Gå til innhold

Post din Intel-OC her!


Anbefalte innlegg

Hvordan er forholdet mellom FSB:RAM?

Kjører du 1:1?

Isåfall, prøv å kjøre på 5:4, det er først da du kan klokke langt  :thumbup:

hva heter det igjen i BIOS'n ?...menyen for det liksom

Lurer på om den står på 1:1...mener å ha sett det..men skal prøve jeg

 

EDIT: Glemte noe!

Endret av Mikkel87
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hva heter det igjen i BIOS'n ?...menyen for det liksom

Det skal være den menyen hvor du kan stille DRAM frequency om jeg ikke tar helt feil. Står vel antakeligvis på 400Mhz default, prøv å sett til 320Mhz.

Det lønner seg som oftest viss du kjører FSB opp en god del hakk, slik at viss du ganger FSB med 0.8, så får du tilnærmet det minne skal kjøre på. (altså, 200Mhz)

Viss du har RAM som kjører 333Mhz, så får du sette DRAM frequency til 166Mhz.

Litt halvdårlig forklart av meg, men har du peiling så fatter du ganske kjapt hva jeg mener etterhvert som du prøver deg fram.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
klokker min p4 2,8 northwood @ 2,9 .. skal jeg opp i 3 ghz blir den ustabil.. rart..

ja det virka litt rart...man burde kunne klokke mer enn 200mhz uten at den blir ustabil...min 2.6 northwood klokkes 500mhz uten utabilitet, men på 600 da kan det hende jeg får bluescreen når jeg spiller, eller driver med et eller annet! Men så får ikke jeg økt på Volt av noe slag heller da, da får jeg ikke skjermbilde!

Lenke til kommentar

Har kjørt en pinmod på en Pentium-M 1.6MHz Dothan (400MHz FSB) som førte til at den nå suser av gårde på 2.13MHz (533MHz FSB) i min Inspiron 9300. Kostet meg den nette sum av $90 inklusiv frakt og toll fra USA :!: Har klint på AS5 + undervolta for å få ned temperaturen og det har så langt fungert bra, men jeg har fremdeles til gode å teste stabiliteten på undervoltingen med Prime95 i 24 timer (har testet i 6, hadde ikke tid til mer. 0 errors så langt).

Lenke til kommentar
Syk!

 

Klarer du 4,5-4,6 stabilt eller?

Ja, det er faktisk omtrent akkurat der grensen går.. Med 4,5 har jeg kjørt prime95 i lengre perioder uten noen problemer; på 4,6 skjer det litt merkelige ting av og til; systemet blir avhengig av lave omgivelses-temper og maks turtall på viftestyringa, og selv da har jeg hatt problemer (freeze, crash, osv.), så tror grensen ligger på rundt 4,5.. Men jeg klager ikke! :p

Lenke til kommentar
så var det endelig bevist: paint er faktisk brukendes til noe!

Don't understimate the power of paint!

 

Hvor langt klokker C64'en din da? Hadde vært morsomt å se 3dmark05-scoren på den :D

 

(Sidenotis: Angrer noe jævlig på at jeg solgte min for en hundrings for noen år siden for å delfinansiere en fyll..)

Lenke til kommentar

Har klart å få min p4 2.4Ghz (18x133) opp i 3.15~Ghz(18x172).. klokker jeg lenger får jeg feil i superpi. Minnet jeg har er 2x TwinMOS 512MB cl2.5 pc3200.

Er det minnet som setter en stopper for meg eller tror dere at det er cpu som ikke vil lenger? Skal nevnes at jeg har en god kjøler med lave temperaturer, så det skulle ikke være noe problem.

Noen som vet? :)

 

edit: Har prøvd å sette opp vcore, men det hjalp ikke..

Endret av galskapen
Lenke til kommentar
Har klart å få min p4 2.4Ghz (18x133) opp i 3.15~Ghz(18x172).. klokker jeg lenger får jeg feil i superpi. Minnet jeg har er 2x TwinMOS 512MB cl2.5 pc3200.

Er det minnet som setter en stopper for meg eller tror dere at det er cpu som ikke vil lenger? Skal nevnes at jeg har en god kjøler med lave temperaturer, så det skulle ikke være noe problem.

Noen som vet? :)

 

edit: Har prøvd å sette opp vcore, men det hjalp ikke..

prøv å sette fsb på 5:4 devidern... minnet klokkes da ned... om prosessoren ikke klokker lengre da er det enten hovedkortet eller prosessoren som ikke vil mer..

 

 

hmm... ser du har pc3200 ram, den skal kjøre på 200mhz orginalt så da er det neppe minnet siden det er underklokket....

 

sikkert cpu som ikke vil mer... hvilken stepping er den?

Endret av Npvk_X
Lenke til kommentar
4,725Mhz ...

 

 

Kan ikke akkurat kalle systemet stabilt på denne hastigheten, skjønt.. Photoshop crasha når jeg prøvde å ta inn screenshoten der, så jeg måtte bruke paint :p

Prøv å validere cpu-z tror det krever mindre enn å ta screen av cpu-z.

Lenke til kommentar

hallo ser dere klaer bra med p4 jeg har en amd men har kjøpt meg en http://www.msi.com.tw/program/support/down...?UID=556&kind=1

 

Så har jeg en inte p4 2.4 533 tror jeg

 

har vannkjøling http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MISTWBCPU4781

 

men det jeg luer på er jeg har ikke noe bra ram er det noe murlig få cloka bra uten kjøre så mye på rammen?

 

Sorry vist det er litt feil ekke så kjempe godt i norsk skriving..

 

har ikke vært bort i p4 før så må tips åssen jeg cloker og sån..

Endret av Chrisss
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...