Gå til innhold

Siste Ordet 3


Ueland

Anbefalte innlegg

Det er de nok. Litt feil av meg da, men vil tror nok at litt av idèen er å fortelle konfirmantene hvor fin og flott kristendommen er. Som Human Etisk prøver å overbevise hvor fint og flott de har det.

Forskjellen er at kristelig konfirmasjon er tradisjon mens borgerlig er rekruttering.

Dette mener jeg er feil. Borgelig konfirmasjon blir der mest fordi det er tradisjon. Man liker bare ikke den kristelige delen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er personlig ateist. (heter det det? :dontgetit:)

Har egentlig alltid vært imot kirken(religion generelt). Den har vært årsak til mye utrivelig krig osv.

 

Men det er et punkt, som jeg oppdaget for noen måneder siden da min stemorfar gikk bort. Da skjønte jeg at kirken faktisk har en betydning for mange. Den samlingen man fikk i kirken som presten og stemningen der skapte var veldig flott og (litt klisjè) en fin avslutning p hans liv.

Jeg vil tro at mange føler det på samme måten når det gjelder bryllup i kirken.

 

Så jeg har lenge hatt planer om å melde meg ut av kriken, men etter dette tror jeg jeg forblir medlem. Slik at kirken får støtte til det den driver med. Selvom mye av det sikkert er bortkastet.

 

PS: Er borgelig konfirmert.

Lenke til kommentar
Og, som jeg skriver, jeg kan garantere at antall konfirmerte ville sunket som en klump utarmet uran hvis pengegavene hadde falt fra.

Kombinerer du det med økt alder så tenker eg at du dreper tradisjonen... ihvertfall litt :p

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Da skjønte jeg at kirken faktisk har en betydning for mange. Den samlingen man fikk i kirken som presten og stemningen der skapte var veldig flott og (litt klisjè) en fin avslutning p hans liv.

Opplevde noe lignende da jeg gikk på fhs i Stavanger, det var obligatorisk oppmøte i kirken til tider, og da så jeg hva kirken er for noen. Akkurat det var en fin følelse, men jeg følte meg fremdeles utilpass der.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...