Gå til innhold

Samsung Galaxy Note 4 og Note Edge - Diskusjon


Slai

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

750 nits høres ganske sweet ut, og en del høyere enn de andre flaggskipene til Apple, htc og Sony osv. Hvis dere som har tlf får noe sol de nærmeste dagene er jeg spent på hvordan skjermen er på auto ute i sterkt lys =) .

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Ringte til NetCom for en stund siden og fikk forhandlet meg fram til en bra pris for Note 4. Vært Netcom-kunde lenge og alltid fått bra spesialavtaler. Ønsket å cashe ut alt direkte fremfor å betale avdrag i månedsvis. Så min pris ble tilslutt 4700 kr mot ab.binding i 12mnd: 6gb data, inkl.Spotify Premium for 450kr/mnd. Og da slipper jeg som sagt å betale for tlf i månedsvis siden betaler ut hele tlf for kr 4700. Syns jeg gjorde en grei deal og er fornøyd. Kan sikkert få rimeligere abonnement for samme datamengde pr.mnd, men da kommer gjerne Spotify Premium på 99kr i tillegg og dermed går gjerne vinninga opp i spinninga. Så nå venter jeg bare på at telefonen skal komme. :-)

Lenke til kommentar

Ingen her som skal ha Edge ?

Jeg skal bytte ut min note3 med en ny men jeg venter litt til og ser.

Kandidatene er nå note4/edge en testvinner ?

Huawei mate7 metall kropp , beste fingeravtrykk scanner og supert batteri.

Nexus 6 med sine oppdateringer rett fra Google

Nye Lenovo Vibe pro med bra kamerea, 4000mvh batteri , metall kropp og ser ut som en million dollar.

 

Bruker s pen oftere og oftere så det blir ett minus på de andre modellene, men blir spennende og følge denne tråden, spesielt med tanke på glippen mellom skjerm og chassiet.

Lenke til kommentar

SPen gjør så mye sweet nå på Note 4 over Note 3 at bare det ville sealed the deal for meg når Note 4 gjør det så bra på alt annet (kamera, batteritid, skjerm, osv).

Så har du multitaskingen i tillegg, som ingen annen tlf nærmer seg. Samt sdkort, utskiftbart batteri, fast charging, osv.

 

Hvis jeg planla å ha tlf i mange år (3+), hadde jeg kanskje vurdert Nexus 6 pga oppdateringer når det har gått et par år. Edge blir ikke for meg siden det blir mindre bruksskjerm og designet appelerer ikke til meg spesielt. Vibe Pro skjer ikke pga lenovo + mangler ekstratingene Note 4 har, men designet er ikke så ille nei!

Huawei Mate 7 ser helt plain ut designmessig for meg. Som en HTC/Apple/osv telefon. Og den er unibody med metallback. Som ikke er et pluss.

 

MMMMMMMMMMMMMEEEEN det er jo meg.

Lenke til kommentar

Et par andreinntrykk etter ett døgn med telefonen. Fingeravtrykkkeseren fungerer overraskende bra. Skulle bare teste den, men den er blitt min faste skjermlåser. Flerskjerm og multitasking er derimot ganske ubrukelig. Tastaturet skjuler jo alle skjermene hvis du skulle finne på å skrive noe mens du multitasket, og vinduer har en irriterende tendens til å skalere hver gang jeg trekker ned notification-stripa.

Lenke til kommentar

Se bildet for hva jeg mener med skalering. Man bruker samme bevegelse for å skalere en fullskjermsapp som for å dra ned notification-stripa. Er vel en vanesak men kommer nok til å deaktivere denne funksjonen.

 

Bruker vel standard SwiftKey

post-365395-0-25385000-1413704177_thumb.png

Endret av ingekul
Lenke til kommentar

Ah sånnsett, at du skal trekke ned notifications men minimerer appen i stedet liksom, ved uhell.

 

Jeg kjører swiftkey selv, men har valgt den minste versjonen (du kan velge forskjellige størrelser av den). Selv drar jeg sjelden ned notifications på sidene, men småspent på om det blir et irritasjonsmoment eller ei.

 

Har merket mange ganger de siste dagene tider hvor det hadde vært veldig greit å kunne minimert en app for å sjekke noe i bakgrunnen.

Det går jo fint an på Note3 og, men er mer kronglete.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Er godt mulig butikker har den inne i løpet av uken som kommer ja. Elkjøp/Lefdal/Siba/Komplett får vel fra samme lager, og de sier vel alle at forventet dato er 24./25.-ish.

 

SIMkort får du nytt fra operatøren din. Hvis Lefdal selger abb fra din leverandør er det godt mulig de har SIMkort du kan få/få kjøpe rett over disk. Er ofte gratis hvis du bestiller over nettet direkte fra leverandøren såvidt jeg har skjønt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...