Gå til innhold

PlayStation har solgt tre ganger så mye som Xbox de siste tre månedene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

 

En steamboks er ikke like proprietær, en PC er det definitvt ikke

 

AtW

 

Både Steam, Xbox Live og PS4 er vel like proprietære og lukkede systemer.

 

PC kan man dog fikle med hardwaren på, men softwaren blir mer og mer lukka.

 

Det er virkelig noe galt med deg hvis du kaller PC like lukket som konsollene...

Lenke til kommentar

 

 

13 land mot 50 ++ land.. Sonysonysony.. Ingen bryr seg Om salgstalla dåka

 

Bortsett fra at butikkene allerede er fulle av importutgaver av Xbox One i disse landene.

 

ja, men det er ingen markedsføring i disse landene.

 

 

Det er uansett et resultat av eget rot fra Microsoft sin side. Alt tyder på at Microsoft planla å lansere Xbox One mye senere enn de gjorde, og at de ble tatt på senga av Sony.

Lenke til kommentar

 

 

Det er jo absolutt i alles interesse at begge konsollene gjør det bra! Det vil jo resultere i mer utvalg og mer konkurranse som er godt for begge partene av fanboy-gruppene.

Proprietære plattformer fører ikke til mere utvalg og mere konkurranse, jeg mener derfor det IKKE er i min interesse at både MS og PS4 gjør det bra, fordi de representerer en type plattform som ikke er bra for konkurransen.

 

AtW

Ja det skal du da få lov til å mene:)

Lenke til kommentar

13 land mot 50 ++ land.. Sonysonysony.. Ingen bryr seg Om salgstalla dåka

 

Sorry men tingen er: Ps4 selger bedre enn xb1 i de landene xb pleide selge best ( NA+UK), så 50 land er en ting, men når sony banker konkurrenten på sin egen hjemmebane så tror jeg nok ikke ekstra land vil hjelpe så mye som du tror. ps4 har alltid solgt bedre i EU + Asia, mens xb i NA+UK, men nå selger ps4 bedre i både europa og NA+UK.

Lenke til kommentar

 

 

 

En steamboks er ikke like proprietær, en PC er det definitvt ikke

 

AtW

 

Både Steam, Xbox Live og PS4 er vel like proprietære og lukkede systemer.

 

PC kan man dog fikle med hardwaren på, men softwaren blir mer og mer lukka.

 

Det du sier er rett og slett helt feil, jeg kan i dag programmere ett spill, og gi det ut i morra på PC, kan man gjøre det samme på en konsoll?

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

 

 

En steamboks er ikke like proprietær, en PC er det definitvt ikke

 

AtW

 

Både Steam, Xbox Live og PS4 er vel like proprietære og lukkede systemer.

 

PC kan man dog fikle med hardwaren på, men softwaren blir mer og mer lukka.

 

Det er virkelig noe galt med deg hvis du kaller PC like lukket som konsollene...

 

Vel nå kalte jeg ikke PC like lukka som konsollene. Jeg kalte STEAM like lukka som konsollene. Det er et lukket økosystem og det er veldig lite som er åpent med det. Og det er den største plattformen for PC-gaming. De fleste PC-gamere, meg selv inkludert, har flesteparten av spillene sine på Steam. Og der vil de bli, for alltid, fordi Steam er en lukka plattform. Men folk aksepterer det fordi Valve hittil har håndtert plattformen veldig bra (med unntak av 2004-2006 kanskje).

 

Men ja, PC har selvfølgelig alltids Linux som et alternativ. Windows og Steam derimot blir stadig mer lukka.

Endret av RadJostein
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Grunnen til at PC-spill er billigere enn konsollspill er fordi en PC ikke er et lukket system. Steam konkurrerer mot Origin, GoG, Green Man Gaming, utgivere som publiserer fra sine egne sider osv. Dessuten er PC bakoverkompatibel, mens gamle konsollene dør ut når nye konsoller lanseres.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Litt synd at Wii U gjør det så dårlig. Personlig den konsollen jeg liker best for øyeblikket, men det kan nok fort forandre seg når Sony får ut sine eksklusive titler til konsollen. Vita trenger virkelig noen flere gode spill, har med Vita og 3DS stort sett over alt, men er nesten bare 3DS som blir brukt.

