Gå til innhold

Stenger døra for alle uten nyeste versjon


Anbefalte innlegg

Nå finnes det nye utgaver av andre nettlesere som funger på eldre utgaver av windows

kan de ikke bruke IE så bytter de til andre nettlesere ,ikke en oppgradert utgave av IE

 

og det meg god grunn

Ny IE kreve nyere windows.

NY windows krever nyere pc

 

Mye av fabrikasjons utstyret , som funger bra enda krever eldre programvare , som ikke fungere med nyere windows

eller så har man tilkoblinger som ikke lenger er standard

 

Ofte er ikke Windows-versjonen så avgjørende som at IE 6 er standardleseren, så å gjøre at disse programmene "finner IE6" selv om det er en ny og oppdatert IE istedet for er et langt steg frem. Men klart, mange av slike programmer er ikke kompatibel med nyere Windows, selv i "kompatibilitetsmodus", og da er man ofte like langt.

 

Noen programmer er dessuten avhengig av urgammel maskinvare, som spesifikke kretskort som kun finnes til f.eks isa-porter, som jeg er usikker på at Win 7 eller Win 8.1 hadde støttet i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Poenget er at MS har med sin IE forsøkt å gjøre denne så proprietær, og utviklere har kastet seg på MS sitt konsept.

Bedrifter har ingenting å frykte?

De må bare verifisere at alt det MS påstår blir OK faktisk er OK. Det er temmelig mye arbeid som koster mye. Dette må de enkelte bedrifter med vitale systemer gjøre. Det er dette som er den genuine dritten med MS. De greide ikke "ta" hele dette markedet med sine egne versjoner av W3C-standarder, og nå skal bedriftskunder betale for dette.

Lenke til kommentar

Noen påstår det med begrunnelse i at man måtte spesialtilpasse programmene til IE versjon 6

Den gangen vår det gret å gjøre det slik fordi man hadde så mye annet å velge i

 

Når utvikling gikk sin gang hadde ikke disse bedriftene satt av midler til oppgradering av systemet

i enkelte tilfeller var det nokk ikke verd det heller

 

Nå er de komme inn i bakleksa og må investere store beløp for være med igjen .

Da leter de hele tiden etter den blingsete løsningen

 

Det ender nok med at IE 6 lever lenge for bedriftene

skjønt det var lit uklart om denne spesialprogramvaren var myntet mot IE 6 eller om det var for de nyere utgavene slik at bedriften kunne behold de gamale programmene

Lenke til kommentar

Nå finnes det nye utgaver av andre nettlesere som funger på eldre utgaver av windows

kan de ikke bruke IE så bytter de til andre nettlesere ,ikke en oppgradert utgave av IE

 

og det meg god grunn

Ny IE kreve nyere windows.

NY windows krever nyere pc

 

Mye av fabrikasjons utstyret , som funger bra enda krever eldre programvare , som ikke fungere med nyere windows

eller så har man tilkoblinger som ikke lenger er standard

Win7 fungerer fint på det meste av gammel hardware, win8 også. Å oppgradere et OS er en temmelig liten prosent av en norsk persons leveututgifter. Har man en bil så bruker man som regel langt mye mer penger på vedlikehold av denne enn man bruker på vedlikehold av PCen man har.

 

Det som er problemet til IE er at ingen gidder å bry seg. Selv ikke om dinside, VG og Startsiden.no skrev at alle måtte bytte til nyeste IE, så hadde vel kanskje 5 % ekstra oppdatert.... Forbrukere er håpløse :(

 

Eneste som vilke fungert for IE er om surfing ble blokkert så lenge det er en utadert versjon, og når man starter IE så blir man sendt direkte til uppdateringssiden til Microsoft, eventuelt en side som forklarer hvordan man oppdaterer.

Folk hadde nok brydd seg dersom VG, dinside og startsiden plutselig hadde gått over til et design som ikke var lett å bruke av en nettleser som ikke støttet de aller nyeste standardene :p, og samtidig ga de beskjed om hvorfor det var slik :p. Bare synd at de er alt for redd for å tråkke folk på tærne til å gjøre noe slikt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Win7 fungerer fint på det meste av gammel hardware, win8 også. Å oppgradere et OS er en temmelig liten prosent av en norsk persons leveututgifter. Har man en bil så bruker man som regel langt mye mer penger på vedlikehold av denne enn man bruker på vedlikehold av PCen man har.

Det spør hvor leng tilbake man vil gå

man trenger heller ikke å gå så mange år bakover før man kan få problemer

 

Husk at det er snakk om windows xp i utgangspunktet

 

for gi et eksempel fra min hverdag:

Da jeg hadde satt samme pcen jeg hadde kjøpt i deler var det en del problemer med å få installert windows 7 . Det var en innstilling i biosen som måtte settes før man kom forbi et bestem punkt i installeringen .

ingen vist om den da , og jeg husker den ikke nå

det ente med at jeg måtte bruke den gamle pcen til overføre en ned-lastet utgave av windows7 til en minnepenn som to hele natta på den gamle pcen

da fikk jeg installert w7

 

så kom det punktet der man skulle konfigurere og installere skriveren

Det fantes ingen skriverdriver for min daværende printer canon bjc 6200.

