Gå til innhold

Nerdebula di!


resac

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok, here goes. Jeg må bare innrømmet at jeg har flere "nerdebuler", dvs deler av huset jeg trives i :p

 

Her kommer nerdebule nr2, og den nå mest brukte. Her har jeg det jeg trenger, og det er nærmere kjøleskapet og babyalarmen enn pc-rommet.... :love:

 

bule001.jpg

 

 

Og en liten cooool vinkel på det hele (vel nesten hele):

 

bule003.jpg

 

DrE

Lenke til kommentar

er du sånn som surrer sammen xbox kontrollene etter hver gang du spiller? :ermm:

YES!

 

Vent til du har en sønn eller datter på 6mnd+ som begynner å utforske ledninger, og det som måtte befinne seg i andre enden av ledninga...

 

Tro meg, jeg er ikke ryddig av natur. Hvem som helst kan skrive under på det, men når det kommer til ledninger i stua så prøver vi å holde det på et minimum. Det samme med evt fjernkontroller på gulvet. Minsta går løs på det meste :roll:

 

DrE

Lenke til kommentar

nå har ikke jeg noe serlig peiling på tv out, men jeg syntes det der så bra ut :D

 

jeg surrer også sammen ledsningene når jeg er ferdig med å spille, men ikke surr de rundt kontrollen siden den ikke er helt rund. da vil ledningen brekke av (som har skjedd hos meg, ta heller å surr den rundt hånda og legg den under kontrollen :dribble:

Lenke til kommentar

ikkno nad der i gården.. den nest nederste er en kanam, og det nederste minner meg litt om non gamle monoblokker jeg har liggende.. ;) (trokke det er en diger monoblokk lissom)

 

btw.. du har ikke tenkt på wlan? så slipper du den hvite ledningen som bryter der lisosm.. :D

Endret av _ammaZ_
Lenke til kommentar
ikkno nad der i gården.. den nest nederste er en kanam, og det nederste minner meg litt om non gamle monoblokker jeg har liggende..  ;)  (trokke det er en diger monoblokk lissom)

Hehe, det var den Kanamen jeg var syndig nok til å forveksle med en nad tror jeg... Er det Kanam som har rør eller er det noe annet igjen?

 

Edit: Eller vent litt, er ikke Kanam et HTPC kabinett?

Endret av Onkel Kompost
Lenke til kommentar
ikkno nad der i gården.. den nest nederste er en kanam, og det nederste minner meg litt om non gamle monoblokker jeg har liggende.. ;) (trokke det er en diger monoblokk lissom)

 

btw.. du har ikke tenkt på wlan? så slipper du den hvite ledningen som bryter der lisosm.. :D

For å ta hele rukkelet...

 

Den øverste er dreamboksen. Det er en DM7000-S med en 80GB western digital harddisk. Disken spinner på 7200rpm og er litt i overkant strømsulten for dreamboksen. Den har låst seg et par tre ganger pga disken. Har en Force antenne med fire hoder.

 

Det står to ir-mottakere oppå dreamboksen. den underste er for det trådløse tastaturet (Sejin) og den på toppen er en irda-2 fra vendur. Denne tar imot ir signaler til HTPC`en. (programerbar pronto RU-950 fra philips ligger oppå tven)

 

Under der står det en analog radiotuner (sony).

Under der, rotel RC-972, 2 kanals forforsterker. Denne skal byttes ut med RSP-1068 fra samme produsent (surroundprocessor).

Under det, som flere har funnet ut, et Kanam HT-200S med innmat.

Underst står det en Rotel 5 kanals effektforsterker (5x120), RMB-1075.

Høyttalere, B&W603s2. Foreløpig 2 kanals. Mangler senter, men har B&W bakhøyttalere som ikke er aktive enda.

 

Under tv. Xbox ,moddet. Ratt og pedaler til xbox.

 

 

ang trådløst nettverk: Jeg har en 54Mbit router stående, men laptopen har bare 11Mbit innebygget, og det gidder jeg bare ikke. Ikke gidder jeg stappe i et pcmcia kort heller, så derfor den hvite nettverkskabelen

 

ang NAD: Jeg har hatt et par-tre nad produkter, blandt annet C320 og C350. Jeg hadde en 218THX. Mye effekt, men det er også det eneste, så den solgte jeg og kjøpte rotel forsterkeren i stedet.

 

DrE

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...