Lenke til kommentar

 

Detta med antall solgte konsoller skjønner jeg ikke at vanlige gamere bryr seg om. :hm:

 

De bryr seg vel antakelig fordi salgstall påvirker hele spillmiljøet og hva som satses på og ikke satses på.

 

AtW

Det er ganske enkelt, jeg kjøper aldri mer en 1 konsoll per generasjon. Og selv om jeg er inneforstått med at konkurranse er bra i lengden, så vil jeg så klart at konsollen jeg velger har det beste spillutvalget. Mer av min konsoll solgt = mer spill jeg vil ha på min konsoll.

 

Denne generasjonen har jeg kun PC så langt, så nå håper jeg så klart at alle konsoller går i dass. :p

Lenke til kommentar

 

 

 

Det er jo absolutt i alles interesse at begge konsollene gjør det bra! Det vil jo resultere i mer utvalg og mer konkurranse som er godt for begge partene av fanboy-gruppene.

Proprietære plattformer fører ikke til mere utvalg og mere konkurranse, jeg mener derfor det IKKE er i min interesse at både MS og PS4 gjør det bra, fordi de representerer en type plattform som ikke er bra for konkurransen.

 

AtW

Både Steam og Origin er like lukkede plattformer som Xbox og PS4 er. Eneste jeg kommer på som er annerledes er Gog.com.

Lukkede i hvilken forstand da? Tror ikke det er noen som bryr seg noe særlig om Origin kjører i bakgrunnen når du spiller BF4 f,eks. Spill til både Origin og Steam kan kjøpes utenfor deres egne butikker, så skjønner ikke helt hva du mener med at de er lukket.
Lenke til kommentar

 

 

 

Det er jo absolutt i alles interesse at begge konsollene gjør det bra! Det vil jo resultere i mer utvalg og mer konkurranse som er godt for begge partene av fanboy-gruppene.

Proprietære plattformer fører ikke til mere utvalg og mere konkurranse, jeg mener derfor det IKKE er i min interesse at både MS og PS4 gjør det bra, fordi de representerer en type plattform som ikke er bra for konkurransen.

 

AtW

Både Steam og Origin er like lukkede plattformer som Xbox og PS4 er. Eneste jeg kommer på som er annerledes er Gog.com.
Lukkede i hvilken forstand da? Tror ikke det er noen som bryr seg noe særlig om Origin kjører i bakgrunnen når du spiller BF4 f,eks. Spill til både Origin og Steam kan kjøpes utenfor deres egne butikker, så skjønner ikke helt hva du mener med at de er lukket.

 

 

Det han mener er at GoG sine spill er uten DRM.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

 

 

En steamboks er ikke like proprietær, en PC er det definitvt ikke

 

AtW

 

Både Steam, Xbox Live og PS4 er vel like proprietære og lukkede systemer.

 

PC kan man dog fikle med hardwaren på, men softwaren blir mer og mer lukka.

 

Det er virkelig noe galt med deg hvis du kaller PC like lukket som konsollene...

Vel nå kalte jeg ikke PC like lukka som konsollene. Jeg kalte STEAM like lukka som konsollene. Det er et lukket økosystem og det er veldig lite som er åpent med det. Og det er den største plattformen for PC-gaming. De fleste PC-gamere, meg selv inkludert, har flesteparten av spillene sine på Steam. Og der vil de bli, for alltid, fordi Steam er en lukka plattform. Men folk aksepterer det fordi Valve hittil har håndtert plattformen veldig bra (med unntak av 2004-2006 kanskje).

 

Men ja, PC har selvfølgelig alltids Linux som et alternativ. Windows og Steam derimot blir stadig mer lukka.

 

det er fortsatt virkelig noe galt med deg hvis du sier at Steam er like lukket som konsoll... Kan du modde spill på Konsoll? Nei, Kan du modde spill på Steam? Ja så lenge spillprodusenten tilater det, ikke noe med steam og gjøre.

 

EDIT: hvorfor i det huleste funker ikke sitat sytemet når jeg bruker det? jeg gjør ikke noe spesielt... det må nesten være en bug eller noe...

 

EDIT2: ja det var en bug, det ble fiksa ved at jeg trykket på rediger og så lagre mange nokk ganger.

Endret av Slettet-RnjNn5NbHl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...