Gå til innhold

KOMMENTAR: Samme gamle kjipe Apple


Anbefalte innlegg

Gjest medlem-169651

Skulle tro at i 2014 så kunne folk forstå dette: Folk som kjøper iPhone er ikke ute etter de samme funksjonene som de som kjøper Androidtelefon.

 

Og det plager dere så veldig at dere bare må fortelle dem at de tar feil. De tar ikke feil. De vil bare ha noe annet enn dere.

 

Noen liker gutter, noen liker jenter. Noen liker begge to. Noen vil ha BMW. Noen vil ha Ford.

 

At et kan plage dere så utrolig at noen ønsker seg noe annet enn dere? Dere sier at Applefanboys har skylapper, men jeg får inntrykk av at dere har på dere disse selv.

 

Om dere like iPhone eller ikke, det interesserer meg ikke. Alle skal få like det de vil. Jeg liker iPhone. Jeg liker Windows Phone. Og til en grad liker jeg Android.

 

Det jeg ikke liker er all den drittkastinga som iPhonebrukere må tåle. Det er jo ikke grenser for hvor dumme de er. iSheep og iCrap, menigheten og alt det der. Det er jo ren mobbing. Av noen som kun har gjort den feilen at de liker en mobiltelefon. En annen enn deg. Gud forby at de også skulle velge å like et annet fotballag eller ha et annet favorittband.

 

Skjønner det ikke jeg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner ikke hysteriet omkring "hva er best" av de forskjellige variantene. Alle har forskjellige behov og forskjellige krav, og man velger den enheten man føler er best for seg. Verre er det ikke.

 

Selv har jeg testet flere såkalte smart-telefoner gjennom årenes løp, og siden jeg begynte å bruke en iPhone, har jeg ikke funnet noen som har dekket mitt behov bedre. Må jeg absolutt henges ut og kalles for "fanboy" fordi jeg bruker noe jeg setter pris på?

 

For meg minner dette meg om de utrolig unyttige diskusjonene man opp igjennom årene har sett for: windows vs linux, Emacs vs VI, Amiga vs Atari, Beta vs VHS... og listen går videre. La folk bruke det de har lyst til, uten å henge med gjeipen av den grunn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Legg merke til at iPhone 6 ble presentert først, som den minst viktige nyheten. Apple Pay var derfor en viktigere nyhet. Fanken, heller, jeg tror faktisk Apple kan være den som får mobil betaling til å virke, ikke minst ved å fjerne operatørene fra verdikjeden.

Lenke til kommentar

Denne kommentaren fortjener så mye skryt den kan få.

Det eneste frustrende og uforståelige er, at når jeg leser artikkelen forstår jeg ikke hvorfor det ikke er flere som den....

 

Apples suksess i det siste står som et tydelig bevis på at den fjerde statsmakt betyr mer enn det å lage gode produkter....

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er helt enig med freddjoh her! Om det er 1 ting man ikke bør si for høyt så er det hvilken telefon man liker best (da spesielt iPhone). Kallenavn, bilder som illustrerer hvor teit man er, drittkasting, etc. ser jeg i omtrent hver eneste artikkel som omhandler en eller annen smarttelefon. Da jeg gikk på skolen kalte vi sånne ting for mobbing og det var absolutt ikke akseptabelt på noe nivå. Det er greit å ha en annen mening, men da finnes det andre måter å formulere seg på. Jeg synes dette nye lavmålet på forumet har blitt helt forkastelig.

Er enig i at pressen virker litt vinklet mange steder, begge veier! Har enda tilgode å lese en skikkelig artikkel/kommentar-artikkel som er litt mer nede på jorda. Engadget var foreløpig nærmest for min del.

Edit: ettersom dette var en kommentar-artikkel (som er ment for å være subjektiv) så trekker jeg bort det jeg sa om denne artikkelen spesielt.

Endret av zCon
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg er helt enig med freddjoh her! Om det er 1 ting man ikke bør si for høyt så er det hvilken telefon man liker best (da spesielt iPhone). Kallenavn, bilder som illustrerer hvor teit man er, drittkasting, etc. ser jeg i omtrent hver eneste artikkel som omhandler en eller annen smarttelefon. Da jeg gikk på skolen kalte vi sånne ting for mobbing og det var absolutt ikke akseptabelt på noe nivå. Det er greit å ha en annen mening, men da finnes det andre måter å formulere seg på. Jeg synes dette nye lavmålet på forumet har blitt helt forkastelig og nå ser det ut til at i alle fall én journalist på hw.no ønsker å være med i (mobbe)ringen.

 

Er enig i at pressen virker litt vinklet mange steder, begge veier! Har enda tilgode å lese en skikkelig artikkel/kommentar-artikkel som er litt mer nede på jorda. Engadget var foreløpig nærmest for min del.

