Gå til innhold

KOMMENTAR: Samme gamle kjipe Apple


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Muligens dette kommer som en bombe, men seriøse anmeldere (som Anandtech og lignende) skriver og mener at Apple sin iPhone har et teknologisk forsprang på sine konkurrenter, og ikke bare et lite forsprang heller.

 

Er det mulig at du og kollegaen din ikke er helt oppegående på teknologi og kun driver med synsing og trolling? Seriøst.

Så med andre ord bør en ikke legge omtaler eller tester utført av Tek-nettverket til grunn for noe som helst. Omtrent som vi har visst om bladet Lyd & Bilde i mange år, men man håpet jo at Tek var mer seriøse.

 

Synd de fremdeles leverer "forbrukertester" til andre sider.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Ikke bare er prisen verdt å nevne, men det går på et blunk å selge en iPhone. Har det siste året somgt iPhone 4S og iPhone 5. Begge ble solgt samme dag som annonsen ble lagt ut på Finn. Til prisforlangende.

 

Har også solgt en Z1 Compact, Galaxy S4 og en HTC One(m7). Alle tre tok flere uker å bli kvitt, og jeg måtte senke prisforlangende radikalt for å få solgt dem.

Endret av medlem-169651
Lenke til kommentar

Visst man absolutt skal trekke fram noe som helst med iphone 6 som er et + er at de har endelig kommet med 4.7"+skjerm å ikke en størrelse på en leketelefon.

 

At den har 64bit cpu, men nå har man ikke sett denne i generell bruk så ingen kommentar på smoothness her.

 

At dem har fått fram NFC betaling, å at kanskje de har fått ballen te å rulle så flere butikker ordner dette.

 

Det er alt e kan finne.. ellers ser den forferdelig stygg ut, å farge valgene var skikkelig kjedelige. Jeg skulle ønske det var en sort utgave å ikke disse ekkle hvite/sølv fargene da vi ser de feite linjene bak telefonen veldig godt.

 

Forferdelig høy pris iforholdt te konkurentene sine, som har 1080+p skjermer menst du må faktisk opp i 6500kr for å få full hd på iphone men da må du au opp i 5.5"

 

Iphone 6 4.7" har kun 1 GB ram, å 5.5" har 2GB ram, dette er jo alt for lite:/ da vi alle har sett åssen en telefon fungerer som har 2GB minne.

 

Apple Watch ser intressant ut å e kommer sikkert te å ordne/leke meg med en slik :) Min pebble steel begynner å bli litt kjedelig når det ikke er farger på den:P

 

Ikke kom med at "men men ios er sikly smooth å kjempe kjappt" det vet jeg de ikke er da jeg har hatt iphone 4-4S-5 å ingen av disse er kjappere enn note 3/nexus 5 som jeg har nå i hus. Iphone 4 er SUPER treg siden den er gammel, iphone 4S kjempe treg, men denne er også gammel, iphone 5? uff.. masse signal problemer, sammen med 4/4s å den klikket fler ganger.

 

Sier ikke at min note 3 eller nexus ikke har klikka før, men utrolig mye mindre på nexus 5 enn på iphone 5.

Lenke til kommentar

Hvorfor bør jeg kjøpe iPhone?

 

Pros

- Apper blir som regel utviklet først til denne plattformen

- Den får lov å kommunisere med andre elektroniske artikler du (uheldigvis) har betalt epleskatt for

 

Cons

- levetid (Batteri, skjerm, teknologi)

- pris (fordi de kan, folk kjøper den uansett, er tross alt en iPhone)

- kun et år til de lanserer en ny modell med en teknologi du burde hatt krav på å få med første gangen. De lurer deg fordi de vet at du kommer til å kjøpe begge telefonene. Etter et helt år, klarer du å rettferdiggjøre at å betale 8000 NOK for å få gjenopplevd dette varme øyeblikket med å åpne opp et nytt digitalt verktøy ut av en pappeske, ene og alene er verdt pengene. For ja, det er for det meste det du betaler for.

- Ved aktivt bruk, kan det medføre tekniske inkompetanse, og du klarer rett og slett ikke å navigere på andre plattformer.

- Selv om du har vært trofast til eplefamilien, kan du risikere at dine gamle ladere/kabler ikke er kompatible med ditt nye kjøp.

 

(Når man først lager en ny lader, tenk litt miljø og lanser heller en iphone med miniUSB-tilkobling som alle andre produsenter benytter seg av. Hvorfor ikke? De distanserer seg fra felles'en og skaper sin egen identitet. Og vips - mer penger i kassa.

 

Alle mobilprodusentene i dag sitter flere år fram i tid med teknologien. Istedenfor å implementere dette med en gang, holder de alltid noe tilbake, av økonomiske årsaker. Apple derimot er helt ekstrem på dette området. De lanserer funksjoner alt fra 2-5 år etter sine konkurrenter. Hvorfor? Fordi målgruppen deres gang på gang har vist at dette lar seg gjøre i praksis. De er faktisk villig til å betale så mye for det, og ikke minste vente på det.

 

Hvorfor har iPhone gjort det bra? God markedsføring, identitetsbygging og strategi. De har laget en Doro som ser vakker ut og har en mer eksklusiv innpakning.

 

Har ingen ting i mot Apple eller iPhone. Utrolig genialt konsept, bare ikke for forbrukeren!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvor står det at iPhone 6+ har 2 GB RAM?

Her: http://www.gsmarena.com/apple_iphone_6_plus-6665.php

 

Takker. Tror likevel det er litt tidlig å stole blindt på det, inntil de offisielle spesifikasjonene er ute. Hvis det viser seg å stemme, vil det si at 6+ egentlig er den eneste telefonen som er verdt å kjøpe fra Apple ut fra et teknisk perspektiv. Som egentlig er litt synd for de som synes skjermen blir for stor.

Lenke til kommentar

Fantastisk å se så mye av sine egne tanker skrevet her, Varg :)

 

Flott skrevet!

Om du synes artikkelen var bra, så vil jeg anbefale deg å lese innlegget til Radon_Ready som ikke bare plukker hele artikkelen fra hverandre, men som også viser en manglende kompetanse hos forfatter (og flere andre journalister i Tek.no nettverket). De har i mine øyne 0-null troverdighet etter Radon-Ready's sitt innlegg. Kos deg!

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1627174&p=21961520

Endret av Taggart
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om du synes artikkelen var bra, så vil jeg anbefale deg å lese innlegget til Radon_Ready som ikke bare plukker hele artikkelen fra hverandre, men som også viser en manglende kompetanse hos forfatter (og flere andre journalister i Tek.no nettverket). De har i mine øyne 0-null troverdighet etter Radon-Ready's sitt innlegg. Kos deg!


https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1627174&p=21961520

 

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1627174&page=21&do=findComment&comment=21970762

Endret av Vindicator
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Snakk om å være frekk som linker til sitt eget innlegg. Du eier faen ikke skamvett! Om det hadde vært en person her inne som hadde syntes noe positivt om innleggene dine og spesielt innlegget du linket til så hadde kanskje noen andre linket til innlegget.

 

Frekk for å gi han et svar på det han linket til?

 

Er du på samme planet som meg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...