Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2015


I16

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Ja oki. Håper eg kan henge meg på noen da, sånn at jeg finner fram til chateau neuf

Du har vel Google maps, eller lignende, på telefonen du kan bruke som GPS?

 

Joda, men det er jo greit å bli kjent med dere, og eventuelt bli vist første gangen hvor jeg skal gå :) Uansett. Vi snakkes sikkert utenfor PHS kl 8 da :)

Lenke til kommentar

For de som lurte ossen det gikk med meg forresten.. jeg kom inn! så dette blir kjempebra, gleder meg veldig :)

 

Med tanke på hva du har skrevet her og andre steder finner jeg dette svært bekymringsfullt.

 

For eksempel kvinnesynet ditt:

 

"Norske jenter er skada, pul, vær tøs, utro, gå på byen, drikke seg drita, ha one-night stands, 3 kjærester i løpet av ett år, og så repeterer vi alt til neste år."

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har et spørsmål angående vandel, kansje noen har erfaringer fra lignende situasjoner.

For tre år siden mistet jeg førerkortet grunnet en utforkjøring. Politiet kom til stedet og tok alkotest.(hadde ikke promille) mistet førerkortet på grunnlag av at jeg ikke hadde kjørt etter forholdene. Snakket med phs og fikk til svar at tap av førerett i 3 mnd kvalifiserer til en karantene tid på 5 år. Og at jeg kan bli vurdert etter 5 år. Men at det blir gjort en skjønsmessig vurdering av hver enkelt søker. Så har igrunn levd i den tro at dette kommer til å gå i boks etter 5 år, men blir litt i tvil når jeg ser at de har skjerpet vandelskravene det siste året. Hva tror dere? Er det like greit å skrinlegge planene så jeg ikke blir skuffet den dagen jeg søker? Kan nevne at vandelen min utenom denne saken er helt fin.

Mitt tips er å ikke gi opp før du har prøvd! Dersom dette virkelig er drømmen og du føler du selv har mye du kan bidra med i etaten i fremtiden, så søk

 

Dersom du bli innkalt til intervju, så vil du få anledning til å forklare rundt egen situasjon og hvorfor du mener at du både er egnet og skikket til å bli politi. Ikke la formaliteter og hva andre tror styre deg i din egen fremtid :)

Lenke til kommentar

 

 

For de som lurte ossen det gikk med meg forresten.. jeg kom inn! så dette blir kjempebra, gleder meg veldig :)

Med tanke på hva du har skrevet her og andre steder finner jeg dette svært bekymringsfullt.

 

For eksempel kvinnesynet ditt:

 

"Norske jenter er skada, pul, vær tøs, utro, gå på byen, drikke seg drita, ha one-night stands, 3 kjærester i løpet av ett år, og så repeterer vi alt til neste år."

Dont feed the troll...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

For de som lurte ossen det gikk med meg forresten.. jeg kom inn! så dette blir kjempebra, gleder meg veldig :)

Med tanke på hva du har skrevet her og andre steder finner jeg dette svært bekymringsfullt.

 

For eksempel kvinnesynet ditt:

 

"Norske jenter er skada, pul, vær tøs, utro, gå på byen, drikke seg drita, ha one-night stands, 3 kjærester i løpet av ett år, og så repeterer vi alt til neste år."

Dont feed the troll...

 

For ett tåpelig utsagn..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Hvordan er det teoretiske på PHS ? (til de som har drevet med dette en liten stund nå)

Hei,

Det er opprettet en egen tråd for phs 2016, ber deg benytte denne.

 

Det er mye teori, og en del praksis. Men det er mer teori enn praksis. Hvis du søker på fagplan phs så finner du pensum og lærebøker.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Livner opp gammel tråd! 

Jeg blir (mest sannsynlig) B1 student til høsten i Stavern. I den forbindelse lurer jeg på om dere har noen tips angående bolig?

 

- Hvor viktig er det å bo sentralt? (med tanke på transport til og fra skolen, og sosial aktivitet på kveld/helg)

- Hvor mye bør man regne med å betale pr mnd for å bo "greit"?
 

Om dere har noen spesifikke tips til steder dere har bodd/vet er bra, så tas dette veldig gjerne imot! 


 

Lenke til kommentar

Livner opp gammel tråd!

 

Jeg blir (mest sannsynlig) B1 student til høsten i Stavern. I den forbindelse lurer jeg på om dere har noen tips angående bolig?

 

- Hvor viktig er det å bo sentralt? (med tanke på transport til og fra skolen, og sosial aktivitet på kveld/helg)

- Hvor mye bør man regne med å betale pr mnd for å bo "greit"?

 

Om dere har noen spesifikke tips til steder dere har bodd/vet er bra, så tas dette veldig gjerne imot!

 

 

 

Lenke til kommentar

Hei du!

Jeg har selv studert i Stavern nå, og bodd midt i sentrum. Selv er jeg veldig glad for det, og det har vært kjempe deilig å ha kort vei til skolen og til "sosiale bengivenheter"?... Har flere venner som har angret på å ha bosatt seg lenger unna, og flere har flyttet nærmere i løpet av året. Det er lettere å dra på skolen for å lese, trene og gjøre ulike ting når man bor sentralt, så det anbefaler jeg virkelig. Det er selvfølgelig greit å bo lenger unna, men da har de fleste hatt bil.

Jeg har bodd i en veldig fin og stor leilighet, men veldig overpriset til å være Stavern. Det er ikke vits i å betale mer enn 4-4500 i mnd (+/-) strøm. Du kan bo veldig fint til en slik pris, midt i sentrum. Det er også mange fine leiligheter ovenfor meny, som er sentrale men du slipper da støyen i gatene om nettene. Også noe å anbefale!

Lykke til☺️

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...