 

Er det mulig??

En journalist skriver en saklig og godt reflektert kommentar, så er det virkelig noen som presterer å kalle det mobbing....

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Er det mulig??

En journalist skriver en saklig og godt reflektert kommentar, så er det virkelig noen som presterer å kalle det mobbing....

 

Har du ikke lært det enda at all kritikk mot Apple er mobbing, drittkasting, trolling, og løgn i følge Apple fansen enda?

 

Velkommen til 4-5 år tilbake.

Endret av Vindicator
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Det er 37 år siden jeg hadde min første jobb, i en fotobutikk. Jeg har også solgt stereoanlegg. For 30 år siden skulle "alle" ha CD-spiller, selv om en platespiller til halve prisen leverte vel så bra lyd. Mye av dette skyldtes en ukritisk presse som videreformidlet Phillips' vaskesedler lett omskrevet.

 

Folk kjøper det som er kult og lekkert uten å vurdere pris/ kvalitet særlig mye. Mye av dette er følelser. Å ta en ny iPhone ut av esken er heaven can wait. Jorden skjelver og englene synger. Å ta en Samsung ut av esken er som å åpne brødboksen. Å dra plasten av en Samsung er som å ta av et brukt kondom.

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar

Tja, alle skal da slettes ikke ha en iphone slik som det var med cd spilleren. Den var en ny og spennende oppfinnelse som pirret nysgjerrigheten til "alle". Apple er kun samme gamle dritten i en ny innpakning. Og hvordan du føler når du pakker ut en Samsung får meg til å tvile på at du noen gang har sittet med siste toppmodell fra samsung i fanget klar til å dra av plasten.

Men duverden. Merkelojalitet er som en religion, men jeg er ikke særlig religiøs av meg....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

" iPhone 6S+G Mega-Pluss Guru-love, eller hva den nå heter, så vel som den der klokka som ble lansert samtidig."

 

Bruker å finne sånt i kommenterfeltene rundt omkring. Journalisten mistet mesteparten av troverdighet allerede der.

 

Han har noen interessante opplysninger om NFC og Asia da.

Når det er sagt er vel hele poenget med at NFC kommer til iPhone nå at Apple som selskap har penger og vilje til å pushe igjennom løsninger på dette i vår del av verden. Det er det tydeligvis andre som mangler, dog vi skal ikke se bort ifra at det er enda noen år unna på kiosken her selv om det er oppe å går i Cupertino.

 

Husker da jeg fikk en Samsung S3 når den kom. NFC va fancy greier. Kjøpte meg noen tags jeg kunne leke med, men det hadde ikke den helt store bruksnytten. Solgte Samsungen og gikk tilbake til iPhone grunnet brukeropplevelsen og integrasjon med Apple TV og macen min. Gikk så over til LG G2 for å prøve noe nytt, og har nå Sony Z2.

Min Xperia Z2 bruker jo NFC til å pare bluetoothenheter. Det synes jeg er en snop måte å gjøre det på, funker veldig bra. Android har vokst veldig siden S3, men gir meg fremdeles ikke like god bruksopplevelse som Apple sine OS og økosystem gjør.

 

Det virker også så langt at Apple er dem som er nærmest med et smartklokkekonsept som kan være interessant i mer enn 3 uker før den havner i skuffen. Dette er både pga økosystemet som ligger i bunn, og pga design og specs.

Med forbehold om at ikke batteritid skuffer noe jævlig da.

 

Jeg skal tilbake til iPhone nå igjen, og jeg ser fram til det.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jaja. Journalister må vell få ha noen utbrudd av og til dem og. Enig i noe, uenig i noe.... synes det blir litt feil å sammenligne specs når det er forskjellige os. Oppløsningen på 4.7tommern kunne med fordel vert full hd, men da hadde vell bateriet holdt en halv dag. Prisen burde vert mindre med tanke på spec'sa. Men folk handler jo likevell, så jeg hadde nokk tatt samma pris selv hvis jeg slapp unna med det ?

Lenke til kommentar

Postet denne i humortråden, får se om den faller i like god jord her :)

 

Lo litt av den jeg, har da humor ;-) Ler enda mer av at uansett hva de andre gjør, så får Apple alt til å virke bedre når de først gjør det. De andre "stjal" ideer etter iPhone (hva hadde Samsung vært uten Apple?), så "stjeler" Apple tilbake, og slik har nå engang dansen blitt. Uansett hvilken leir vi befinner oss i, så er vi såpass noobs alle sammen, at dette digger vi. Samsungdiggere, Windowsfans, iFans: Lets ROCK ;-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...