Gå til innhold

Post din Intel-OC her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk meg en brukbar chip fra Newegg.

5,6 GHz Superpi 32M tok 10 min og få til, ikke tunet noe kun HT-off.

post-152551-0-91220200-1304115047_thumb.jpg

 

Synes min Cpu-klokk blekner litt i forhold til denne. Sweet! :thumbup:

 

 

Takker :D

Glemte å neven at jeg testet kun med vanlig vannkjøling.:p

 

Da er det bare enda mere imponerende! Regnet med du hadde kjørt på med litt minusgrader jeg. :p Ler også litt av en multiplier på 56, haha. Min går vel ikke lengre enn 21-22 om jeg husker rett. :!:

Lenke til kommentar

@minhund.

 

Lurer på en ting. Er det HT som er den settingen som gjør att CPU justerer hastighet selv, eller er det EIST?? Har skaffet ett MSI P67A GD65, 2500k og ett 6850 til lillemann. Sitter bare å småklokker den litt til 4,5ghz på 1,252V.

 

Har ikke så mye peil på sB og settings. Men men. Er bare å spørre deg om hjelp tenker jeg om det må stilles mere :D

Lenke til kommentar

Hyperrthreading skal ikke være mulig å bruke på en i5-2500k. Det er det bare i7-2600(k) som har av firekjernerne fra Intel.

 

EIST er funksjonen som klokker ned CPU ved idle, Turbo er funksjonen som klokker opp ekstra under load (skru av eller endre turbo-innstillinger). Generelt ønsker du å skru av alt av strømsparingsteknikker under overklokking.

Lenke til kommentar

Var veldig overrasket hvor lett det var å nå 5 GHz. Kjørte på 32mb på SuperPi og ett par runder med 3DMark Vantage, virker stabilt.

 

2600K med P8P67 Deluxe B3

 

post-7631-0-89880300-1304112200_thumb.jpg

 

kjør prime 95 i 20min.. tempen tar deg nok litt da :)

 

edit: det blir varmt under load selv med enkel vannkjøling. skrudde opp viftehastigheten på radiator nå, gikk "rett" ned til 80C.

post-88790-0-25176300-1304204729_thumb.png

Endret av **dp**
Lenke til kommentar

Yess regna med det var EIST ja. Testet litt uten det på 4,5ghz. Men kan være jeg husker feil, men jeg mener jeg får lavere averange fsp i Heaven benchen med EIST av. Tenkte jeg skulle sjekke med settingsene slik dem var.

 

Men nå virker det som att den ikke går høyere enn 3,3ghz. Siden turbo funksjonen blei skrudd av når EIST blei det, må man da inn på hk å trykke fysisk på knappen for att den skal reaktivere seg?? :tease::blush:

 

:blush: Det var O.C.Gene knapp som var på HK.. Aner ikke om den er som den turbo knappen jeg da..

Endret av turbo_fever
Lenke til kommentar

Det er jo sånn med disse SB CPUene som er ulåst, du kan sette multi så høyt men nesten ikke endre BCLK.

Det er om å gjøre å finne en CPU som klarer 56X eller 57X og kansje 102-105 BCLK da har du en gull chip.

 

Hvor stor er egentlig forskjell i CPU'ene?.. Er det slik at hver clocking er helt "personlig" eller er settingene overførbare med lik hardware?..

Lenke til kommentar

Det er jo sånn med disse SB CPUene som er ulåst, du kan sette multi så høyt men nesten ikke endre BCLK.

Det er om å gjøre å finne en CPU som klarer 56X eller 57X og kansje 102-105 BCLK da har du en gull chip.

 

Hvor stor er egentlig forskjell i CPU'ene?.. Er det slik at hver clocking er helt "personlig" eller er settingene overførbare med lik hardware?..

 

 

Det er variasjoner i hver cpu. Jeg har f.eks. en i5 750 jeg får opp på 4,4 ganske lett på LAV volt, med H50 som kjøling. Det finnes mange med i5 750 som ikke greier samme ghzen med prikk lik hardware, men kanskje enda bedre kjøler osv. :) Kan f.eks. være èn av de 4 kjernene som er svakere enn de andre, og ikke tåler slik en høy klokkefrekvens, som da resulterer i ustabil klokk.

Lenke til kommentar

Måtte bare ta en test av ny maskina jeg og.

