Gå til innhold

Hvorfor er vekt på laptop så viktig?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg leste igjennom mange poster her når jeg skulle kjøpe meg en laptop og da så jeg at mange synes at lav vekt er viktig, så viktig at de var villige til å betale betydelig mer for å få det.

 

Hvorfor? Er det en grunn jeg bare ikke klarer å se?

For jeg kan virkelig ikke skjønne hvorfor noen kilo fra eller til kan ha så mye å si når det er snakk om så lite vekt.

 

Det samme med hvor tynne de skal være. Noen cm fra eller til har vel ikke så mye å si?

 

Jeg vet hvertfall at jeg ville heller betalt mindre å fått en pc som veier mer og er litt tykkere. For det betyr absolutt ingenting for meg.

 

Men jeg er nysgjerrig på hvorfor dere som må ha en lett og tynn pc må ha det? =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ha den pakket inn og hold den hele bussturen da bussen er full og man må stå så skjønner man lett at en 4-5kg sak er slitsom.

 

MS-S3 er digg :dribble:

De jeg vet om som gikk for feit sak med kraft skaffet ny og tynn iløpet av studiets første år.

De som kjøpte 17" angret.

Lenke til kommentar

Vekt på laptop er selvsagt viktig. Det skal jo være en bærbar som man kan ha med seg på farten. Og så lenge man ikke har sinnsyke krav til CPU eller GPU ser jeg ingen grunn til ikke å velge en lett laptop. Dessuten, går man langt nok opp i pris blir selv de letteste bærbare ganske kraftige. Selv har jeg en ultrabook med i7 prosessor. Og med docking-stasjon er den også en fullverdig skrivebordserstatter, i tillegg til at det er null problem å reise med den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skjønner argumentet med størrelse. Men ikke vekt. MIn lenovo veier vel nesten 5 kilo med dockingstasjonen på. Jeg glemte nøkkelen til den hjemme. og måtte bruke den med den montert. Og det var absolutt null problem.

 

Det er snakk om noen få kilo. Jeg kan si det samme som dere om at den er utrolig portabel og lett å reise med. Selv da den veide 5 kilo. Kunne godt ha veid mer også.

 

Jeg liker at ting har litt tyngde, sånn at jeg kjenner at jeg har det med/på meg. Jeg hadde en stund en liten og veldig lett billigmobil fra samsung. Og jeg hatet det at jeg omtrent ikke kjente den i lomma eller i hånda. Byttet den ut etter to uker mot en klump som veide 3 ganger så mye. Mye mer komfortabelt

Lenke til kommentar

Vekt er viktig siden når man kjøper laptop så er det gjerne fordi at man vil ha noe bærbart som er lett å ta med seg i farten. Har kjøpt meg to nye laptoper siste året, og jeg setter smertegrensen for vekt på ca. 2 kg. Den jeg kjøpte først veide 2.1, og det gikk greit, men den blir litt tung når man i tillegg til den skal ha skolebøker og div. annet i sekken eller skulderbaggen. Den andre jeg kjøpte nå nylig er en lettvekter på 1.6 kg, og er betydlig mye greiere å drasse rundt på.

 

Så det kommer jo helt an på hva du skal bruke den til. Skal den ta plassen til en stasjonær og for det meste bare stå på skrivepulten din så spiller jo egentlig vekten ingen rolle i det hele tatt. Skal du dra den med deg til skole eller jobb hver dag uten egen bil så spiller det plutselig litt mer inn hvor tung den er.

 

Hvor tynn pcn er spiller ingen rolle for meg, men det er vel snakk om plass i baggen eller skulderveska det handler om for dem som vil ha tynnest mulig tenker jeg.

Lenke til kommentar

Jeg har en gammel traver av en HP 17", som brukes til nød når alt annet er utilgjengelig.

Vekten på batteriet i seg selv er nok til at det ikke lønner seg å drasse rundt på den.

Usikker på totalvekt, men at den er på 5+kg er ingen overdrivelse.

Husker at den fungerte fint til lett gaming osv og veldig god til filmer pga skjemstørrelsen, men å dra den med seg ble stadig og stadig mer irriterende.

Hadde jeg valgt noen laptop idag så hadde det nok blitt en 13" ultrabook for flyttbarhetens skyld.

Lenke til kommentar

Går vel på bruksområde ja, jeg kjøpte ikke en Alienware M17x for å kunne game på bussen eller vise andre dokumenter med en hånd.. hehe, men heller for å ha en fullgod gaming rig på for eks hytta. Den ble bare pakket ned i en sekk også opp igjen der jeg skulle bruke`n. Så i forhold til en stasjonær PC, som var alternativet, er den jo voldsomt lett og nett med sine 5-6 kg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...