Gå til innhold

Nerdebula di!


resac

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Min nerdebule  :yes:

Det ser ikke alltid sånn ut, for alle instrumentene er der på grunn av at jeg og en kamerat lager cd ;)

 

Synthen står alltid der da  :D

 

DSC01189.jpg

Hm, flere som spiller litt ser jeg, så jeg får vel slenge meg på med instrumentet mitt jeg også da!

Litt større og tyngre enn en synth, så kassa får dessverre ikke plass i bula. Ikke så enkelt å drasse 105kg treverk og elektronikk opp trappa! :no:

Goodwin.jpg

Blir vel kanskje litt OT dette, men til nød kan man vel kalle stua for bule nr2? :p

Det låter ganske greit inni alt treverket, og det har faktisk en innebygget synth-del også! :thumbup:

Lenke til kommentar
Min nerdebule  :yes:

Det ser ikke alltid sånn ut, for alle instrumentene er der på grunn av at jeg og en kamerat lager cd ;)

 

Synthen står alltid der da  :D

 

snip

Hm, flere som spiller litt ser jeg, så jeg får vel slenge meg på med instrumentet mitt jeg også da!

Litt større og tyngre enn en synth, så kassa får dessverre ikke plass i bula. Ikke så enkelt å drasse 105kg treverk og elektronikk opp trappa! :no:

snip igjen

Blir vel kanskje litt OT dette, men til nød kan man vel kalle stua for bule nr2? :p

Det låter ganske greit inni alt treverket, og det har faktisk en innebygget synth-del også! :thumbup:

Dette er vel ikke akkurat billig moro? :hmm:

Lenke til kommentar
Min nerdebule  :yes:

Det ser ikke alltid sånn ut, for alle instrumentene er der på grunn av at jeg og en kamerat lager cd ;)

 

Synthen står alltid der da  :D

 

http://www.home.no/knofle/nerdebule/DSC01189.jpg

Hm, flere som spiller litt ser jeg, så jeg får vel slenge meg på med instrumentet mitt jeg også da!

Litt større og tyngre enn en synth, så kassa får dessverre ikke plass i bula. Ikke så enkelt å drasse 105kg treverk og elektronikk opp trappa! :no:

http://img.photobucket.com/albums/v299/Skrue/Goodwin.jpg

Blir vel kanskje litt OT dette, men til nød kan man vel kalle stua for bule nr2? :p

Det låter ganske greit inni alt treverket, og det har faktisk en innebygget synth-del også! :thumbup:

Nice :thumbup:

Lenke til kommentar

cof: Nei ikke riktig. Hammond bruker såkalte tonehjul, hvor tannprofilen danner tonen / toneformen.

Tannprofilen kan ha en buet, firkantet, eller spiss form, som i sin tur gir forskjellig type lyd, som er helt unik for Hammond.

Litt klønete forklart kanskje, men sånn i farten. Men, jeg kan utdype det om nødvendig.........

Dette orgelet er italiensk, og de har til en viss grad klart å gjenskape Hammond-lyden. ("Alle" orgelprodusenter tilstreber den).

I tillegg har det innebygget Leslie (roterende høyttalersystem), som gir en fancy effekt ved forskjellige hastigheter. Det er vel ingen bombe når jeg nevner at jeg har modda elektronikken en god del, har bl.a. lagt inn phasere og flangere for å få litt mer "scwung" i lyden. I tillegg har Leslie-systemet nå tre hastigheter, i stedet for to!

 

destroyy: Jotakk, flytter ikke ofte på det nei!

 

MS-DOS modus: Ikke billig nei, mener at prislappen viste mellom 70 og 80 laken, i 1979, da det kom på markedet. Men slapp av, jeg kjøpte det brukt, for 15 laken.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...