Gå til innhold

FIFA 15 - Ultimate Team


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

WOW! Reus er jo en gud! Møtte nettopp en, la oss si Pace abuser slik at jeg føler meg litt bedre, med dette laget: http://www.futhead.com/15/squads/3659610/

 

Han kontret meg totalt i senk. Det stod 0-5 når dommeren blåste av 1 omgang. 0-6 etter 47 minutter av kampen var spilt. Jeg reduserte til 2-6, før han nærmest løp inn sitt syvende og siste mål. Det var absolutt ingenting jeg kunne gjøre. Jeg er så svak mot kontringer når laget ligger høyt, og jeg er så ubrukelig om jeg må spille kontringsfotball selv.

 

Kan fint innrømme at jeg var nære å knuse kontrolleren på 6-0. Den tåler definitivt ikke en dritt. Slo den i en sofapute (rimelig myk), fikk seg en liten sprekk. Enda jeg har tatt det heeelt chill i alle kampene. Null aggresjon. Klarte ikke å holde meg etter at han hadde holdt sprinteknappen inne, løpt sikk sakk og scoret 6 fuckings mål på akkurat samme måte. Den driblemetoden MÅ gjøres noe med. I tillegg må man kunne legge større press med en ekstra medspiller på motspillerne når man forsvarer.

 

Anyway, tilbake til Reus. Måten han gled forbi forsvarsspillerne mine. Ingen andre spillere har kunnet gjøre det mot meg før. Han var sleip som kuk dynket i glidemiddel, og hele forsvaret mitt var analen. Dritt altså...

 

Har 200K. Vurderer å selge T. Silva for rundt 70, kjøpe Reus og bygge et helt OK hybrid nå. Er i sjokk.

Endret av G27
Lenke til kommentar

Hei, er helt ny i Ultimate Team så har noen spm, har ikke eid Fifa på 10 år.

Har spilt noen kamper online, og jeg møter kun lag som har staller nesten bedre enn Real Madrid og Barcelona tilsammen. Robben, Ribery, Bale og Benzema etc... Jeg med mine bronsespillere på rundt 50-65 og en innleid sliten Luca Toni( Pepperoni ) sliter naturligvis mot slike lag. Kommer dette bare til å fortsette? Møter jeg ingen på mitt nivå?

 

Og hva er alle disse Klubbkortene som inneholder stadion, baller, drakter, klubblogo osv... Hvilket mål har disse?

Lenke til kommentar

WOW! Reus er jo en gud! Møtte nettopp en, la oss si Pace abuser slik at jeg føler meg litt bedre, med dette laget: http://www.futhead.com/15/squads/3659610/

 

Han kontret meg totalt i senk. Det stod 0-5 når dommeren blåste av 1 omgang. 0-6 etter 47 minutter av kampen var spilt. Jeg reduserte til 2-6, før han nærmest løp inn sitt syvende og siste mål. Det var absolutt ingenting jeg kunne gjøre. Jeg er så svak mot kontringer når laget ligger høyt, og jeg er så ubrukelig om jeg må spille kontringsfotball selv.

 

Kan fint innrømme at jeg var nære å knuse kontrolleren på 6-0. Den tåler definitivt ikke en dritt. Slo den i en sofapute (rimelig myk), fikk seg en liten sprekk. Enda jeg har tatt det heeelt chill i alle kampene. Null aggresjon. Klarte ikke å holde meg etter at han hadde holdt sprinteknappen inne, løpt sikk sakk og scoret 6 fuckings mål på akkurat samme måte. Den driblemetoden MÅ gjøres noe med. I tillegg må man kunne legge større press med en ekstra medspiller på motspillerne når man forsvarer.

 

Anyway, tilbake til Reus. Måten han gled forbi forsvarsspillerne mine. Ingen andre spillere har kunnet gjøre det mot meg før. Han var sleip som kuk dynket i glidemiddel, og hele forsvaret mitt var analen. Dritt altså...

 

Har 200K. Vurderer å selge T. Silva for rundt 70, kjøpe Reus og bygge et helt OK hybrid nå. Er i sjokk.

 

Hahahahahaha
Lenke til kommentar

Hei, er helt ny i Ultimate Team så har noen spm, har ikke eid Fifa på 10 år.

 

Har spilt noen kamper online, og jeg møter kun lag som har staller nesten bedre enn Real Madrid og Barcelona tilsammen. Robben, Ribery, Bale og Benzema etc... Jeg med mine bronsespillere på rundt 50-65 og en innleid sliten Luca Toni( Pepperoni ) sliter naturligvis mot slike lag. Kommer dette bare til å fortsette? Møter jeg ingen på mitt nivå?

 

Og hva er alle disse Klubbkortene som inneholder stadion, baller, drakter, klubblogo osv... Hvilket mål har disse?

 

Du kan velge å spille bronseturnering helt i starten, for å tjene opp litt coins som du kan bruke til å kjøpe gullspillere. Der må alle på banen og benken være bronsespillere. Da jeg spilte med et elendig lag i online seasons følte jeg at jeg ble satt opp mot mange dårlige lag i starten, men mulig at jeg bare var heldig.

 

Mulig å kjøpe deg et helt kurant Tippeliga-lag for 150 coins per spiller. Må nok ut med litt mer for en spiller som Hussain, men du MÅ ikke ha ham. Han ser ut som en av de aller beste bronsespillerne på hele spillet.

 

Klubbkortene er ikke så viktige. Du kan kjøpe inn nye kort og bytte for å gjøre manager tasks. Er vel kits og badge som er mest interessant, men greit å bytte ball og stadion også hvis det man startet med er helt forferdelig.

 

Edit: finnes ikke demotiverende å bli knust 7-3 av en ekstrem pace abuser. Di Maria og Sturridge på topp, Robben og Schürrle på kantene. Da vet man hva slags planer han har. Kick off pace abusing i tillegg til vanlig pace abusing. 90 % sikker på at jeg ville vunnet på FIFA 14, så dårlig var han. Hvis jeg ikke finner ut av dette må jeg bare slutte. Kommer i hvert fall aldri til å synke så lavt som disse. Begge stopperne mine hadde pace litt under 70.

Endret av oscrue10
Lenke til kommentar

 

Den driblemetoden MÅ gjøres noe med. I tillegg må man kunne legge større press med en ekstra medspiller på motspillerne når man forsvarer.

 

 

 

Prøv å bruke RB (sikkert R1 på PS). Medspiller vil da presse ballfører, mens du kan dekke rom.. :)

 

Jeg synes det er for ineffektivt. Presset er for svakt. Med raske spillere er det lett å runde disse spillerne som liksom skal presse ballfører da de ligger for langt i fra til å foreta seg noe.

 

Mange mener dette var en "OP" funksjon i Fifa 13, og det var jo for så vidt riktig. Sendte man en medspiller på ballfører så endte det veldig ofte opp med at han faktisk klarte å ta ballen uten at du foretok deg stort selv. Selv casual Fifa gamere kunne forsvare seg skikkelig. Men nå, når fart er alt Fifa handler om, og forsvarerne fortsatt er hjerneskadet, da burde funksjonen vært omtrent like god som på Fifa 13 slik at man fikk balansert spillet litt.

 

Selvfølgelig handler mye om at det er jeg som er problemet. Jeg er rett og slett ikke flink til å forsvare meg mot kontringer eller denne "sprint/drible" effekten, men det bør ikke være så idiotisk vanskelig. Jeg føler det er veldig mye som headinger på Fifa 14. Man kan liksom ikke gjøre noe med det. Det er så lett å angripe på den måten, men så vanskelig å forsvare seg. Balansen er ikkeeksisterende.

Lenke til kommentar

De har gjort Ozil litt for naturtro. Han blir jo helt usynlig som CAM i 4-2-3-1.

Selvsagt til dels spillestil, men Oscar/Coutinho fungerer vanvittig mye bedre. Også med tanke på AI, som posisjonering.

Skuff :(

Jeg må si meg uenig der! 8 mål på 5 kamper nå. Jeg bruker han i dette laget::

359aaf93c5e34c3adf7a28494ba7e4f8.png

Lenke til kommentar

Tror vi har litt forskjellig spillestil da :)

Har Ozil dekket av Hazard, Costa, Navas, Ramires og Fernandinho, men føler ikke helt jeg får utbytte.

Bruker i stor grad kant og def-midtbane til å bygge opp angrepet. Ozil har da en tendens til å forsvinne helt imotsetning til Oscar som stort sett er godt plassert for avslutning eller spille videre.

Vurderer å prøve en annen formasjon though. Da kan han komme godt med.

Lenke til kommentar

Forresten, noen som vet hvordan algoritmen er i matchmaking i seasons?

