenser som øker spredning av gener i miljøet så betyr det ikke at det er et moralsk gode å ønske å spre våre gener.

 

Vi har også utviklet en tendens til å være i parforhold, på samme måte som mange andre dyr har gjort det. Kan hende dette har utviklet seg som et resultat av hunnens behov for en stabil med-forsørger, som gjør at de som er utviser tegn på stabilitet har en fordel. Men igjen, det betyr ikke at det er et moralsk gode å være i parforhold (selv om man kan argumentere for at det er en fordel både økonomisk og ved å oppdra barn).

 

Det virker som om du mener at evolusjon gir oss gode, og kanskje til og med optimale løsninger. Og at det da følger at det er fornuftig å gjøre som evolusjon har gitt oss utstyr til. Men evolusjon gir oss egenskaper som, totalt sett, er bedre enn alternativene. Mange kognitive bias er basert på nyttige snarveier. Disse snarveiene er effektive, og er totalt sett en fordel. Men det gir oss også noen systematiske tenkefeil vi gjør, som blant annet bekreftelse bias.

 

Det slår meg at dersom du skal bruke din begrunnelse for hvorfor det er fornuftig å føle ubehag eller avsky ved løssluppen seksuell oppførsel så følger det også at det er fornuftig og rasjonelt å ha ymse kognitive bias.

Lenke til kommentar

 

Kan du utdype dette? Hvis noe er basert på tidligere erfaringer tilegnet gjennom generasjoner siden mennesket oppstandelse og at det er et universelt fenomen så er det jo noe som er fornuftig og har blitt normativt og derfor er rasjonelt.

 

Edit: Ser at du ikke gjorde en formening om det var rasjonelt eller ikke, bare se bort ifra det jeg skrev over om å utdype. Takker for det poenget.

Jeg velger å utdype litt allikevel. Det er et spennende tema.

 

At vi har disse tendensene til å føle ubehag, og at de har sitt utspring i evolusjon er jeg helt med på. Men bare fordi evolusjon fører til at tendenser som øker spredning av gener i miljøet så betyr det ikke at det er et moralsk gode å ønske å spre våre gener.

 

Vi har også utviklet en tendens til å være i parforhold, på samme måte som mange andre dyr har gjort det. Kan hende dette har utviklet seg som et resultat av hunnens behov for en stabil med-forsørger, som gjør at de som er utviser tegn på stabilitet har en fordel. Men igjen, det betyr ikke at det er et moralsk gode å være i parforhold (selv om man kan argumentere for at det er en fordel både økonomisk og ved å oppdra barn).

 

Det virker som om du mener at evolusjon gir oss gode, og kanskje til og med optimale løsninger. Og at det da følger at det er fornuftig å gjøre som evolusjon har gitt oss utstyr til. Men evolusjon gir oss egenskaper som, totalt sett, er bedre enn alternativene. Mange kognitive bias er basert på nyttige snarveier. Disse snarveiene er effektive, og er totalt sett en fordel. Men det gir oss også noen systematiske tenkefeil vi gjør, som blant annet bekreftelse bias.

 

Det slår meg at dersom du skal bruke din begrunnelse for hvorfor det er fornuftig å føle ubehag eller avsky ved løssluppen seksuell oppførsel så følger det også at det er fornuftig og rasjonelt å ha ymse kognitive bias.

 

 

Ut ifra et evolusjonistisk perspektiv så vil jeg si at det er fornuftig å følge våre de løsningene som har blitt genetisk kodet inn i oss.

 

For å ta et steg tilbake, hvis det alle libertinene mener på dette forumet er korrekt at sex bare handler om nytelse og som de sier "pul så mye du vil" så ville ikke samleie føre til svangerskap hos kvinner sin kropp. Det å føde et barn tar 9 måneder av livet bare å forme, enorme mengde fysisk og mental energi, og etter det minst 10-12 år før barnet er mer eller mindre selvstendig. Under slike omstendigheter er det selvmord for kvinner å bare ha samleie for nytelse med så mange som mulig, og de kvinner som gjorde dette ville ha dødt ut for lenge siden. Vil bare poengtere at libertinene tar helt feil angående sitt syn fra evolusjonært perspektiv som i dag er det vitenskapelige paradigmet vi jobber ut ifra.

 

For å kort oppsummere så langt så handler samleie om å videreføre sine gener.

 

Angående det "moralske gode" så er jeg helt enig i deg om at evolusjonen bare er ren deskriptiv, men noe kan være rasjonelt og være et moralsk onde. For eksempel det å slå ihjel en person for å stjele hans kapital før han får sjansen til å kanskje slå deg ned.

