Gå til innhold

Samsung Galaxy Note 4 og Note Edge - Diskusjon


Slai

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Det hørtes da merkelig ut? Og det var en drøy pris gitt.. Bedre å vente da.

 

Ja, han sa " de siste mobilene har hatt operatørlås" Så det koster å åpne opp selvom man kjøper uten abonnement.. Jeg tror ikke han hadde så mye peiling egentlig, og det gir ikke noe mening at den skal være låst.

 

Skal dra til telenorbutikken på stovner og spørre dem der.

 

Men hey å betale 500 kr ekstra er vel verdt det? Men ikke faen om jeg betaler 600 kr for å låse den opp , når mobilen koster 6700 kr + 600 = 7300 kr

 

Jeg vil si det gir faktisk ganske stor mening om at telefoner kjøpt i en Telenor butikk er Telenor låst. Hensikten med butikken er først og fremst å verve Telenor kunder, ikke å selge telefoner. Inntekten på telefoner uten abb. er dessuten minimal(så minimal at neppe ingen butikker hadde overlevd ved å solgt det alene). Så egentlig overrasker det meg at de selger uten opereratørlås i det hele tatt.

 

Hva mente han med " de siste mobilene har hatt operatørlås"? Jeg kjøpte note4 på telenorbutikk uten operatørlås.

Telenor gidder ikke å låse alle telefonene sine, av ulike grunner, antakligvis denne gangen fordi de vil ha de kjappest mulig ut i butikkene sine.

Lenke til kommentar

Hva mente han med " de siste mobilene har hatt operatørlås"? Jeg kjøpte note4 på telenorbutikk uten operatørlås.

 

Han var fast bevisst på at den var låst, da de siste mobilene også hadde operatørlås"

 

Så det kan godt stemme at han ikke har peiling, og mobilen ikke er låst i det hele tatt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjer med at Lefdal har endret til 5.11 ?? Har Samsung bomma totalt med hvor mange telefoner de skulle sende ut eller?

 

ang at Telenor vil ha kunder skjønner jeg jo, men jeg liker ikke at telefonene er låst. Jeg kan gjerne bytte abo. om de stiller med like godt tilbud som jeg har i dag fra Talkmore med FRI tale, mms, sms og 5GB++ data til 249kr mnd. Men jeg vil fremdeles ikke ha bindingstid og låst telefon om jeg skulle finne ut at kunderservicen er møkk så vil jeg kunne velge å gå over til noen andre. Om telefonene ikke er låst og man ikke har bindingstid så gjør dette også at operatørene må bli flinkere på service og priser.

 

Sist jeg kjøpte en telefon med binding var det Tele2 og jeg angra dagen etter.

 

Er det ingen andre enn Telenor som har i butikk i dag? Virker ikke som noen av de andre butikkene jeg spurte visste om at Telenor solgte fra i dag av.

Lenke til kommentar

Så det vil med andre ord si at han jeg snakka med på Telenorbutikken enten ikke visste bedre eller prøver å lure meg over på Telenor abo. når han sa den var låst til Telenor..

 

Sitter å sliter mellom å velge Djuice eller vente til fredag og kjøpe på Spaceworld. De på Spaceworld er så himla hyggelig, tenker det kan være greit å kjøpe i en butikk jeg kan gå å snakke med noen face to face om det skulle være noe.

 

Har ikke noen erfaring med Djuice..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei? jeg sendte akkurat en melding til Djuice og etterspurte sendingstidspunkt. Blir vel ikke sendt før i morgen nå da... Blir gal av denne ventingen!

 

Oh! Her er svaret jeg fikk:

Hei Marte. Telefonen din skal være pakket og blir sendt i løpet av dagen :) Du får en e-post med sporingsnummer senere i dag.

Håper du blir fornøyd med den!

/Mette

Endret av Missy14
Lenke til kommentar

Så det vil med andre ord si at han jeg snakka med på Telenorbutikken enten ikke visste bedre eller prøver å lure meg over på Telenor abo. når han sa den var låst til Telenor..

 

Sitter å sliter mellom å velge Djuice eller vente til fredag og kjøpe på Spaceworld. De på Spaceworld er så himla hyggelig, tenker det kan være greit å kjøpe i en butikk jeg kan gå å snakke med noen face to face om det skulle være noe.

 

Har ikke noen erfaring med Djuice..

Så hyggelig å lese, jeg er jo en Spaceman :)

Ja, da visste ikke han bedre. Har jobbet i Spaceworld (hehe) i 5 år nå, og spesielt med tele. Før var i utgangspunktet alle telefoner fra Telenor låst, men blant annet fordi de slet med å bli kvitt alt på lager og mye ressursbruk med egen programvare osv så gikk de vekk fra dette i Q3 2013. Så alle telefoner som Telenor har fått inn etter det er åpne for alle operatører, dog kan noen telenorapper kan være forhåndsinnstallert, men disse er det bare å avinnstallere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...