sarahjoh Skrevet 4. september 2014 Skrevet 4. september 2014 Hei Alle sammen! Jeg skal bestille fra nettbutikken amazon.com og plages litt med å vite hvordan tollen blir osv. Noen som kan hjelpe meg? har prøvd å lest litt rundt men forstår det ikke. Trenger hjelp fort!! Takk på forhånd!
hjahre Skrevet 4. september 2014 Skrevet 4. september 2014 Hva skal du kjøpe? Jeg vil anbefale deg å sjekke http://www.toll.no/templates_TAD/ImportCalc.aspx?id=153564 for å finne ut om du må betale for toll og/eller moms. I tillegg har de fleste transportfirmaer, Posten, DHL etc. egne gebyrer for tolldeklarering. Disse må du som regel betale hvis varens verdi er på over 200kr i det den kommer inn i landet. Varer under 200kr blir ikke ilagt moms eller toll 1
Dapp47 Skrevet 5. september 2014 Skrevet 5. september 2014 Normalt så er det pris på varen + 25% moms av den + ca 200kr i fortollingsgebyr + frakt. Eks: Varen koster 1000 kr. MVA blir da 250 kr Tollgebyr på ca 200 kr + frakt på 50 = 1500 kr,- 1
sarahjoh Skrevet 5. september 2014 Forfatter Skrevet 5. september 2014 Tusen takk for svar! skl kjøpe en veske til nesten 1100kr
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå