Gå til innhold

[Løst] Emoji-tastatur til Android - SGS4A konverterer SMS med emoji til MMS


fotonisse

Anbefalte innlegg

Har en Samsung Galaxy S4 Active, der ligger det et ferdig emoji/symboltastatur, men hver gang jeg benytter det så blir mld. gjort om fra SMS -------> MMS, og det innebærer jo en høyere kostnad for å sende mld.

 

Er det noen mulighet for å bytte ut dette ferdiginnstillte "emoji/symbol" valget som er ferdig innstallert på mobilen?

 

Om ikke, hvordan kan jeg få integrert et nytt emoji-tastatur på denne mobilen?

 

Og hvilket emoji-tastatur er å foretrekke?

 

Det å hente inn et nytt tastatur fra Play-Butikk er jo greit, men hvordan gjøres det så at dette blir så sømløst og best mulig integrert på mobilen?

 

Ønsker stort sett og benytte enkelte typer smileys og thumbs up/down. Er relativt fersk i bruk av Samsung (Android) mobil, derav disse spørsmål.....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå valgt Swiftkey, men det skjer jo det samme der. Meldingen blir konvertert over til en MMS med engang jeg velger en smiley.....

 

Så det hjalp jo forsåvidt ingenting for det jeg ønsket å forandre på i std.oppsettet til denne mobilen.

 

Eller så virket Swiftkey meget bra, men det forandret som sagt ikke det jeg ønsket, jeg vil sette inn en smiley e.l. i en SMS, uten at det blir gjort om til en mer kostbar MMS melding

Lenke til kommentar

Når du åpner tastaturet trykker du på smilefjes/linjeskift-tasten og deretter smileyen ":-)" øverst til høyre på tastaturet. Da er det klassiske smileys og ikke emoji du bruker. Disse krever ikke at meldingene konverteres til MMS.

 

Dette kan jeg også gjøre i det tastaturet som ligger på mobilen fra før av, men jeg er ikke så fornøyd med de "grønne" figurene som kommer opp mellom Samsung (Android?) mobiler da.

 

Ønsker rett og slett å ha muligheten til å kunne sette inn slike (gule) smilyes som kan gjøres her på forumet i innlegene våre :):D;)

 

Men uansett hvilket emoji tastatur jeg har lastet inn hittil på min Samsung mobil, konverterer sms over til mms når jeg setter inn en smiley, og slik skal det vel ikke være?

Om det er en "bug" i mobil-oppsettet er fullt mulig, jeg kjenner ikke Samsung (Android) godt nok til å ha noen bestemt mening om det. Har i hvertfall nyeste programvare oppdatering innstallert på mobilen.

 

Akkurat på det punktet så var det mye enklere med iPhonen jeg har benyttet tidligere synes jeg (for der ble det bare satt inn en smiley uten å måtte hente inn tastaturer fra App-store, det lå som et ekstra tastatur ferdig på iPhonen), uten å ønske og starte en ny Android vs Apple diskusjon om det ;)

Endret av fotonisse
Lenke til kommentar

Eller bytt SMS-app til f.eks. Textra + emoji-plugin. Da er det SMS-appen som styrer med emojiene og da kan alle med nyeste Android + iPhone se smilene i en vanlig tekstmelding.

 

Takk for forslag, men også denne løsningen blir konvertert til MMS med en gang smileyen blir satt inn i mld....

 

Skal det virkelig være så vanskelig å kunne sette inn et helt vanlig gult smilefjes ( :) ) i en sms med denne mobilen her.....?

Endret av fotonisse
Lenke til kommentar

De er små bilder og ikke tekst.

 

On the S4 keypad next to the Sym button is a new button with colour emoticons. This is a software upgrade from Samsung and they are small pictures so the S4 picks them up as mms.

 

Send kolon bindestrek parentes. : - ) ;-0 osv.

Det blir konvertert hos mottaker til smilefjes i mottakerens sms app og du har sendt tre tekst karakterer.

