Gå til innhold

Skifte ut DVD rom med ssd?


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har nylig fått meg Lenova g70-50 laptop.

http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/LE59427219/lenovo-ideapad-g50-70-15-6-barbar-pc-sort

 

Men hadde lyst på en laptop med ssd.

Tenkte derfor å bytte ut DVD rommet med en ssd istedenfor.

https://www.komplett.no/corsair-force-series-lx-ssd-128g-25/817878?cks=ASS&assoc=26FB581C-3DAA-4F6A-AEA0-8720D71DBD87

 

Spørsmålet er da om de passer sammen og om det går ann å koble av DVD rom for å så erstatte den med en ssd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville heller tatt ut hoveddisken i maskina, satt SSD der, og evt flytta snurredisken til dvd-rom slotten.

Har gjort dette på min egen pc, og det fungerer bra :)

Men har litt problemer ved re-installasjon av windows.. må som regel ta ut snurredisken, for så å installere på nytt, og deretter sette inn snurredisken igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tusen takk for gode tips!

 

Så jeg må altså kjøpe et redskap for å bruke det i DVD rom...

Enig med at Samsung / crucial var et bedre alternativ!

 

Hadde i grunn tenkt å prøve meg på å bruke Paragon Migrate OS to SSD for å overføre windows, istedet for å reinstalere. Synes det blir litt vanskelig å formatere hvis jeg skal fjerne hele HDD disken siden jeg ikke har noe CD for å gjenopprette. Dessuten har jeg lite bruk for DVD rom, så nesten like greit å bli kvitt den.

 

Angående Samsung 840 EVO, ser at det er en laptop kit versjon tilgjengelig, er det noe vits?

Lenke til kommentar

Paragon Migrate OS to SSD virker flott. Brukt det selv ved flere anledninger.

Du må ha bootet maskin med gammel HDD samtidig som du har ny SSD tilkoplet samtidig - enten i et USB>Sata adapter utenfor maskinen eller i DVDrom slot med Caddy når du migrerer eller cloner..

 

Skal du ha SSD i Caddy vil du ikke kunne sette inn og bruke DVD rom da operativsystemet jo er installert på SSD (som du tar ut).

Så OS på SSD i Caddy i dvdrom slot vil måtte således bli permanent frem til du eventuelt åpner maskinen og skifter ut HDDen med SSDen. Da kan HDD være kun lagringsdisk som du kan løse ut for å skifte til DVDrom ved behov.

 

Personlig ville jeg ikke hatt 120GB disk i noen Laptop.

Alle jeg har med SSD har 250GB eller mer .

  • Liker 1
Lenke til kommentar

OS Data Migration til Samsung p.d.d er basert på Clonix Co ltd sitt og virker bra med dagens windows 8.1 oem laptops.

Ikke blande sammen os migrering med kopiere/klone.

Lastes ned og leses om her:

http://www.samsung.com/global/business/semiconductor/minisite/SSD/global/html/about/whitepaper11.html

 

Klonings verktøyet til Samsung er Norton Ghost 15.

Endret av syar2003
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...