Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Forelsket i eksen til kameraten min


Anbefalte innlegg

Hei :) håper noen tar seg tid å lese gjennom teksten, for jeg trenger litt hjelp.

 

For å ta det hele for fra, så ble kameraten min sammen med ei jente i fjor sommer. Jeg ble ikke kjent med hun før rundt juletider, etter det så ble vi kjent med hverandre.

Så endte det med at det ble slutt mellom hun og kameraten min. Etter bruddet mellom de, så har denne jenta og meg blitt mye bedre kjent. Vi tilbringer veldig mye tid sammen og klemmer hverandre og tuller mye med hverandre. Vi kan prate om alt mulig sammen, alt fra sex til skolegang og mye mer.

 

For en uke sida, så hadde vi vært ute å kjørt en tur sammen i bilen min. Vi stod på trappa hennes og tok farvel. Hun skulle dra på ferie dagen etter og bli borte i en måned. vi ga hverandre en god og ordentlig klem. vi holdt fortsatt rundt hverandre da jeg sa at hun måtte ha en god tur og kose seg mye, men være forsiktig. tilslutt la jeg til "Er glad i deg" og hun svarte med "er glad i deg og" og ga meg en klem til.

 

Hun har nå dratt på ferie. I går kveld, så var jeg hjemme hos kameraten min og vi begynner å snakke om jenter. Han vet at jeg tilbringer veldig mye til med henne. Han sa at jeg ikke kan bli sammen med hun fordi det er brudd på "bro-code nr1".

Så problemet mitt er; jeg er forelsket i henne og tenker på henne hele tiden, men vet ikke om hun har de samme følelsene for meg. Men hvis jeg skulle blitt sammen med hun, så er jeg redd for at det kanskje skal ødelegge vennskapet mellom meg og kameraten min. har heller ikke lyst til å gi slipp på en så fantastisk og søt jente som henne.

 

Håper noen har vært gjennom noe liknende eller noen andre har noen gode tips, råd eller forslag, for jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre her....

Beklager den lange teksten.

Endret av Tallak95
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er av den mening at man ikke skal oppsøke ekser med intensjoner om at ting skal utvikle seg til noe mer. Men er dere begge forelsket ihverandre synes jeg du skal gi det et forsøk. Såfremt bruddet ikke var stygt for kompisen din og at han ikke er over henne ennda da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, mine kamerater har nå gått på samme jenta etter hverandre noen ganger. Tror to av dem nå har delt på tre jenter ihvertfall.

Det har nå ordna seg greit nok, men det var vel også fordi det var ganske klart at de ikke var interresert i exen lengre.

Men det virket ikke som de lærte av hverandre riktignok, så er vel kanskje greit å finne ut hvorfor det ble slutt mellom hun og kameraten din ihvertfall.

Lenke til kommentar

Jeg tenker at det er litt din egen feil at du er i den situasjonen du er i nå - i utgangspunktet vil jeg påstå at det er en ekstremt dårlig idé å begynne å henge på tomannshånd med en god venn sin eks - i alle fall hvis vennskapet har noen prioritet for deg.

 

Hvis du har lyst til å gå videre med denne jenta og fortsatt vil beholde vennskapet så bør du i det minste innrømme ovenfor kameraten din at du har gjort en del dårlige vurderinger ovenfor vennskapet med kameraten. Det nytter jo ikke å skylde på forelskelse når du selv har valgt å henge mye på egenhånd med denne jenta etter at det ble slutt mellom dem.

Lenke til kommentar

Drit i "regel nr.1". Det er bare en regel noen har funnet opp pga det "Bro"-greiene. Har du og denne jenta følelser for hverandre, så kjør på. Hvis det er en EKTE kompis du har, legger han seg ikke opp i dette. Tåler han ikke det, er han ikke verdt å være kompisen din. Ferdig med det.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Takker for svar :)

Jeg vet hvorfor det ble slutt mellom de og det var fordi han var en drittsekk på slutten av forholdet deres. Kameraten min hadde mista følelsene han hadde for henne og så begynte å flørte med andre jenter. Det var han som hadde gjort det slutt og en uke etter han hadde gjort det, så var han å pulte med en annen jente....