Lenke til kommentar

De "vanlige" smileyene er jo rimelig kjipe, så jeg forstår godt at han vil bruke Emojis. Jeg gjør akkurat det samme på min S4.

Derimot har jeg rootet min og slipper konverteringsproblemene.

 

Du kan jo også bruke en annen SMS-app, som Handcent SMS. Da slipper du - såvidt jeg vet - problemet med konvertering, pluss at du fortsatt kan benytte emojis.

Lenke til kommentar

 

De er små bilder og ikke tekst.

Sikker? Jeg får denne dialogboksen på første emoji jeg trykker på.

https://www.dropbox.com/s/sreva68vmd9j74b/2014-09-04%2005.54.51.png?dl=0

 

 

Hvilke resultater som kommer opp på andre mobiler vet jeg ikke, men denne Samsung 4S Active jeg har (Android 4.4.2) konverterer konsekvent alle smileys over til en MMS mld, uansett hvilket tastatur jeg laster ned.

 

Som noen har foreslått så har jeg selvfølgelig muligheten til å benytte de vanlige :-) ;-) , eller sett inn smileys på menyvalget, men de blir jo bare til de kjedelige grønne figurene, og det er de jeg ikke er så begeistret for......

 

Vet ikke om det er programvaren som gjør at det er helt komplett umulig å få et emojitastatur til å sende en :) som SMS, eller om det er mobilen som har en eller annen begrensning som ikke tillater å benytte et emojitastatur uten å konvertere det til en MMS mld......???

 

Takker så mye for gode forslag så langt, men nå tror jeg rett og slett at jeg ikke gidder å bruke mer tid på denne mobilen bare for å få sendt en smiley ( :) ) som sms.

Endret av fotonisse
Lenke til kommentar

De "vanlige" smileyene er jo rimelig kjipe, så jeg forstår godt at han vil bruke Emojis. Jeg gjør akkurat det samme på min S4.

Derimot har jeg rootet min og slipper konverteringsproblemene.

 

Du kan jo også bruke en annen SMS-app, som Handcent SMS. Da slipper du - såvidt jeg vet - problemet med konvertering, pluss at du fortsatt kan benytte emojis.

 

Eller et annet Android tastatur. Da Samsung sitt nye inneholder bilder.

Man ser at en smiley er 1KB (1024 byte) etter at man setter den inn.

Lenke til kommentar

Det er ikke SMS app som brukes her i eksempelet under men nettleseren og web siden er diskusjon.no , tastaturet er Samsung S4 sitt som er i versjon 4.4.2.

Smileyene som er bilde filer ligger i tastatur appen (som man ser under her).

Og bilder kan som de fleste vet ikke sendes som tekst (SMS) , men .

 

post-35394-0-65106200-1409808807.png

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Det er ikke SMS app som brukes her i eksempelet under men nettleseren og web siden er diskusjon.no , tastaturet er Samsung S4 sitt som er i versjon 4.4.2.

Smileyene som er bilde filer ligger i tastatur appen (som man ser under her).

Og bilder kan som de fleste vet ikke sendes som tekst (SMS) , men .

 

post-35394-0-65106200-1409808807.png

 

Det vet jeg jo, at bilder ikke kan sendes som SMS, og helt korrekt så er smileyene som ligger på tastaturet små bilder 1KB som det blir skrevet i tråden her. Det er det jeg ønsker å finne en løsning på, slik at en smiley jeg velger fra et eller annet tastatur legger seg inn i mld som en vanlig smiley, og mld blir opprettholdt som en SMS.

 

Det jeg derimot ikke forstår er hvorfor også alle andre emoji-tastaturer jeg laster ned også blir til bilder, og dermed da en MMS mld......???

 

Fremdeles har jeg selvfølgelig muligheten til å benytte de kjedelige små grønne "smileyene" som kommer frem når jeg velger fra menyknappen sett inn smiley på Samsung tastaturet som fulgte med i mobiloppsettet fra fabrikkinstillingene, eller :-) ;-) etc.

Poenget var jo å komme bort fra dem, og over til en tradisjonell :) som gjør at det ikke blir konvertert til en MMS mld......

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...