Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Prikker rundt penishodet


Anbefalte innlegg

På penishodet har jeg små, hvite ruglete "utvekster" (fant ikke bedre ord) som jeg har hatt der så lenge jeg kan huske. Jeg har lest at dette går bort etterhvert, men nå er jeg snart 24 år og er ganske lei og flau over at de er der. Ingenting har skjedd, og jeg ønsker dem vekk.

 

Vet dere om noen måte å fjerne dem? Tips & Triks eller noe?



Anonymous poster hash: 26a55...5c8
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Har hatt dem selv. Fjernet og rev dem bort vha. nål.

 

Null problemer om du kan tåle litt midlertidig smerte.

 

 

Seff, man kan ikke anbefale, infeksjonsfare, og bladibladi... Dette er en gamble du kan velge å ta om du misliker prikkene sterkt nok.

 

Jeg angrer i hvert fall ikke. :)

 

Anonymous poster hash: 3c3bf...758

 

 

Da ville jeg heller gått til legen å fått anbefalt en spesialist som kan gjøre det. Kan være gamble det og, men langt i fra det samme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan det være "pearly penile papules"? OBS! bilde av penishode: http://mypenishealth.com/image-files/pearly-penile-papules.jpg

 

I så fall skal det være mulig å fjerne med laser. Uansett hva det er, så vil det kanskje gi et bedre resultat å gå til en privatlege for å sjekke opp hva det er ettersom fastleger generelt sett er usedavnlig motvillige til å gjøre noe med rent kosmetiske plager, noe dette er.

Lenke til kommentar

Mine plager ikke meg nevneverdig. Aldri plaget noen dame jeg har vært sammen med heller. Men gå for guds skyld til en lege, ikke pirk dem bort selv.

Har du mange one night stands eller no og noen tar en titt og tror du har en sykdom kan du jo bruke kondom. Burde jo gjøre det uansett :p

Lenke til kommentar

Bakdelen er at med engang jenta oppdager prikker på kuken din stikker hun av. Hun vet da ikke at dette er helt normalt og ikke smittsomt. For alt hun vet er det sopp eller en eller annen kjønnssykdom.

 

 

Kan fjernes med nål som sagt og det er ikke farlig så lenge du ikke driver å stikker nåla igjennom kuken eller balla dine. Gjøres i edru tilstand men bruk gjerne sprit for å desinfisere etterpå.

Lenke til kommentar

Bakdelen er at med engang jenta oppdager prikker på kuken din stikker hun av. Hun vet da ikke at dette er helt normalt og ikke smittsomt. For alt hun vet er det sopp eller en eller annen kjønnssykdom.

 

 

Kan fjernes med nål som sagt og det er ikke farlig så lenge du ikke driver å stikker nåla igjennom kuken eller balla dine. Gjøres i edru tilstand men bruk gjerne sprit for å desinfisere etterpå.

 

Det var tullprat fra start til mål. Anbefaler å ikke gjøre noe med dem. De er der for en grunn og å fjerne dem har ingen funksjon.

Lenke til kommentar

Litt info:

 

Disse kommer ved puberteten som følge av hormonene som da dannes og representerer mannen normale anatomi. Alle menn har disse små kjertlene, mer eller mindre utviklet, hos noen er de forholdsvis store, hos andre mindre, men er altså helt normalt og representerer ikke noen sykdommelig tilstand. De har til og med et navn, de heter spicula glandis, det er latin og står i de store læreverkene i anatomi.

 

Som du sikkert vet, er det helt normalt å ha talgkjertler på penis. Mange har også synlige talgkjertler på brystet, eller andre steder på kroppen. Talgkjertler er en del av hudens forsvar mot mikroorganismer, og finnes over hele huden, men er ikke like synlige over alt.

Det å onanere har nok ikke noen effekt på hvor mange synlige talgkjertler man får. Antallet vil variere med tiden.

Siden talgkjertler er helt naturlig er det ikke noen grunn til at kvinner kommer til å reagere spesielt på de talgkjertlene du har. Hvis de gjør det kan du fortelle at dette er helt ordinært. (Husk på at de fleste gutter sannsynligvis har sett flere levende peniser enn de fleste jenter har, i fellesdusjer o.l.)
Dersom man ikke skyller penishodet under forhuden godt hver dag kan fettet fra talgkjertlene og andre avfallsstoffer gi opphav til vond lukt. Det er derfor viktig at du er nøye med hygienen -- det holder med rent, lunkent vann, såpe kan tørke ut huden.

 

Alle gutter har talgkjertler på penis. Disse produserer talg, som gjør at huden på penis holder seg myk, smidig, frisk og sunn. Du skal ikke gjøre noe med disse talgkjertlene; de skal være der.

 

 

Så la de være i fred og be happy ;)

Endret av IcedInsanity
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...