Gå til innhold

Indragning av sertifikat.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De tok blodprøve av meg, og sa jeg var siktet. Dette skjedde sist lørdag 11.07.14

 

Jeg ble da avhørt. Hvor jeg nekter skyld, og undertegner på at jeg er uskyldig.

Jeg vet meget godt at de ikke kan ta meg, ettersom det ikke var meg. Jeg var ikke tilstede engang.

Men uansett så hentet de meg inn. Men som alle andre så har jeg plikter, jobb etc, og er avhengig av lappen min.

Håper dette gjør det lettere for å gi meg svar på spørsmålet mitt.

Takk for svar.

Lenke til kommentar

Mener det er 3 uker de kan holde på førerkortet ditt. Oppretter dem ikke noe sak før det kan du gå å kreve førerkortet tilbake. Selvom du er skyldig,

 

Du er sikkert under etterforskning og foreløpig vil dem sikkert bare holde på det intill ting er avklart. Plutslig kommer det et Politi brev i posten med førerkortet ditt.

 

Prøv og ikke bli tatt for å kjøre uten lappen i den peridoen.

Lenke til kommentar

Viste det 0 i promille hadde du fått tilbake lappen med en gang.

Jeg hadde hatt nach med bekjente og ubekjente, så jeg gikk og la meg mellom 3-4-5. Rett og slett ingen aning. Min konklusjon er dritenkel. Noen ville hjem, og de kom sirka 10 meter ut utkjørselen. Jeg gav også politiet låv til og ta alle tester de ville i bilen. Heldighvis hadde de kjørt i nabohekken, så ingen skade skjedd. Men jeg angav ingen navn på hvem jeg var med eller hvem som kunne kjørt. Det kan de fint finne ut sjøl, jeg setter ikke meg selv i dårlig lys bland sivile med å tyste eller angi. Og jeg vet det ikke var meg, så ikke faen om de har noen sak. Med mindre de fant fingeravtrykk av noen av folka i bilen. Jeg vet ikke. Henter iallefall lappen om 2 uker. Og ja, jeg hadde jo STOR promille. Jeg drikker jo når jeg går ut på festliv. :) Og jeg ble Grytidlig vekket om morgningen. :S

Endret av livetsgladedager
Lenke til kommentar

Ved å ikkje oppgi kven andre som var til stede så har du heller ingen som kan bevitne din versjon.

Du setter deg rett og slett i ein dårlig posisjon, feks om politiet ikkje finn fingeravtrykk i bilen av andre enn deg så vil det kunne brukast som bevis for at ingen andre har brukt bilen.

 

Men politiet har 3 veker på seg til å enten opprette sak, eller gi tilbake førerkortet i påvente av eventuell sak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ved og oppgi andre tilstede så kan de alle bli avhørt, og den ene eller flere av dem vil da HATE meg og skaffen en masse trøbbel. Det gidder jeg ikke. Jeg er en familie man, jeg trenger ikke den type tull. Jeg ska heller kraftig revurdere hvem jeg henger med neste gang jeg drikker. TUsen takk for alle svar, jeg setter stor pris på informasjonen som er tildelt.

 

Samt jeg ønsker alle en flott helg og et tips, har dere fest hjemme hos dere selv, så for guds skyld ikke legg deg før alle er gått hjem, og bare for å gjøre det, så gjem nøklene til alle motoriserte kjøretøy.

 

:)

Lenke til kommentar

Siden du faktisk ikke vet hvem som kjørte bilen på tidspunktet gjør det deg vel ingenting om du oppgir navnet på de som faktisk var på festen vel. Politiet vil da ha et utvalg av folk som fort kan fortelle sannheten så slipper du å være det du så fint kaller for tyster.

Det er jo som The avatar, om du ikke kan oppgi et eneste vitne som kan avkrefte at du kjørte på et eller annet vis setter du deg selv i en dårlig posisjon.

 

Lite tips på siden, om folk du henger med gir deg trøbbel fordi de har fyllekjørt så burde du revurdere vennene dine.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Denne gangen var det bare begrensede materielle skader, men hvis sjåføren hadde klart å komme ut på veien kunne han kjørt på noen. Hvis noen var blitt skadet eller drept, ville du da også holdt kjeft om hvem som var på festen for å unngå å tyste?

Uansett hva svaret blir så så bør du få deg bedre "venner".

 

(Hvis rollene var motsatt, du fyllekjørte og noen andre fortalte at du var tilstede på festen, ville du da straffet den som fortalte politiet hvem som var tilstede?)

Lenke til kommentar

Nei.. Om det var meg, så hadde jeg simpelheten sagt at det var meg. Ingen trøbbel på noen utenom meg selv, og det takler jeg fint.

 

Om det var andre, som jeg nekter og angi, så er det mitt ansvar uansett, og jeg tar konsekvensene. Men til syvende og sist så vil jeg finne ut av hvem som har kjørt bilen min, og dermed har jeg en privatsjofør til en hver tid frem til jeg får lappen til bake. :)

Lenke til kommentar

Så du er villig til å ta en straff hvor du er uten førerkort i to år, en stor bot og kan risikere fengsel/samfunnstraff på bakgrunn av at du innbiller deg det at du får en privatsjåfør på heltid til du får lappen tilbake?

 

Du kommer til å lære et og annet fremover i tiden som du burde ta med deg videre i livet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Svarene fra trådstarter, virker nesten ut som at han selv føler skyld eller delskyld i saken.

Hvem ville valgt fengsel i 30 dager, bli registrert i strafferegisteret, være uten lappen i 2 år og få en stor bot for å beskytte andre om han selv er 100% uskyldig?

Vi syntes dette hørtes veldig merkelig ut. Hva vil juryen tro?

 

Men vi skal ikke dømme trådstarter, siden det ikke er vår jobb.

 

Om trådstarter er uskyldig, så håper jeg at du tar deg til vett!

Når jeg sier uskyldig, så mener jeg og at du ikke har hatt noe med fyllekjøringen å gjøre, som f. eks la en full kompis kjøre bilen din og lignende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...