Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvor mange er det greit å ligge med? (jenter)


Anbefalte innlegg

Heldigvis lever vi i en tid der personlig frihet er viktig,

og det er derfor viktig å tenke på at alt det du selv synes er greit er det.

 

Jeg vil uansett legge til at ei jente på 22 år som har hatt 40 partnere hadde ikke vært veldig attraktivt for meg å høre om. Da ville jeg helst ikke hatt lyst å vite det. Men det er nettopp det da: det er en personlig sak, det er privat, og du trenger jo ikke fortelle det med mindre du føler for det heller. Jeg er selv mann på 33 år og har hatt sex med 12 jenter (tre av dem uten å være i forhold, men tidligere venner av meg) - ni stykker gjennom forholdene jeg har hatt siden jeg var 17.

 

Dette har noen av de jeg har vært sammen med (spesielt de som har vært like gamle eller eldre som meg) syntes var "feil" eller for mange jenter (tro det eller ei?) - mens de yngre jeg har vært med har som regel syntes det var enten "greit", "passe" eller "lite". Det er ikke alle jeg har vært åpen om det til heller, og selvfølgelig (tenker du nok), så har jo antallet økt for hver gang jeg har sagt det også (surprise).

 

Selv synes jeg det er relativt få, men kjenner også folk på min egen alder som bare har hatt 1-2 partnere gjennom mange herrens år. Både jenter og gutter. Andre har hatt 50+ partnere. Det bryr ikke meg - jeg mener det er deres egen sak, og det er det jo. Det finnes heldigvis ikke verken regelverk eller fasit, det finnes kun selvrespekt, og forelskelse, og sexlyst. Noen ganger må det ene vike for det andre - og man velger selv hva ;)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg ville sett på deg som forkastelig og tror mange ville syntes du var ett felleshøl.

40stk før du er 25 gjør deg ikke til nymfoman, men det er ingen tittel å være stolt av uansett.

Si meg, har du hatt deg med over 40 stykker? Eller ville du gjort det, dersom du hadde hatt muligheten((over en periode, som TS)? :)

Lenke til kommentar

 

Jeg ville sett på deg som forkastelig og tror mange ville syntes du var ett felleshøl.

40stk før du er 25 gjør deg ikke til nymfoman, men det er ingen tittel å være stolt av uansett.

Si meg, har du hatt deg med over 40 stykker? Eller ville du gjort det, dersom du hadde hatt muligheten((over en periode, som TS)? :)

 

Haha jasså så du er av den typen ja :D

Lenke til kommentar

Så en studie nevnt på psychology today hvor de undersøkte holdningen mennesker i forskjellige kulturer og/eller områder hadde til sexuell løssluppenhet i forbindelse med hvor økonomisk uavhengig av mannen kvinnen var.

 

Konklusjonen de kom frem til var at i områder kvinner er selvstendige, så aksepteres 40 menn som 22 åring i mye større grad. Noe som forklarer endringene i det norske samfunn de siste generasjoner. For i området hvor menn stod for brødet, så var holdningen i andre retning.

 

Dette var holdningen fra begge kjønn.

 

Det betyr faktisk at om Norge igjen skulle bli et land hvor kun mannen jobber, så vil vi gå bakover i tid. Iallfall ifølge feministene :)

Endret av neutrality
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det betyr faktisk at om Norge igjen skulle bli et land hvor kun mannen jobber, så vil vi gå bakover i tid. Iallfall ifølge feministene :)

Ja det er grunn ett spørsmål om hva vi legger i fremtiden. Om normen i fremtiden skal være at kvinner på 30 har ligget med omkring hundre menn er jeg igrunn glad jeg lever i nåtiden. På den annen side er det vell heller snakk om at det er noen få som ligger så mye rundt mens kvinner flest heldigvis ligger noe lavere.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg ville sett på deg som forkastelig og tror mange ville syntes du var ett felleshøl.

40stk før du er 25 gjør deg ikke til nymfoman, men det er ingen tittel å være stolt av uansett.

Si meg, har du hatt deg med over 40 stykker? Eller ville du gjort det, dersom du hadde hatt muligheten((over en periode, som TS)? :)

 

Haha jasså så du er av den typen ja :D

 

Hva slags type?

