Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

hjelp til bilkjøp


Q.Q

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Lappen nærmer seg å har da tenkt til å kjøpe meg bil. Jeg er fast bestemt på at det er BMW 3-serie jeg skal ha og da helst E46'n. Synes E36 ser litt harry ut selv om jeg også synes den ser fin ut. Er en del andre BMW 3-serier jeg liker, men de er som regel over prisklassen jeg skal ha. Har ca 60.000 kr å bruke på bil. Er mulig jeg får lånt litt av min far, men ikke for mye. Jeg vil at bilen skal se bra ut så styling er noe jeg har veldig lyst på. Enten så kjøper jeg en bil som det er litt styling på eller så velger jeg å style litt selv. Det er ikke over styling det er snakk om her, men fine felger, senkesett, frontfanger og muligens sidefanger og bakfanger. Så det kan fint gå at jeg kjøper en bil til 40.000 og bruker 20.000 på styling, men på veldig mange biler så klarer jeg ikke å se for meg hvordan det blir. SkAL ha coupe eller sedan. Så jeg spør da dere om litt hjelp til å finne en bra og fin bil som det jeg har skrevet over her.

 

Noen av bilene jeg har sett på som er litt pussa opp fra før av: 1, 2, 3

Spesielt nr 3 der synes jeg er kjempe fin, men min far sier at han helst vil ha en bil som ikke har gått så langt som 300.000 km å jeg er for så vidt enig i det han sier der, men er det virkelig store konsekvenser ved et slik bilkjøp?

 

Noen av bilene jeg har sett på som ikke har "styling": 4, 5, 6

Synes 4,5 og 6 blir litt dyre, hvertfall hvis jeg har lyst til å fikse litt på den som jeg har skrevet over her.

 

Noen som kan hjelpe meg her?

 

Mvh

 

Daniel.

Endret av fishstick
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Jeg vil anbefale deg å sjekke hva det koster i forsikring på disse bilene. Mulig du fort mister lysten på en.

 

16.000 til 20.000 i året er vel ikke så alt for mye?

 

:confused:

Motorsykkel for meg som 18åring kostet 20000...

 

Full kasko på bil (min) i dag er ca 4300, så summen din virker hinsides å overlevere til grådige forsikringsselskap (som egentlig sier at de ikke vil forsikre bilen din).

Endret av Pop
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg vil anbefale deg å sjekke hva det koster i forsikring på disse bilene. Mulig du fort mister lysten på en.

 

16.000 til 20.000 i året er vel ikke så alt for mye?

 

Om det er mye eller lite kommer jo ann på mange faktorer. Isolert sett så vil du betale ca 1/3 av totalprisen på bilen i forsikring. Det høres vel litt mye ut? Sammenlignet med andre biler som du kan forsikre for halve summen. Da høres det vel og kanskje litt mye ut? Om du får halvert utgiften kan du kjøpe bil for 8-10k mer. Høres vel heller ikke så dumt ut?

 

Du har siktet deg inn på en typisk ungdomsbil som forsikringsselskapene ikke liker kombinert med alder på eier(deg). De kjører da opp prisen både fordi det er økt risiko men og for å redusere sannsynligheten for at du velger dem.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg vil anbefale deg å sjekke hva det koster i forsikring på disse bilene. Mulig du fort mister lysten på en.

 

16.000 til 20.000 i året er vel ikke så alt for mye?

 

Om det er mye eller lite kommer jo ann på mange faktorer. Isolert sett så vil du betale ca 1/3 av totalprisen på bilen i forsikring. Det høres vel litt mye ut? Sammenlignet med andre biler som du kan forsikre for halve summen. Da høres det vel og kanskje litt mye ut? Om du får halvert utgiften kan du kjøpe bil for 8-10k mer. Høres vel heller ikke så dumt ut?

 

Du har siktet deg inn på en typisk ungdomsbil som forsikringsselskapene ikke liker kombinert med alder på eier(deg). De kjører da opp prisen både fordi det er økt risiko men og for å redusere sannsynligheten for at du velger dem.

 

 

Når har det seg slik at BMW er bilen jeg skal ha. Koste hva det må koste. Har en kompis på 19 som betaler 1000kr måneden. Han har E46.

Endret av fishstick
Lenke til kommentar

16.000 til 20.000 er ikke så galen forhold til min første bil! en japansk forhjul strekker med 143 hester 1,8 liter. det eneste som gjorde denne dyr var vell pga den så ut som en sportsbil.. Toyota Celica T23 2000 modell denne hadde kosta meg nesten 60 K i året med full kasko! noen ganger er forsikringsselskapene helt ute på jordet. endte vell og betale nesten 20 K i kun ansvar.

Lenke til kommentar

Betaler rundt en 9000kr/annum for min E39 med 170 hestekrefter. Slo av 3000kr ved å finne det riktige forsikringsselskapet. Er 21 år med 20% bonus.

 

Fant ut at jeg var ganske tilfreds med dette, siden noe mye kjedeligere kun sparte meg 1000-2000kr. Forsikring er dyrt når du er ung, uansett om det er en E46 eller en Nissan Micra.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

1: Får pluss for å være en 320, nye dekk og deler i forstilling er også kjekt. Km-standen er ikke så gale heller. Coupe er jo litt fint også, enda det er upraktisk.

 

2: Ser jo greit ut, også en 320, men står ikke akkurat så mye om bilen.

 

3: 318, gått litt langt. Er stylingen egentlig verdt det?

 

4: Virker nesten fornuftig, men er da en 316. Hvorfor det ikke er klima i den fra 2002 skjønner jeg ikke. Min E36 fra 95 har to soner.

 

5: Er igjen en 316 da, ser ganske fresh ut og gitt at km-standen stemmer så er det sikkert en fornuftig investering om du skal ha bilen lenge og passe på den. Tipper at du fort får lyst på noe med litt mer hester og da er det vel ikke vits å tenke så langsiktig. Igjen, 2004, hvor er klima? O.o

 

6: Samme som de to over egentlig.

 

 

Det kan også fort komme litt uforutsette utgifter her og der, så prøv å ikke sprenge hele budsjettet på bilkjøpet. Om du får lappen rett før vintersesongen så skal du ikke se bortifra at du med en BMW som har bakhjulsdrift greier å havne utenfor veien en tur. Da er det kjipt om man har brrukt alle penga på bilen.

 

Tenker at en 320 er et greit utgangspunkt, 316 blir nok litt kjip i lengden. Bruke penger på å få til et M-look og noe senkesett og diverse på en 316 er etter min mening litt stusselige greier. Føler at det bør være litt balanse mellom hvor tøft en bil skal se ut og hvor bra den skal gå. Sitter man med en senket og fullstylet bil med den minste motoren som finns så er det litt teit.

Lenke til kommentar

Tips... hvis bil nummer 5 er veldig aktuell kan det være gode muligheter for pruting.

 

Det er bare slik at kjøpere har vanskeligere for å kjøpe noe av selgere med utenlandske navn... god mulighet for å prute hvis bilen ikke er solgt innen 2-3 uker.

 

Er selv en person som heller risikerer at ting blir solgt enn at jeg betaler mer enn jeg må... vent opp til 3 uker, ring og by 50 000 kr kontant... ganske sikker på du klarer å lande bilen på 60-tallet hvis du er en grei pruter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...