 

Så det som er fornuftig/rasjonelt kan både være moralsk godt og ondt, men det forandrer ikke om det er rasjonelt eller ikke. Som jeg beskrev tidligere i tråden så er jeg selv like stor idiot for drive monogami som en kvinne som har samleie med utenom det normative antall personer ut ifra et evolusjonistisk perspektiv. Men monogami fra Kristen holdningspunkt er moralsk gode, fra Muslimsk perspektiv er polygami for menn et moralsk gode og objektivister vil vell argumentere ut fra det som er mest økonomisk og best til egen vinning for seg selv basert på situasjon og dette tilsier hvilken bekreftelses bias en person vil ta standpunkt ifra.

 

Siden du tok opp moralsk gode kan du utdype hva du mener med dette? Forstod jeg terminologien riktig eller hva mener du et moralsk gode er i denne sammenheng?

Endret av Gunman1986
Lenke til kommentar

Jeg er bare ikke interessert i hvor mange samleiepartnere en eventuell partner har hatt. Hverken før eller etter. Jeg er interessert i hvilke stillinger du finner kinky, og hvilke andre ting du tenner på, men hvorvidt du fant ut av dette sammen med partner 1,2,3,4...n, eller hvor mange partnere det har vært før kan du fint skrive ned på en lapp og stappe opp i ræven. Det er generelt ikke hva man har å tenke på om man er i et eventuelt forhold med noen.

Endret av cuadro
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg er bare ikke interessert i hvor mange samleiepartnere en eventuell partner har hatt. Hverken før eller etter. Jeg er interessert i hvilke stillinger du finner kinky, og hvilke andre ting du tenner på, men hvorvidt du fant ut av dette sammen med partner 1,2,3,4...n, eller hvor mange partnere det har vært før kan du fint skrive ned på en lapp og stappe opp i ræven. Det er generelt ikke hva man har å tenke på om man er i et eventuelt forhold med noen.

 

Det er jo det det er snakk om her. Jeg kunne ikke brydd meg mindre om jenta har hatt 40 forskjellige kuker i fitta si om det kun var snakk om en one night stand. Men om hun har hatt 40 forskjellige kuker i fitta si og vil innlede et forhold med meg, så kan hun bare glemme det. Blir aldri å skje.

 

Det beste er om jenta kun har hatt max 1 sexpartner. Helst jomfru.

 

Anonymous poster hash: 265d6...acf

Lenke til kommentar

Sex er gøy, skal has så mye som mulig. Om man skal sette et tall på "ekkelt" så syntes jeg 1 ny person hver dag i dine 7 år er ekkelt. Så om tallet er under 2000 så er tallet greit.

 

Om du er 22 år og snittet på mennene er over 40, da kan "ekkelt" fort bli 10. For mannfolka over 40+ som har seg med 22 åringer, way to go, derimot!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes det er vel mye dømming på gang rundt dette med antall seksualpartnere. Jeg opplever dette nummeret som ganske tilfeldig, og det trenger ikke si verken det ene eller andre om en person. Noen treffer drømmekjæresten i ung alder og har ikke andre partnere det neste tiåret, andre går ut hver helg og får seg noe hver gang. Ingen setter spørsmål ved hyppigheten et par har sex, selv om det skulle være flere ganger daglig. Hvorfor er det så veldig annerledes å ha hatt sex med mange forskjellige partnere?

Hovedproblemet med mange seksualpartnere slik jeg ser det, er en økt risiko for seksuelt overførbare sykdommer, med hovedfokus på HIV/AIDS. Helst burde man sjekke seg selv for sykdom mellom partnere og alltid bruke kondom :)

Lenke til kommentar

Jeg synes det er vel mye dømming på gang rundt dette med antall seksualpartnere. Jeg opplever dette nummeret som ganske tilfeldig, og det trenger ikke si verken det ene eller andre om en person. Noen treffer drømmekjæresten i ung alder og har ikke andre partnere det neste tiåret, andre går ut hver helg og får seg noe hver gang. Ingen setter spørsmål ved hyppigheten et par har sex, selv om det skulle være flere ganger daglig. Hvorfor er det så veldig annerledes å ha hatt sex med mange forskjellige partnere?

 

Hovedproblemet med mange seksualpartnere slik jeg ser det, er en økt risiko for seksuelt overførbare sykdommer, med hovedfokus på HIV/AIDS. Helst burde man sjekke seg selv for sykdom mellom partnere og alltid bruke kondom :)

 

Tror ikke det først og fremst er snakk om å dømme noen, men å vurdere en eventuell partner. Jeg mener enhver skal stå fritt til å ha så mange partnere de måtte ønske, men forbeholder meg samtidig retten til å la en eventuell partners forhold til sex påvirke hvordan jeg vurderer henne. Siden vi ikke sitter på noe god forskning rundt dette blir det fort erfaringer og fordommer som spiller inn.