Msi P67A-GD65 HK, SB 2500k cpu. @ 4,5Ghz EIST på vcore 1,254-1264v 1,235 i bios

Corsair XMP3 1600Mhz Minne.

Saphire 6850 skjermkort. @ 985/1150 1,250V

Crusial C300 64GB

Win7 64 Ultra

 

Dette er da med stock kjøleren :thumbdown: Kommer braketter til annen kjøler denna uka håper jeg

post-90658-0-52390000-1304277714_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Det er jo sånn med disse SB CPUene som er ulåst, du kan sette multi så høyt men nesten ikke endre BCLK.

Det er om å gjøre å finne en CPU som klarer 56X eller 57X og kansje 102-105 BCLK da har du en gull chip.

 

Hvor stor er egentlig forskjell i CPU'ene?.. Er det slik at hver clocking er helt "personlig" eller er settingene overførbare med lik hardware?..

 

 

Det er variasjoner i hver cpu. Jeg har f.eks. en i5 750 jeg får opp på 4,4 ganske lett på LAV volt, med H50 som kjøling. Det finnes mange med i5 750 som ikke greier samme ghzen med prikk lik hardware, men kanskje enda bedre kjøler osv. :) Kan f.eks. være èn av de 4 kjernene som er svakere enn de andre, og ikke tåler slik en høy klokkefrekvens, som da resulterer i ustabil klokk.

 

Okay, har nå fått gode resultater på 5 Ghz. Holder ca. 1 time i LynX - men feiler ikke med BSOD - bare error.

 

Er det noe poeng i å prøve å gå på f.eks. 5.2 Ghz - eller må man først få 5 Ghz helt stabile?..

 

Det jeg kort sagt lurer på om at 5.1 Ghz kan være mer stabil enn 5Ghz?..

Lenke til kommentar

Det er jo sånn med disse SB CPUene som er ulåst, du kan sette multi så høyt men nesten ikke endre BCLK.

Det er om å gjøre å finne en CPU som klarer 56X eller 57X og kansje 102-105 BCLK da har du en gull chip.

 

Hvor stor er egentlig forskjell i CPU'ene?.. Er det slik at hver clocking er helt "personlig" eller er settingene overførbare med lik hardware?..

 

 

Det er variasjoner i hver cpu. Jeg har f.eks. en i5 750 jeg får opp på 4,4 ganske lett på LAV volt, med H50 som kjøling. Det finnes mange med i5 750 som ikke greier samme ghzen med prikk lik hardware, men kanskje enda bedre kjøler osv. :) Kan f.eks. være èn av de 4 kjernene som er svakere enn de andre, og ikke tåler slik en høy klokkefrekvens, som da resulterer i ustabil klokk.

 

Okay, har nå fått gode resultater på 5 Ghz. Holder ca. 1 time i LynX - men feiler ikke med BSOD - bare error.

 

Er det noe poeng i å prøve å gå på f.eks. 5.2 Ghz - eller må man først få 5 Ghz helt stabile?..

 

Det jeg kort sagt lurer på om at 5.1 Ghz kan være mer stabil enn 5Ghz?..

 

at 5.1 er mer stabilt enn 5Ghz er MEGET usannsynlig. få 5GHz stabilt først, så bumper du deg videre :) har funnet ut at min sandy ikke liker 5Ghz over noe særlig tid, random BSOD på 1.5v..

Lenke til kommentar

...

 

at 5.1 er mer stabilt enn 5Ghz er MEGET usannsynlig. få 5GHz stabilt først, så bumper du deg videre :) har funnet ut at min sandy ikke liker 5Ghz over noe særlig tid, random BSOD på 1.5v..

 

Skjønner, er nok 4.8GHz som er 24x7 her. Men hadde vært gøy å nå 5.2GHz. Hvordan er Vengence brikkene, gikk de greit over til 8-8-8-24 ?

Lenke til kommentar

...

 

at 5.1 er mer stabilt enn 5Ghz er MEGET usannsynlig. få 5GHz stabilt først, så bumper du deg videre :) har funnet ut at min sandy ikke liker 5Ghz over noe særlig tid, random BSOD på 1.5v..

 

Skjønner, er nok 4.8GHz som er 24x7 her. Men hadde vært gøy å nå 5.2GHz. Hvordan er Vengence brikkene, gikk de greit over til 8-8-8-24 ?

 

mine er 8-8-8-24 1600Mhz stock.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...