Det fantes en driver for xp og jeg måtte da kjøre skriveren i xp modus

Nå høre det med til historien at skriver kort tid etter begynte lekke blekk fra skriverhode

Da var det bare å skaffe seg en nye en

 

her er poenget at man først bli tunget til oppgradere og så drar man med seg hele huset også

derfor venter man med til 13tende time og vel så det

Lenke til kommentar

Nå finnes det nye utgaver av andre nettlesere som funger på eldre utgaver av windows

kan de ikke bruke IE så bytter de til andre nettlesere ,ikke en oppgradert utgave av IE

 

og det meg god grunn

Ny IE kreve nyere windows.

NY windows krever nyere pc

 

Mye av fabrikasjons utstyret , som funger bra enda krever eldre programvare , som ikke fungere med nyere windows

eller så har man tilkoblinger som ikke lenger er standard

Det er ikke nødvendig med ny pc for å kjøre Windows 8.

Lenke til kommentar

 

Nå finnes det nye utgaver av andre nettlesere som funger på eldre utgaver av windows

kan de ikke bruke IE så bytter de til andre nettlesere ,ikke en oppgradert utgave av IE

 

og det meg god grunn

Ny IE kreve nyere windows.

NY windows krever nyere pc

 

Mye av fabrikasjons utstyret , som funger bra enda krever eldre programvare , som ikke fungere med nyere windows

eller så har man tilkoblinger som ikke lenger er standard

Det er ikke nødvendig med ny pc for å kjøre Windows 8.

 

Har du prøvd å installere w8 på eldre pc som kjørte Xp ?

Lenke til kommentar

 

 

Har prøvd Windows 7 og det fungerte fint ihvertfall.

kanskje for deg , men ikke for meg , det er jo bare å se tilbake til post #26,- det med skriveren

 

Du har uansett kvittet deg med den printeren. Så nå kan du oppgradere. :)

 

 

Som så mange har skrevet før , når man ikke ser noe nytte i det nye grensesnittet samt at man mister enkelte finesser så ser man ingen grunn til å oppgradere.

Det nye i w8 er ikke nok til oppgradere fra w7

Lenke til kommentar

 

 

 

Har prøvd Windows 7 og det fungerte fint ihvertfall.

kanskje for deg , men ikke for meg , det er jo bare å se tilbake til post #26,- det med skriveren

 

Du har uansett kvittet deg med den printeren. Så nå kan du oppgradere. :)

 

Som så mange har skrevet før , når man ikke ser noe nytte i det nye grensesnittet samt at man mister enkelte finesser så ser man ingen grunn til å oppgradere.

Det nye i w8 er ikke nok til oppgradere fra w7

 

Problemet er ikke at folk bruker W7. Problemet er de som fremdeles tviholder på XP. Nå som du har kvittet deg med printeren kan du fint oppgradere fra XP til W7.

 

Men hvis du trenger et argument for å oppgradere til W8 også, så bruker W8 mindre ressurser enn W7. ;)

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Har prøvd Windows 7 og det fungerte fint ihvertfall.

kanskje for deg , men ikke for meg , det er jo bare å se tilbake til post #26,- det med skriveren

 

Du har uansett kvittet deg med den printeren. Så nå kan du oppgradere. :)

 

Som så mange har skrevet før , når man ikke ser noe nytte i det nye grensesnittet samt at man mister enkelte finesser så ser man ingen grunn til å oppgradere.

Det nye i w8 er ikke nok til oppgradere fra w7

 

Problemet er ikke at folk bruker W7. Problemet er de som fremdeles tviholder på XP. Nå som du har kvittet deg med printeren kan du fint oppgradere fra XP til W7.

 

Men hvis du trenger et argument for å oppgradere til W8 også, så bruker W8 mindre ressurser enn W7. ;)

 

jeg har w7 og bruker det så det er sagt .

 

Det er mange påstander om hvor mye bedre 8 er en 7 , men uten metro så er det lit man ser til det

samtidig så er det enkelte ting man vil savne og det er ikke god nok .

 

for å utnytte de nye meny systemet slik man har gjort i alle år så holder det ikke å argumenter med at man ikke trenger bruke den menyen . det blir omtrent som å be noen skifte til en ny bil for den man har er for gammel og så samtidig argumenter om man ikke trenger å bruk girene for motoren er så sterk

Lenke til kommentar

 

 

 

Nå finnes det nye utgaver av andre nettlesere som funger på eldre utgaver av windows

kan de ikke bruke IE så bytter de til andre nettlesere ,ikke en oppgradert utgave av IE

 

og det meg god grunn

Ny IE kreve nyere windows.

NY windows krever nyere pc

 

Mye av fabrikasjons utstyret , som funger bra enda krever eldre programvare , som ikke fungere med nyere windows

eller så har man tilkoblinger som ikke lenger er standard

Det er ikke nødvendig med ny pc for å kjøre Windows 8.

Har du prøvd å installere w8 på eldre pc som kjørte Xp ?

Ja, jeg har gjort det, å da var jeg så uheldig å ha en prosessor fra AMD, som ikkevvar støttet av Windows 8. Men jeg har installert Windows 8 på flere gamle pc'er, uten problem ;)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Ja, elgen. Jeg har installert Win7 på hardware fra tidlig 2005. Fant drivere til alt bortsett fra batterimåleren.

Hastigheten på OSet var aldri et problem der, men derimot er det mange nyere nettsider som har blitt ganske tungdrevne, men det hadde de vært uansett hvilket OS jeg brukte på den gamle laptopen.

Endret av Pseudopod
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...