Lenke til kommentar

Så en studie nevnt på psychology today hvor de undersøkte holdningen mennesker i forskjellige kulturer og/eller områder hadde til sexuell løssluppenhet i forbindelse med hvor økonomisk uavhengig av mannen kvinnen var.

 

Konklusjonen de kom frem til var at i områder kvinner er selvstendige, så aksepteres 40 menn som 22 åring i mye større grad. Noe som forklarer endringene i det norske samfunn de siste generasjoner. For i området hvor menn stod for brødet, så var holdningen i andre retning.

 

Dette var holdningen fra begge kjønn.

I samfunn hvor kvinnen er avhengig av mannen så er nok dette med å gifte seg noe de tenker mer på enn her. Jeg tror ikke menn flest vil foretrekke å gifte seg med ei som har ligget med 40 andre, derfor svarer folk i slike samfunn at dette ikke er greit. (sånn kan jeg tenke meg at det er ihvertfall)

Endret av knekkebr?dmedost
Lenke til kommentar

Må man ha samme standard for alle da? Man kan jo helt fint ha hatt sex med veldig mange selv, men synes det er veldig lite tiltrekkende at en eventuell kjæreste har hatt mange.

Man kan selvfølgelig gjøre det. Man kan gjøre mye rart, uten at det trenger å gi mening. For min del syns jeg det sier en del om personer som dømmer andre ut ifra andre standarder enn man bruker for å vurdere seg selv, og at deres oppfatning om temaet da bør tas med en stor dose salt. Uenig?

 

Det er også en viss forskjell på å beskrive noen som "forkastelig" og å ikke være tiltrukket av noen som kjæresteemne.

Lenke til kommentar

Hvorfor er det i det hele tatt et spørsmål? Det er jo revnende likegyldig. Når skulle dette vært et tema? Er som å sette en grense på hvor mange taco det er greit å spise eller hvor mange ganger man har nyst. Who the hell cares? Når skulle dette engang bli prat om?

Endret av Slai
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor er det i det hele tatt et spørsmål? Det er jo revnende likegyldig. Når skulle dette vært et tema? Er som å sette en grense på hvor mange taco det er greit å spise eller hvor mange ganger man har nyst. Who the hell cares? Når skulle dette engang bli prat om?

 

Det kan jo tenkes at du ville være interessert i hva slags person den du velger å tilbringe livet med er. Hvordan en person lever livet sitt sier ofte noe om denne personen, og jeg synes således ikke det er urimelig om noen skulle være interessert i å ha denne typen kunnskap omen eventuell kjæreste. At det å ha mye tilfeldig sex i seg selv ikke er noe vi bør dømme som galt medfører ikke at det ikke er noe vi kan prøve å motarbeide for våre barn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hmkay.

Så, hva sier det om en person at de har hatt mange partnere da? Hva slags ny kunnskap om en jente på 33 år får du ut fra å høre tallet "seksitre"?

Og hvorfor motarbeide det for barnet ditt?

 

Du får vite noe om hvordan personen har valgt å leve livet sitt. En person som ligger med noen nye annenhver helg har antagelig ett annet forhold til sex enn en som i hovedsak har det med kjærester eller mennesker som han/hun virkelig liker.

 

I tillegg er min erfaring at det ofte "feiler" de aller billigste jentene noe, og det er heller ikke urimelig å anta at en som ligger veldig mye rundt har lettere for å falle tilbake på gamle vaner.

Lenke til kommentar

Ah, jeg har helt motsatt erfaring. De jentene som har levd litt har bedre peil hva de driver med, er mer selvsikre og er tryggere valg enn en med mindre erfaring som er mer usikker og ikke har opplevd mye.

Det blir selvfølgelig umulig å konkkudere utifra kun egne erfaringer, men å likestille det å 'ligge mye rundt' med livserfaring blir for meg en feilslutning. Det er ikke noen positive egenskaper forbundet med det å ha hatt mange sexpartnere som kvinne, og jeg ser ingen god grunn til å presse flere kvinner til å leve slik.

Lenke til kommentar

Antall sexpartnere som er akseptabelt på jenter har jeg ingen formening om. Det er hvordan jenta er nå som er det viktigste. Jenta kan ha hatt sine faser og lyster som hun har levd ut. Fortid er fortid. Så lenge jenta ikke er løsluppen/hore i nåtid, så bryr jeg meg ikke i det hele tatt.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...