Dvs, møter man en helt tilfeldig spiller fra hvilken som helst divisjon og det gjøres kun vanskeligere ved å øke poengkravet for opprykk, eller møter (primært) spillere fra egen divisjon?

Synes nivået på motstandere har vært ganske jevnt så langt.

Lenke til kommentar

Tror vi har litt forskjellig spillestil da :)

Har Ozil dekket av Hazard, Costa, Navas, Ramires og Fernandinho, men føler ikke helt jeg får utbytte.

Bruker i stor grad kant og def-midtbane til å bygge opp angrepet. Ozil har da en tendens til å forsvinne helt imotsetning til Oscar som stort sett er godt plassert for avslutning eller spille videre.

Vurderer å prøve en annen formasjon though. Da kan han komme godt med.

Enig, Øzil forsvant ofte for meg så jeg ble nøtt til å skaffe en ny CAM.

Har prøvd Coutinho, super bra rykk med ballen med andre ord en fryd å bruke offensivt. Han er ikke inne på midt lag fordi jeg er mer "fan" av å bare ha allroundere på midtbanen som kan forsvarere. På FIFA 15 er det viktigere en noen gang å ha kontroll på midtbanen (defensive delen). Spillere som Fernandinho, Ramires, Diaby, Sandro(beast), og Paulinho er typiske spillere som jeg ville valgt på midtbanen.

 

Det er som sagt viktig at hele laget kan forsvare, det nytter desverre ikke med Øzil, Oscar og Coutinho for det blir for svakt bakover for min del.

Er det noen andre her som sverger til samme oppsett som meg?

Endret av HArild
Lenke til kommentar

På FIFA 15 er det viktigere en noen gang å ha kontroll på midtbanen (defensive delen). Spillere som Fernandinho, Ramires, Diaby, Sandro(beast), og Paulinho er typiske spillere som jeg ville valgt på midtbanen.

 

Er det noen andre her som sverger til samme oppsett som meg?

Både ja og nei. Etter å ha brukt Pirlo har jeg merket hvor viktig det er å ha en som virkelig kan prikke pasninger. De Rossi gjør jobben defensivt. Gode partnere på midten.

Lenke til kommentar

 

 

Den driblemetoden MÅ gjøres noe med. I tillegg må man kunne legge større press med en ekstra medspiller på motspillerne når man forsvarer.

 

 

 

Prøv å bruke RB (sikkert R1 på PS). Medspiller vil da presse ballfører, mens du kan dekke rom.. :)

 

Jeg synes det er for ineffektivt. Presset er for svakt. Med raske spillere er det lett å runde disse spillerne som liksom skal presse ballfører da de ligger for langt i fra til å foreta seg noe.

 

Mange mener dette var en "OP" funksjon i Fifa 13, og det var jo for så vidt riktig. Sendte man en medspiller på ballfører så endte det veldig ofte opp med at han faktisk klarte å ta ballen uten at du foretok deg stort selv. Selv casual Fifa gamere kunne forsvare seg skikkelig. Men nå, når fart er alt Fifa handler om, og forsvarerne fortsatt er hjerneskadet, da burde funksjonen vært omtrent like god som på Fifa 13 slik at man fikk balansert spillet litt.

 

 

 

Helt enig. Annet enn å være et par meter unna ballfører gjør ikke medspiller, ved bruk av RB, noen ting..

Lenke til kommentar

Sliter litt med valg av formasjon nå. Har spilt med 4-2-3-1(2) siden jeg begynte, men føler ikke at jeg får Robben og Reus skikkelig inn i kampene. De blir litt overflødig og nesten litt lite brukt.

 

Prøvde 4-1-2-1-2 med Reus som CAM og Robben som høyre ST. Begge kom lett med i spillet og defensivt hadde jeg meget god kontroll. Nedturen er at jeg får lavere Chemestry, men jeg vet ikke hvor mye det skal ha å si?

 

Siden jeg fikk lavere Chemestry i den over testa jeg ut 4-3-2-1 også, med Reus/Robben som LF/RF. Får 100% chemestry og Reus/Robben skinner som aldri før. Problemet her er at jeg føler meg svak defensivt. Det er store rom for motstander, og jeg føler at defensiv + Counter Attack er et must mot gode motstandere.

 

Vanskelig altså!.. Det eneste som er sikkert med byttet er to ting:

1) Savner den defensive tryggheten jeg hadde i 4-2-3-1(2) (selv om 4-1-2-1-2 er ganske likt)

2) Reus og Robben er monstre ute på banen altså!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...