Gå til innhold

Hva mener DU er grisekjøring?


Rubenevo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hva som er grisekjøring er vel veldig individuelt, enkelte vil vel til og med mene 100 i 80 sona er grisekjøring, så det er ikke altid så mye som skal til for å få det stempelet.

 

 

Vel, det verste jeg ser i stor grad er type forbikjøring i svinger osv.

 

Det mest iriterende jeg ser er folk som kjører utrolig seint forbi i forbikjøringsfelt slik at ingen andre en den ene personen kjører forbi, men det går vel mer under idiotkjøring enn grisekjøring.

Lenke til kommentar

  • Kjøre under fartsgrensen der det ikke er grunn til det

Kjøre over fartsgrensen i 30- og 40-soner (boligfelt, skole, banehage)

Farlige forbikjøringer

99% av folk som kjører i rundkjøringen

Kjøring i venstrefilen uten å kjøre raksere enn høyrefilen

Ikke holde avstand til bilen forran

Over 150 i 90- og 100-sone

Over 120 i 80-sone

Over 100 i 60-sone

++++

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Kjøre over fartsgrensen i 30- og 40-soner (boligfelt, skole, banehage)
  • Over 150 i 90- og 100-sone

Å kjøre i 140 på motorvegen er ålreit, men å kjøre i 40 i et boligfelt er grisekjøring? Dette henger ikke på greip. Nesten ingen kjører i 30 selv om det er skiltet slik, ihvertfall ikke kveld og natt. 50 er mer normalt, og da synes de selv at de kjører pent.

Lenke til kommentar

Å kjøre i 140 på motorvegen er ålreit, men å kjøre i 40 i et boligfelt er grisekjøring? Dette henger ikke på greip. Nesten ingen kjører i 30 selv om det er skiltet slik, ihvertfall ikke kveld og natt. 50 er mer normalt, og da synes de selv at de kjører pent.

 

 

Jeg bor i en 30-sone der folk stadig kjører i 50. Tipset nylig politiet om at det er bra sted å plukke noen førerkort.

 

Selv setter jeg alltid cruise control på 30, så er jeg trygg.

Lenke til kommentar
  • Kjøre over fartsgrensen i 30- og 40-soner (boligfelt, skole, banehage)
  • Over 150 i 90- og 100-sone

Å kjøre i 140 på motorvegen er ålreit, men å kjøre i 40 i et boligfelt er grisekjøring? Dette henger ikke på greip. Nesten ingen kjører i 30 selv om det er skiltet slik, ihvertfall ikke kveld og natt. 50 er mer normalt, og da synes de selv at de kjører pent.

Kjører selv på skoleveien til barneskola på tur til jobb, og det å holde 30-grensa er ingen problem, dels på grunn av fartshumper, og fordi jeg faktisk deler veien med smårollinger på tur til skolen. 50 soner derimot har jeg større forståelse for at man sliter med.

 

Fartsgrensen i boligstrøk burde etter min mening overholdes, med mindre du er ute å kjører etter midnatt.

 

Ellers så er 150 i 90-sone ingen problemer. 90-soner er bygget for å kjøre "fort" så det er relativt trygt, med mindre du treffer på en elg eller noe slikt.

Lenke til kommentar

Kjører selv på skoleveien til barneskola på tur til jobb, og det å holde 30-grensa er ingen problem, dels på grunn av fartshumper, og fordi jeg faktisk deler veien med smårollinger på tur til skolen.

 

Er det syklister eller forgjengere på vegen, kjører også jeg i 30. Men det er det sjeldent. "Alle" kjører bil nå, og ungene er innadørs.

Endret av Vox_populi
Lenke til kommentar

 

  • Kjøre under fartsgrensen der det ikke er grunn til det

 

Var ute for det igjen. På E6 innfart mot Oslo. Lå litt under fartsgrensen noen sek fordi det var litt usikkerhet hvilket felt vi skulle i akkurat da, og senket farten litt. Da kom det selvfølgelig en bak som blinket som en gal. 10 sek etter skiftet jeg felt og han slapp forbi. Men da måtte de selvsalgt fløyte og en kjerring ser morskt utav vinduet og peket mot hodet.

 

Pokker at jeg ikke fikk skrevet ned nummeret. Skulle gjerne sagt dem et sannhetsord.

Lurer på hva som feiler sånne idioter. Klarer de ikke tenke at noen som ikke her lommekjent på veien eller kan ha et problem eller noe, som gjør at de må sakke farten littegrann et øyeblikk?

Hadde det vært til fots hadde de samme folka ikke sagt et kny. Virker som bilen de sitter beskyttet inni psyker dem opp til å spille bøller. Det vrimler med slike idioter på veiene på østlandet.

Lenke til kommentar

 

 

  • Kjøre under fartsgrensen der det ikke er grunn til det

 

Var ute for det igjen. På E6 innfart mot Oslo. Lå litt under fartsgrensen noen sek fordi det var litt usikkerhet hvilket felt vi skulle i akkurat da, og senket farten litt. Da kom det selvfølgelig en bak som blinket som en gal. 10 sek etter skiftet jeg felt og han slapp forbi. Men da måtte de selvsalgt fløyte og en kjerring ser morskt utav vinduet og peket mot hodet.

 

Pokker at jeg ikke fikk skrevet ned nummeret. Skulle gjerne sagt dem et sannhetsord.

Lurer på hva som feiler sånne idioter. Klarer de ikke tenke at noen som ikke her lommekjent på veien eller kan ha et problem eller noe, som gjør at de må sakke farten littegrann et øyeblikk?

Hadde det vært til fots hadde de samme folka ikke sagt et kny. Virker som bilen de sitter beskyttet inni psyker dem opp til å spille bøller. Det vrimler med slike idioter på veiene på østlandet.

 

Det er ikke det jeg snakkar om, mener de som kronisk ligger i 60-70 i 80-sonen eller tilsvarende, uten noen åpenbar grunn.

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar

 

Det er ikke det jeg snakkar om, mener de som kronisk ligger i 60-70 i 80-sonen eller tilsvarende, uten noen åpenbar grunn.

 

 

Jada jeg regnet med det :) Fikk meg bare til å huske på episoden, og et påskudd til å skrive om den. Hadde behov få det ut. Har opplevd akkurat samme et par ganger før.

Lenke til kommentar

 

Hadde det vært til fots hadde de samme folka ikke sagt et kny. Virker som bilen de sitter beskyttet inni psyker dem opp til å spille bøller. Det vrimler med slike idioter på veiene på østlandet.

 

Folkeskikken forsvinner som dugg for solen når billistene tar plass bak rattet. Et merkelig fenomen.

 

Grunnen til dette er at man ikke har noe kroppsspråk når man sitter i en bil, og dermed mister man 70% av kommunikasjonen mellom folk. Om du dulter bortie noen på gata så viser du med kroppsspårk ganske fort at det var ikke med vilje, og det plukkes opp av motparten veldig fort og uten at han er bevist på det.

 

Alt dette forsvinner i trafikken, og man ikke umidelbart får den dempende underbeviste kommunikasjonen så blir man sinna.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...