Hun ringte meg og sa at hun trengte noen å prate med. Dagen etter så fortalte kameraten min sin side av saken og det viste seg å ikke stemme med hva venninna mi hadde fortalt. Ingen av de tok bruddet spesielt hardt, for de viste at det kom til å skje. De er fortsatt venner, men han pleier som regel å prøve å ungå henne. Fant ut etterhvert at han har løyet veldig mye for meg, som hvorfor han gjorde det slutt, hva hun hadde gjort.

Etter at de hadde gjort det slutt, så var det hun som ofte spurte om jeg ville møte hun. Har selvfølgelig spurte henne om det samme flere ganger selv. Kameraten min sier at det greit at jeg tilbringer tid med henne.

Lenke til kommentar

Du kan eventuelt ta en prat med kameraten din om du føler at det er best, men det burde ikke stå i veien for dere. Bare fordi han har vært sammen med henne ei stund så har ikke han krav på henne i all evighet. Virker jo som om følelsene hans gikk over også. Går an å ta en prat da som sagt, så er han "advart" :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

det er textbook brudd på bro code, eneste måte at det er OK er hvis du spør han og han sier det er greit og faktisk mener det. Hvis det var hun som dumpet han og det er sårt for han så burde du ligge unna dersom du verdsetter vennskapet dere har. Damer kommer og går

Virker som han ikke synes det er noe stas

 

 

ps. hun gjør dette sannsynligvis for å hevne seg på kompisen din, hun liker deg egentlig ikke

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar

 

 

Hva mener du?

 

Post #9 virker det som om du prøver å rettferdiggjøre å prøve å få et forhold med dama.

 

Åja, prøver ikke å rettferdiggjøre det nei. Er glad i og forelska i jenta og skulle ønske vi kunne være mer enn venner.

Men syntes at kameraten min var en drittsekk mot henne i slutten av forholdet. En kamerat av han igjen, sa noe som såret henne veldig. noe som førte til at hun faktisk begynte å gråte. kameraten min prøvde ikke å trøste henne engang. han sa bare "for faen, du kan ikke sitte er å grine" (var på stranda).

Hun har fortalt meg at noen ganger så angrer hun på at de ble sammen. Noen jeg syntes var morsomt og veldig koselige å høre var når foreldrene hennes sa at jeg er en bedre venn enn det han var kjæreste og at det er meg hun burde ha vært sammen med.

dette høres kanskje ut som om jeg prøver å rettferdiggjøre det....

Lenke til kommentar

Om kameraten din sa at du ikke skulle gjøre det, så ikke gjør det med mindre du ikke bryr deg om å ødelegge vennskapet til kameraten din.

 

 

Åja, prøver ikke å rettferdiggjøre det nei. Er glad i og forelska i jenta og skulle ønske vi kunne være mer enn venner.

 

 

Men syntes at kameraten min var en drittsekk mot henne i slutten av forholdet. En kamerat av han igjen, sa noe som såret henne veldig. noe som førte til at hun faktisk begynte å gråte. kameraten min prøvde ikke å trøste henne engang. han sa bare "for faen, du kan ikke sitte er å grine" (var på stranda).

Hun har fortalt meg at noen ganger så angrer hun på at de ble sammen. Noen jeg syntes var morsomt og veldig koselige å høre var når foreldrene hennes sa at jeg er en bedre venn enn det han var kjæreste og at det er meg hun burde ha vært sammen med.

dette høres kanskje ut som om jeg prøver å rettferdiggjøre det....

Jepp. Men jeg ser situasjonen din. Fortsett å vær venner med jenta, men ikke heng for mye i lag. Så får du se om et års tid hvordan situasjonen er da.

Edit: flettet dobbeltpost og slettet unødvendige quotes

Endret av Tvillingsjel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...