Gå til innhold

Svarteliste kjøper på Finn.no


eplekasse

Anbefalte innlegg

Siden Finn.no enda ikke har fått opp et rating-system slik som eBay har, vet du egentlig ingenting om selger eller kjøper. Jeg er for første gang svindlet på Finn.no, og lurer på om noen kjenner til et forum der man kan svarteliste kjøpere.

 

Idiotisk av meg, men jeg har gjennomført mangfoldige handler på Finn. Denne gangen skulle kjøperen betale når han mottok varen, og da umiddelbart etter at pakken var hentet. 10 dager senere og enda ingenting på konto. Han sier det har tatt lang tid å overføre pengene siden "han har overført via telefon". Kjenner ikke til at det skal gå mer enn 1 uke å overføre, så jeg tenker det er ren bullshit.

 

Tenker å spamme telefonen hans med anrop og sms et par uker, og kanskje ringe til et par naboer som bor i nærheten av ham og fortelle hvilken svindler som bor i nabolaget.

 

Men viktigst av alt, få svartelistet vedkommende og advare andre. Har søkt litt rundt men finner ingen databaser. Kanskje jeg bør gå over til eBay på heltid, som har et skikkelig ratingsystem.

Endret av eplekasse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Siden Finn.no enda ikke har fått opp et rating-system slik som eBay har, vet du egentlig ingenting om selger eller kjøper. Jeg er for første gang svindlet på Finn.no, og lurer på om noen kjenner til et forum der man kan svarteliste kjøpere.

 

Idiotisk av meg, men jeg har gjennomført mangfoldige handler på Finn. Denne gangen skulle kjøperen betale når han mottok varen, og da umiddelbart etter at pakken var hentet. 10 dager senere og enda ingenting på konto. Han sier det har tatt lang tid å overføre pengene siden "han har overført via telefon". Kjenner ikke til at det skal gå mer enn 1 uke å overføre, så jeg tenker det er ren bullshit.

 

Tenker å spamme telefonen hans med anrop og sms et par uker, og kanskje ringe til et par naboer som bor i nærheten av ham og fortelle hvilken svindler som bor i nabolaget.

 

Men viktigst av alt, få svartelistet vedkommende og advare andre. Har søkt litt rundt men finner ingen databaser. Kanskje jeg bør gå over til eBay på heltid, som har et skikkelig ratingsystem.

 

Bruk postoppkrav neste gang, for kjøpers regning. Dersom han eller hun ikke vil forhåndsbetale så er postoppkrav bortimot eneste måte å forsikre at produktet blir betalt for. Men det er klart, det koster endel, så vil ikke lønne seg for hva som helst. Det er en vurderingssak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kontaktet Finn og gitt alt av informasjon, men har ikke fått svar på noe som helst. Dette ble gjort for 9 dager siden, med 2 oppfølgingsmailer. Ikke hørt noe, så føler ikke Finn tar dette så alvorlig. Saken er likevel anmeldt til politiet.

 

Nå vet jeg ikke hvor ofte folk her bruker Finn.no, men jeg synes det er utrolig merkelig at de ikke har et tilbakemeldingsystem for alle brukere, slik som eBay har.

 

Angående postoppkrav, så er det ingen forsikring for at du får pengene, kjenner en kamerat som fikk hele pakken i retur pga den ikke ble hentet ut. Han måtte jo likevel betale porto, så det ble et tapsprosjekt.

 

Enn så lenge er det vel kanskje straffbart å henge ut folk offentlig med full kontaktinformasjon, men dersom noen selger på Finn, er det bare å ta kontakt så kan jeg i hvert fall si hvem dere ikke bør handle med!

Lenke til kommentar

Det er lov å tenke selv. Kjøper vil ikke få utlevert pakken før postoppkravet er betalt, men man kan naturligvis oppleve at kjøper ikke henter pakken. Da vil man måtte dekke porto i retur.

 

Dersom prisen på varen er såpass lav at man da går i "minus", så vil eg påstå at varen har såpass lav verdi at man bør vurdere salg kun til folk som kan hente eller at man tar risikoen og stoler på kjøper fordi det er en sum man har råd til å tape.

 

Dyrere ting bør alltid gå på postoppgrav eller via Finn sin betalingsgaranti. Den har faktisk ett formål ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...