 

Eksempelvis har min erfaring vært at det er noe "galt" med jentene som ligger mest rundt, og jeg vil derfor være skeptisk om jeg finner ut at en jeg vurderer ett forhold med har ligget med veldig mange, uten at jeg kan si sikkert at dette er en trend. På samme måte vil jeg mene det er naturlig å anta at en jente som ikke er vant til å våkne opp i en ny seng hver helg vil være ett bedre kjæresteemne enn hun som gjør dette, til tross for at jeg ikke sitter på noen forskning som beviser dette. Samtidig er min påstand at du får mer erfaring av ett langt forhold enn av noen titalls runder i fylla, uten at jeg selv synes akkurat det er særlig viktig. Litt av moroa er tross alt å utforske hverandre og gjøre erfaringer sammen.

 

Med det sagt har jeg ingenting imot jenter som ligger mye rundt som venner osv. Poenget mitt er at jeg ikke kan se noe positivt med ett høyere antall om jeg selv skulle ut å lete etter en ny kjæreste.

Lenke til kommentar

Er egentlig veldig enig med det meste du sier her. Og jeg mente ikke å si at et høyt antall er utelukkende positivt, jeg kan også bli skeptisk til et høyt antall. Jeg mente heller ikke å si at jeg ikke bryr meg om antallet, for det spiller så klart en eller annen rolle i den prosessen hvor jeg dømmer en jente, på samme måte som deg er dette basert på min egen erfaring og ikke forskning.

Poenget mitt var egentlig bare at jeg personlig synes at dette ikke burde ha så mye å si (det sier jeg litt som kritikk til meg selv også). Det er andre ting jeg mener burde være _mer_ i fokus :)

Lenke til kommentar

Er egentlig veldig enig med det meste du sier her. Og jeg mente ikke å si at et høyt antall er utelukkende positivt, jeg kan også bli skeptisk til et høyt antall. Jeg mente heller ikke å si at jeg ikke bryr meg om antallet, for det spiller så klart en eller annen rolle i den prosessen hvor jeg dømmer en jente, på samme måte som deg er dette basert på min egen erfaring og ikke forskning.

 

Poenget mitt var egentlig bare at jeg personlig synes at dette ikke burde ha så mye å si (det sier jeg litt som kritikk til meg selv også). Det er andre ting jeg mener burde være _mer_ i fokus :)

 

Tror vi er ganske enige i grunn :)

Lenke til kommentar

Fra et evolusjonistisk perspektiv er jenter programmert til å velge sin partner med forsiktighet. Grunnen til dette er at de blir gravide, og når de først blir gravide er de det i over 10 måneder. Med en dårlig partner (en med gener som har lavere sannsynlighet for å reprodusere seg), vil disse 10 månedene nærmest være bortkastet fra et evolusjonistisk perspektiv. Menn derimot, taper ingenting på å ha sex. De trenger ikke å vente 10 måneder før neste gang, og er derfor programmert til å ville ha så mye sex så mulig, ettersom det øker sjansen for å føre genene videre.

 

Når det er sagt, så er ikke hensikten i moderne samfunn den samme som i oldtiden. Vi har prevasjon, noe som gjør hele argumentet over ugyldig. Mennesker har også, i motsetning til andre dyr, en intelligens som gjør det mulig å overskride instinktene som er spikret inn i hjernen. Du er programmert til å få en dårlig følelse av å ha sex med mange ulike personer, men dersom du innser at dette kun er en psykologisk konsekvens av millioner av år med evolusjon, kan du være upåvirket. Det finnes altså ingen objektiv moral på hvor mange det er greit å ha sex med, så du bestemmer selv.

Endret av Parallellakseteoremet
Lenke til kommentar

Jeg er en 27 år gammel jente og har hatt 25 partnere (seksuelt aktiv siden jeg var 15). Noen var gode erfaringer, andre var ræva ;) .

 

Syns det er mange konklusjoner her basert på ingenting, og ekstremt mye synsing.

Jeg har aldri vært utro mot de jeg har vært sammen med eller datet (2 år +), men jeg har rast fra meg når jeg har vært singel og yngre. Når jeg har sex med partneren min kunne det aldri falle meg inn å tenke på eksen eller å sammenligne dem! Hjernen min blir totalt oppslukt av kjæresten og at det er deilig her og nå, og at jeg elsker han. Sånn er det å være sammen med den jeg elsker - uavhengig av hvordan jeg har oppført meg før.

 

Er du ikke sammen med "the one" eller evt. ikke elsker partneren din, så vil jeg tro du kan finne på å sammenligne han/henne med eksen.. uansett om eksen er 1,2,3 eller 7 stk :) .

Jeg er ikke interessert i hvor mange partneren min har ligget med, og det er aldri noe jeg kommer til å spørre om heller.



Anonymous poster hash: 02256...c91
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...