Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da er det bare å ta av seg hatten.

Dette er jo en liten revolusjon for GPU i sin helhet dersom testene som nå er lagt på bordet viser seg å holde stikk.

 

Dette vil jo senke prisene på alt av AMD og NVIDIA sine kort, og det kommer alle til gode, samt alle som kjøper nye kort vil mest sannsynlig satse på enten 980 eller 970 hvis de viser seg stabile.

 

Alltid noen unntak fra dette. Si de ikke klokker så godt som mange håper på osv.

 

Men jeg tok feil på ytelse, og pris. Og det var jammen bra, for alltid hyggelig når noe blir bedre enn forventet :)

Lenke til kommentar

Er veldig fornøyd selv. Dog vet ikke om jeg bare skal ta et kort med en gang, Eller vente på FTW/ACX versjonen fra Evga. :hmm:

 

Ser ikke ut som om 2x6pin stopper for lett overklokking, Eneste grunnen egentlig for at jeg venter er siden jeg vil ha 1x6, 1x8pin på kortet, Samt et fint non-refrence Pcb :)

Selv om 6-pin tilkobling per design bare skal gi 75W, og kortene dimensjoneres etter dette, så vil en 6-pin på moderne PSUer ha elektriske egenskaper som bare er 20 % svakere enn 8-pin som er godkjent for 150W.

 

Så om GTX 780Ti Classy med sine to 8-pin + gjennom PCI-e slotten klarer 500W uten problem, så bør

To 6-pin tilkoblinger + gjennom PCI-e slotten kunne klare mer enn 400W med samme spenningsfall/stabilitet. Og med GTX 980 sitt lave effektforbruk så er det nok mer enn nok i overskuelig fremtid. :)

 

At en bedre VRM kan gjøre gi en vesentlig bedre OC vil vi derimot bare måtte vente og se, men det er nok garantert ikke tilkoblingene på kortet som holder deg igjen. :)

 

Dog skal det sies at 970 er veldig spennende med sin vanvittige pris/ytelse. :D

Hvorfor ikke peise på med tre slike. Det koster jo bare ca 8000kr, mens to GTX 980 koster

9400kr. :ph34r: Og har man lite penger kan man jo starte festen med å bare kjøpe to 970'er.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...