Gå til innhold

Samsung Galaxy Note 4 og Note Edge - Diskusjon


Slai

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har selv exynos på min note3 n900 og den fungerer utmerket i Norge,

Den er også kjøpt i asia og tipper det blir det samme med note4, men de lanserer en 64 bit versjon her nede og den blir aktuell for min del.

Prismessig betalte jeg ca 4400 for note3 og det var vel før den kom ut i Norge.

 

Ok, så den er 32bit nå, og det kommer enn 64bit versjon senere?

Lenke til kommentar

64 bit kommer ikke føre I Android L.

Og da skal jo samsung sikkert lansere "nye" modeller med 64bit "enablet" soc.

 

Slai.

Note 4 med exynos har en soc med frekvens 1.9ghz på a15 corene og 1.3ghz på a7 corene .100mhz høyere enn Alpha sin med 1.8ghz

GPU er Mali T760 I note 4, en kraftigere GPU enn Alpha's T628 .

Sammenlikningen I utsagnet pm klokket høyere var mellom Note 4 exynos og Alpha exynos

 

Bakgrunnsprosesser kan sømløst drive mellom de 4 lav effekt cores og de 4 kjappeste a15.

Dette er I min oppfatning det store plusset ift til mainstream versjonen med snapdragon.

 

 

LTE modemet er buildt inn I exynos system soc og således samme I alle marked.Og jeg bruker som sagt exynos 5430(lillebroren til 5433 med T760)

 

.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Bend: onsdag mener du :p ?

Typisk min flaks om den kommer tirsdag når jeg er utenbys.

 

Vet dere forresten om dama kan hente den på posten fra djuice eller om de krever leg for å levere ut?

 

Serb: absolutt mulig. Sjekk telenorbutikker.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Bend: onsdag mener du :p ?

Typisk min flaks om den kommer tirsdag når jeg er utenbys.

Vet dere forresten om dama kan hente den på posten fra djuice eller om de krever leg for å levere ut?

Serb: absolutt mulig. Sjekk telenorbutikker.

Note 4 eller edge! Det er spørsmålet. Fordeler med note 4 vs edge og motsatt?

Lenke til kommentar

Lars: hvorfor Edge? Fordelen er at du har en telefon helt ulikt noen andre. Ulempen er mindre hovedskjerm. Enda en fordel er hva enn devs finner ut de vil gjøre med sideskjermen. Ulempen er at den er plastikk og ikke metall, hvis du ser på der som en ulempe. Prisen er jo høyere på Edge. Vanskeligere å få tak i. Lenge til den kommer ift note 4. Passer ikke i Gear VR.

 

Selv om de var samme pris og tilgjengelighet hadde jeg selv valgt note 4. Ser bare finere ut. Enklere å håndtere og.

 

Bend: hadde hatt den i morgen om jeg ville, men sparer heller 1500ish på kjøpet og venter to ekstra dager. Sucks, men jeg må være voksen av og til =p .

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Lars: hvorfor Edge? Fordelen er at du har en telefon helt ulikt noen andre. Ulempen er mindre hovedskjerm. Enda en fordel er hva enn devs finner ut de vil gjøre med sideskjermen. Ulempen er at den er plastikk og ikke metall, hvis du ser på der som en ulempe. Prisen er jo høyere på Edge. Vanskeligere å få tak i. Lenge til den kommer ift note 4. Passer ikke i Gear VR.

Selv om de var samme pris og tilgjengelighet hadde jeg selv valgt note 4. Ser bare finere ut. Enklere å håndtere og.

Bend: hadde hatt den i morgen om jeg ville, men sparer heller 1500ish på kjøpet og venter to ekstra dager. Sucks, men jeg må være voksen av og til =p .

Edgen er jo noe nytt og spennende. Men så var det ventetida da! I desember kanskje og begrenset antall? Så lysten på å gå på djuice i kveld er stor☺

Lenke til kommentar

Fikk kjøpt min i butikk i Ålesund. De har ikke lov til å selge før mandag men siden jeg kjenner han som driver butikken så fikk jeg med meg tlf og stikker innom ham på mandag og gjør opp :-)

Hvilken butikk?? Om de får lov til å selge den i morgen vil jeg vite hvor jeg kan dra å kjøpe! Har leita over alt, men alle sier at det ikke er før den 24. om Samsung ikke flytter datoen igjen :-(

Lenke til kommentar

Jeg vurderer flere telefoner så venter litt til, min note3 henger vel med noen mnd til.

Synes det begynner å bli bra utvalg på mobilfronten nå men note s pen er absolutt ett stort pluss når du bruker den til å jobbe med.....

 

Ett lite spørsmål til, er det mulig og laste ned Norsk språkpakke til telefonen som er kjøpt i Asia? Note mangler europeiske språk når den er handlet her nede.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...