Gå til innhold

Svensk valgomatresultat... er nordmenn rasister?


Anbefalte innlegg

http://www.svt.se/nyheter/val2014/guide/kompass/svt/

 

Som de fleste sikkert vet har Sverigedemokraterna fått hard medfart og anklages for å være rasister, nazister og det som verre er.

 

Det kan imidlertid virke som om samtlige av de andre svenske partiene er for fri og åpen innvandring. Mens mine svenske venner på snodig vis (kanskje de gikk tilbake og jukset?) skydde SD som pesten og aldri fikk dem som resultat, så fikk de fleste nordmennene som tok testen SD.

 

Er nordmenn rasister eller er svensker for åpen innvandring, eventuelt redd for å ta debatten, og bli stemplet?

 

Let the games begin :)

 

Jeg fikk SD på førsteplass med 58%.

Endret av Sectoid
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Testen inkluderer spørsmål om mye annet en innvandring, så det kan veldig godt være helt andre ting en innvandring som gjør at norske får høy score på SD.

 

Når det er sagt, i Sverge skal det nok ekstremt lite til for å få rasiststemplet.

Videre kan man jo se på sverge, der er innvandring et problem, men av en eller annen grunn greier dem ikke se det selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Svenskene er jo generelt anti Nasjonalister de feirer jo såvidt sitt egent flagg og land, de er såpass indoktrinert fra media samt samfunnet rundt at å være imot et multikulturelt samfunn er samme som å være en huleboer.

 

Fikk SD med 57%,Pirat partiet med 54%, miljøpartiet med 52%

Endret av DaniNichi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Webby, hvor vil du si du står politisk ift. norske partier? Hva har du stemt eller har du tenkt å stemme? :)

 

Stemte i fjor første gang og da stemte jeg på Arbeiderpartiet. Er dog litt uenig med deres innvandringspolitikk og deres nei til EU, men ellers fant jeg ut at jeg stod nærmere sosialdemokratiet enn selve sosialismen.

Lenke til kommentar

Svenskene er jo generelt anti Nasjonalister de feirer jo såvidt sitt egent flagg og land, de er såpass indoktrinert fra media samt samfunnet rundt at å være imot et multikulturelt samfunn er samme som å være en huleboer.

 

Fikk SD med 57%,Pirat partiet med 54%, miljøpartiet med 52%

 

En svensk fyr jeg snakket med for noen år siden ifm 17.mai sa at hvis en svenske viste seg offentlig i Sverige med svensk flagg så ble han automatisk oppfattet som en nazist... Det er ganske trist at de ikke greier å se forskjellen på positiv nasjonalisme og negativ nasjonalisme. Med positiv nasjonalisme mener jeg å være stolte av egen nasjon og kultur og f eks heie på eget land i mesterskap, mens med negativ nasjonalisme mener jeg å være stolt av eget land og kultur som underlag for å hate andre nasjonaliteter og kulturer. Jeg synes det er viktig å skille disse to nasjonalist-typene.

 

Jeg fikk SD jeg også (60%). På en annen partitest fikk jeg Centerpartiet. Anser meg ikke for å være så veldig innvandringskritisk, men jeg ser viktigheten av å ha en god integreringspolitikk. På norske partitester får jeg alltid Venstre på 1.plass, og det er vel dem jeg er nærmest politisk også.

Lenke til kommentar

 

Svenskene er jo generelt anti Nasjonalister de feirer jo såvidt sitt egent flagg og land, de er såpass indoktrinert fra media samt samfunnet rundt at å være imot et multikulturelt samfunn er samme som å være en huleboer.

 

Fikk SD med 57%,Pirat partiet med 54%, miljøpartiet med 52%

 

En svensk fyr jeg snakket med for noen år siden ifm 17.mai sa at hvis en svenske viste seg offentlig i Sverige med svensk flagg så ble han automatisk oppfattet som en nazist... Det er ganske trist at de ikke greier å se forskjellen på positiv nasjonalisme og negativ nasjonalisme. Med positiv nasjonalisme mener jeg å være stolte av egen nasjon og kultur og f eks heie på eget land i mesterskap, mens med negativ nasjonalisme mener jeg å være stolt av eget land og kultur som underlag for å hate andre nasjonaliteter og kulturer. Jeg synes det er viktig å skille disse to nasjonalist-typene.

 

Jeg fikk SD jeg også (60%). På en annen partitest fikk jeg Centerpartiet. Anser meg ikke for å være så veldig innvandringskritisk, men jeg ser viktigheten av å ha en god integreringspolitikk. På norske partitester får jeg alltid Venstre på 1.plass, og det er vel dem jeg er nærmest politisk også.

 

 

Ja dessverre riktig.

 

Svenskene burde være stolte av sin kultur og nasjons historie, slik vi Nordmenn er, det er som du sier ikke noe galt i å være stolt av sitt opphav.

 

Jeg er langt ifra høyre eller frp så rart jeg skal få SD, men nå skal det sies at jeg vet lite om hva de står får ellers samt % som skilte andre partier var minimal.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...