Gå til innhold

Nerdebula di!


resac

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når man er samboer med en dame og bor i en to-roms, er det vanskelig å beholde nerdefaktoren, så jeg har måttet skjule ledningene fra PC langs gulvet bort til stereoen som ikke lenger står sentrert rundt PC'n, selge Chieftech-tårnet og kjøpe barebone som passer inn i skatollet. Det som er bak skapdøra er WLAN'et mitt til PDA'en og de to bærbare PC'ene som også finnes i huset.

Fin leilighet dere hadde da, men du burde gjøre litt opprør synes jeg ;) Få deg et skikkelig stort & stygt & grellt kabinett og litt kabelkluss. Det hadde vært noe.

Lenke til kommentar
Joda, du har nok rett i det ikke er den største leiligheta jeg har hatt, men den duger. Måtte nesten sette opp maskineriet slik. På den måten fikk jeg alt rotet mitt på en plass, samtidig som jeg kan sitte i stua og holde på med PC'n. Dama mi er ikke like blid hver gang jeg drar data-delene ut over hele stua skjønner du, hehe.

 

Som du ser av bildene ,så på høyre-siden ser du inner-gangen vår, mens på venstre side kan vel skimte kjøkkenet. Ikke store greiene, men så lenge man klarer å lage mat der skal man vel være fornøyd ;)

HEhe,. Har forstått det slik at damer as we know them er døden for enhver nerd med ønske om å beholde nerdefaktoren. Men som sagt, det så koselig ut.

Lenke til kommentar
Gjør som meg da vettu, kjøp leiligheten selv, la dama bo der på DINE betingelser, hehe.. seff må ha litt slingningsrom da.. men "datarommet" er hellig grunn..

Hehe. Joa, hadde vært noe det, men det blir værre når man ikke har den helt store kapitalen, samt at det er hu som tjener mest i husholdet...

 

Uff...må finne meg en bedre betalt jobb snart, hehe.

Lenke til kommentar

Ja, da var det tid for meg å gi dere et unikt innblikk i mitt lille hjørne av universet. Dere vil nå få se i god detalj alle de elementene som trengs for å få det som kalles en nerdebule, samt noen andre småting. Jeg vil gjerne si på forhånd, at samtlige bildene er blitt forminsket så mye jeg kunne. Ellers ville de vært dobbelt så stor...

 

Det første bildet er som følger:

Bilde nr 1

 

Dette bildet viser det dere viser, nemlig pulten deres, med alt som skulle følge med. Her er det tilsynelatende ingenting spesielt. Eller er det?

 

Det neste bildet er følgende:

Bilde nr 2

 

Her ser dere det første spesielle ved rommet mitt, nemlig hurtig tilgang til viktige lyd-kontakter. Dette har jeg, slik at jeg ikke trenger å krype under pulten for å nå noen kontakter. Her er der spkr, mic og line in. Legg også merke til den lille boksen i hjørnet, som representerer en del av julepynten min. Denne kostet bare 15 kr på ikea.

 

bilde nr 3 er som følger:

Bilde nr 3

 

Her ser dere da en USB hub som er teipet til siden av pulten med elektriker teip. dere vil også se en bryter tilkoblet en gammel PSU, som driver noen katoder jeg har under pulten.

 

Her er bilde nr 4:

Bilde nr 4

 

Her ser dere katodene jeg har plassert under pulten. Beklageligvis holdt ikke den medfølgende borrelåsen jeg fikk fra inverteren, så jeg måtte ty til andre metoder.

 

Nå kommer bilde nr 5:

Bilde nr 5

 

På midten av dette bildet vil dere se en bryter, som jeg har koblet til en strategisk plassert vifte. Denne kommer jeg tilbake til senere.

 

Bilde nr 6 er som følger:

Bilde nr 6

 

Grunnen til at dere ser dette bildet er at jeg føler at en nerdebule består av mer enn bare pulten. Siden jeg da har min å så vakre pc på soverommet mitt, så er det vel rettmessigt av meg å inkludere ting fra dette nærområdet også.

 

Det dere nå ser er min hendige lille sammenleggbare koppeholder, samt mitt hjemmelagde kontrollbord. Bryteren til høyre er ikke i bruk, mens den til venstre også styrer den strategisk plasserte viften jeg nevnte tidligere.

 

Bilde nr 7 kommer nå:

Bilde nr 7

 

Her ser dere et bilde av koppeholderen i utfoldet posisjon. Blir det nødvendig, så kan forresten denne hendige Biltema dingsen romme en 1,5 liters colaflaske.

 

Bilde nr 8 er neste:

Bilde nr 8

 

Her ser dere da min strategisk plasserte vifte. Ja, den er i en luftekanal. Dette er en helt vanlig 12v vifte, som jeg har, gjennom en batterieliminator, koblet til 230v nettet. Denne kan slås av og på fra både sengen og pulten, avhengig av hvor jeg er.

 

Så kommer bilde nr 9:

Bilde nr 9

 

Her ser dere da mitt lille nattbord, med alt det trenger. En klokke, som forresten viser rom temp og teller ned til julaften :) , noen små høyttalere, som kan kobles til en mp3 eller minidisk, og, under viften, en samling med små ark, som kan brukes til å ta notater fra filmer og slikt.

 

Her følger bilde nr 10:

Bilde nr 10

 

Her ser dere da et oversiktsbilde av sengen min. Dere vil da se hodetelefonene mine, som har ledningen strukket helt til tven, slik at det bare gjelder å plugge den inn, og slappe av med høyt volum midt på natten. Under vil dere også se en temp måler, som vil fortelle meg om det er passende temperatur til å gå ut og kjøpe meg snop. Hvis dere ser litt nøye, vil dere se en rund dings like bak puten. Hva kan det være???

 

Bilde nr 11 følger:

Bilde nr 11

 

Hva i alle dager kan dette være for noe? Et hjul med tråder? Vel, delvis. Det er en del av et intrikat system jeg har, som vil revolusjonere latmannens liv. Det neste bildet vil kanskje hjelpe dere med å forstå hva det er.

 

Her har dere bilde nr 12:

Bilde nr 12

 

Kanskje dette gir dere en ide om hva det er for noe? Til de av dere som gjettet det: gratulerer. Til de andre av dere: det er en "dørsveiv." Ganske enkelt en dings som gjør at jeg kan åpne og lukke døren fra sengen min. Denne geniale ideen er laget av fiskesnøre, 9 stk øyekroker, en dings fra en gammel drage(sveiven) og en spiker.

 

Her følger det siste bildet:

Bilde nr 13

 

Her ser dere et overblikk av hvordan tråden vil kunne trekke i døren. Tråden vil da gå rundt hele rommet, langs veggene, slik at det ikke står i veien for videre innredning.

 

 

Ja, da var omvisningen min ferdig. Til de av dere som er raske i hodet: ja, jeg skal motorisere den dørsveiven. Etter hvert. Jeg har også planer om å bruke en pumpe til spylerveske, til å pumpe brus fra en stor flaske cola, og inn i kjeften min, ved hjelp av noen tynne slanger...

 

På forhånd takker jeg for all positiv respons, og smir planer om å drepe de som gir negativ respons.

 

Mvh Kimius.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...