Gå til innhold

Post din Intel-OC her!


Anbefalte innlegg

jeg har jo gjort det da!...den viser nå 3.1ghz... Men er det noen andre her som vet hvordan jeg kommer lengre?...

 

Hardware er som følger!

 

Asus p4p800-E Deluxe

Intel Pentium 4 Northwood 2.67ghz

1536 PC2700 Twinmos

Systemdisk: WD Raptor 36gb 10 000rpm S-ATA

TT Big water vannkjøling!

 

 

Uten å ha rørt volten har jeg nå kommer til 3.1ghz...og der stopper det. Problemet er at jeg ikke får økt volten, da får jeg bare svart skjerm helt til jeg skrur av og på igjen, da må jeg inn i BIOS og sette den ned igjen! Skjønner ikke detta :dontgetit:

Ny bios oppdatering g Ny ram, så skal du se!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg har jo gjort det da!...den viser nå 3.1ghz... Men er det noen andre her som vet hvordan jeg kommer lengre?...

 

Hardware er som følger!

 

Asus p4p800-E Deluxe

Intel Pentium 4 Northwood 2.67ghz

1536 PC2700 Twinmos

Systemdisk: WD Raptor 36gb 10 000rpm S-ATA

TT Big water vannkjøling!

 

 

Uten å ha rørt volten har jeg nå kommer til 3.1ghz...og der stopper det. Problemet er at jeg ikke får økt volten, da får jeg bare svart skjerm helt til jeg skrur av og på igjen, da må jeg inn i BIOS og sette den ned igjen! Skjønner ikke detta  :dontgetit:

Ny bios oppdatering g Ny ram, så skal du se!

Joda...men jeg får ny ram i dag. + at jeg har den nyeste biosen...har nyere bios en den som ligger ute på asus.com i USA :S....versjonen der heter 1004, Min er 1006. BIOS update programmet finner heller ikke no oppdateringer!

Lenke til kommentar
Nice, kjøling ? :)

Det er på vannkjøling, en gammel Magnum 478 blokk med topp modifisert for 1/2" slanger...(varmeapparat radiato 2x120mmr + eheim 1250)

 

Opplever ett pussig fenomen.. om jeg klokker for høyt eller stiller v-core over 1.53v så slår maskina seg av når den skal begynne lastingen av windows.. mulig det er en temratur sak. eller hovedkortet som ikke vil levere mer strøm..

 

Stock ic7mac3 vurdere å finne tak i ett ic7-g eller p4c800e-dlx... venter også på ett 6800 ultra... så kan vi begynne å se på 3dmark poeng... :)

 

Gleder meg til vinteren igjen :) kan bli en gøy sak dette. karnsje ta steget opp på vapo eller mach2... hehe...

 

Første mål for dual prime er 4.1ghz... så får jeg jobbe ut fra det... ett stort mål er vel 266fsb...

 

Hvordan klokker de nye bh5 brikkene??

Trenger noe billig som klarer ca 265-275fsb helst 1:1

Lenke til kommentar

Sitter og overklokker nå (ja jeg vet det er fint tidspunkt :p)

Har fått 3.2 Prescotten min opp i 4ghz stabilt med 1.48vcore.

FSB på 250.

Får CPUen opp til 253FSB, men hvis jeg går opp til 254 så restarter dataen under loading av windows.

Trenger hjelp nå, vil ha mer en 4ghz...

 

Specs:

P4 Prescott 3.2

Abit IC7-G

Corsair XMS 3200c2

TT BigWater med en BlackIcePro 2x120 og standard BW radiator.

 

Får 33sek i Super PI :D

Endret av kuroger
Lenke til kommentar
Mener at en nyere bios åpner for å øke spenningen på core mer.

(Iallefall på mitt p4c dlx)

 

mvh r.

Det har seg sånn at jeg har den nyeste biosen, ALT av drivere på hovedkortet og sånn er speller nytt! Så....vet ikke jeg ass:S...den bare henger seg når jeg øker volten!

Lenke til kommentar
Det har seg sånn at jeg har den nyeste biosen, ALT av drivere på hovedkortet og sånn er speller nytt! Så....vet ikke jeg ass:S...den bare henger seg når jeg øker volten!

Hvor mye øker du volten med da? Øker du for mye er det jammen ikke rart.

Prøv å sett volten til ca 4.5, og RAM bør du ikke ha mer en 2.55->2.65, alt etter hvor god kvaliteten er på RAM brikkene.

 

EDIT: Ser du har Northwood. Da kan nok årsaken til at du ikke får stillt opp vcore noe mer rett og slett være fordi du har, nettopp Northwood. Kan virke som overklokkings egenskapene til P4P800-E Deluxe er ment for Prescott prosessorer, som kjører på en lavere voltstyrke.

Endret av andrvas
Lenke til kommentar
Det har seg sånn at jeg har den nyeste biosen, ALT av drivere på hovedkortet og sånn er speller nytt! Så....vet ikke jeg ass:S...den bare henger seg når jeg øker volten!

Hvor mye øker du volten med da? Øker du for mye er det jammen ikke rart.

Prøv å sett volten til ca 4.5, og RAM bør du ikke ha mer en 2.55->2.65, alt etter hvor god kvaliteten er på RAM brikkene.

 

EDIT: Ser du har Northwood. Da kan nok årsaken til at du ikke får stillt opp vcore noe mer rett og slett være fordi du har, nettopp Northwood. Kan virke som overklokkings egenskapene til P4P800-E Deluxe er ment for Prescott prosessorer, som kjører på en lavere voltstyrke.

aha....hmm. volten står på nesten 1.7 til vanlig..øker bare 0.025V ellerno, liksom..så! Har twinmos ram. ikke di aller beste liksom, men! hadde håpet å komme lengre jeg ass...hvertfall 3.2, for jeg klarte 3.2 med overclock mode på HK, men fikk bluscreen etter en liten stund...så restarta og opp igjen..og bluescreen etter 30 minutter ellerno..så..3.1 kjøres 100% stabilt liksom!

 

EDIT: rette på volten..

Endret av Mikkel87
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...