Gå til innhold

Kjøpe gamer laptop til max 14000


Anbefalte innlegg

Da min gamle laptop har tatt kvelden så er det på tide med ny gamer laptop. Her er mine krav:

- maks 15" skjerm

- maks 3 kg

- god batteritid

- må sjå grei ut.

 

Så, har funne MSI GP60. Denne ser ganske grei ut, men kan kanskje få betre PC mtp hardware om eg går for ein anna modell.

 

Har sett på Multicom, men vil ikkje ha ein PC som bråker ekstremt under load. Asus har kanskje noko bra også?

Om du har tips til kva eg kan kjøpe så post gjerne her :) Takk!

 

Edit: Asus G550JK ser grei ut!

 

Men trur det blir å vente til Asus GX500 kjem!!!

Endret av kazzkizz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da min gamle laptop har tatt kvelden så er det på tide med ny gamer laptop. Her er mine krav:

- maks 15" skjerm

- maks 3 kg

- god batteritid

- må sjå grei ut.

 

Så, har funne MSI GP60. Denne ser ganske grei ut, men kan kanskje få betre PC mtp hardware om eg går for ein anna modell.

 

Har sett på Multicom, men vil ikkje ha ein PC som bråker ekstremt under load. Asus har kanskje noko bra også?

 

Om du har tips til kva eg kan kjøpe så post gjerne her :) Takk!

 

Edit: Asus G550JK ser grei ut!

 

Men trur det blir å vente til Asus GX500 kjem!!!

850m er ganske elendig for en pc til 12k når du får den i pc-er til 6k. Denne er skikkelig bra : http://www.multicom.no/Kunshan-P150S-15e6-Full-HD-Matt-Intel-Core-i7-4710MQe-8GBe-1TB-7200-Hdde-GeForce-GTX-880M-8GBe-DVDRWe-Uten-operativsystem-Multicom/cat-p/c1000042/p10629462

Lenke til kommentar

Trur kanskje eg ventar til gx500 er komt på marknaden, og ser kva pris det blir på den. Ja, kunshan PC-en er nok veldig bra, men støy og byggekvalitet er verdt nokre kroner i mine auge.

 

Hvilke bærbare har mindre støy med samme hardware?

 

Jeg vet ikkje, fordi jeg har ikkje bærbar pc.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Treng ikkje ha den aller beste hardwaren, så lenge byggekvalitet, viftestøy, utsjånad og kraft er tilstrekkeleg. Dersom gx500 klarer å kjøle PCen på ein god måte så er den ein god kandidat :)

Tviler sterkt, såpass god HW i et såpass lite format som GX 500 er dømt til å støye.

Lenke til kommentar

Jeg endte på en Gigabyte P34G v2. Håper det funker. Jeg hadde behov for noe gpu-kraft, og tror nok 860M maxwell holder. 14" skjerm gjør den nett nok til å dra med rundt. 16gb minne og 2ssd i raid + en hdd til lagring.

 

GX500 hadde vært supert, men tenker at man betaler antakelig for mye for 4k skjermen uten at dette er noe poeng for min del.

 

Skulle ønske G550 kom med 860m maxwell... :hmm:

Lenke til kommentar

Ser jo heftig ut den Gigabyte Pc-en :) Mulig eg må kjøpe hos dustinhome pga reklamasjon, og der var utvalget ganske kjedelig.. Men det får eg vite ila veka.

4k skjerm er ikkje noko must nei, håper ikkje det drar prisen usannsynlig høgt opp - da skulle eg gjerne kjøpt eit alternativ utan 4k i alle fall.

Lenke til kommentar

Jeg endte på en Gigabyte P34G v2. Håper det funker. Jeg hadde behov for noe gpu-kraft, og tror nok 860M maxwell holder. 14" skjerm gjør den nett nok til å dra med rundt. 16gb minne og 2ssd i raid + en hdd til lagring.

 

GX500 hadde vært supert, men tenker at man betaler antakelig for mye for 4k skjermen uten at dette er noe poeng for min del.

 

Skulle ønske G550 kom med 860m maxwell... :hmm:

Drømme pc-en den der. Hadde jeg bare hatt 13k til overs.

Lenke til kommentar

Har selv nettopp kjopt gaminglaptop for en maaned siden. Gikk for MSI GS60 Ghost Pro. Er ganske fornoyd med den.

Liker spesielt designet. 2 cm tykk, med matt sort aluminium/magnesium alloy paa alle overflater. Tastene er bakgrunnsbelyste med egendefinerte farger, behagelige aa skrive paa.

 

Skjermen er 15 tommer, matt. gode farger, litt gjennomskinn av bakgrunnslys enkelte steder, men kun merkbart med fullstendig sort skjerm.

 

Nok av kraft, har en gtx870m og 4-kjernet i7. Gikk for 8GB-modellen selv, siden jeg strengt tatt ikke behover mer.

 

Eneste som trekker ned er den litt labre batteritiden og at den fort blir varm. Kan ikke spille med den i fanget, for aa si det saann.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...