Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Forelsket i eksen til kameraten min


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kompisen din virker som en douche. Hvor gode kompiser er dere?

Han kan være det noen ganger. Kjent han siden sjuende klasse. Vil si at vi er gode venner. Men han har forandra seg mye de siste månedene. Eksen hans og jenta jeg snakker om sier at han er ikke lenger den samme gutten som hun hadde forelska seg i for over et år siden.

Endret av Tallak95
Lenke til kommentar

 

Med en gang kompisen din blir pissed off, så mister du jenta :D .

 

Jeg synes bare kompiser er jævlig verdifulle, for i hvert fall jeg føler jeg ikke har så mange av dem.

Hva mener du med den første setningen?

 

Nei, bare at det hadde vært litt kjedelig opp du hadde endt opp med verken kompis eller dame ;) .
Lenke til kommentar

Nesh. Hvorfor skulle det være et no-go? Hvis kompisen er ferdig med henne så er det egentlig ingen grunn for å holde seg unna. Man er jo selvfølgelig litt mer douche om man ikke prater med kompisen om dette først, men så spørs det jo hvor god kompis dette er og da. Og er det egentlig ikke noen god kompis, men mer en bekjent eller en 'joda, jeg vet jo hvem h*n er men kjenner og kjenner' og dere egentlig ikke prater så mye sammen, så er det bare tåpelig å si noe om det eller å bry seg.

 

For verden er liten og mange kjenner mange som oftest. Og er det en god kompis, så kan jo det vennskapet få en liten knekk, hvis det blir behandlet respektløst og en ikke sier stort om det.

 

Det å holde seg unna da er bare tull og tåpelig. Med mindre den personen selv sier at man bør det da, i dette tilfelle den jenta.

Lenke til kommentar

Tenker jeg skal fortelle henne om følelsene jeg har for henne, når hun kommer hjem fra ferien. Håper at hun har de samme følelsene for meg eller i hvertfall tar det pent. Viktigste for meg, hvis hun bare vil fortsette å være venner, er at hun ikke ser på det som kleint eller ikke vil være med meg lenger.

Hvis hun da har de samme følelsene for meg, så burde jeg da ta en prat med kameraten min? Ikke for å spørre om tillatelse, men om det er greit for han. Vet selv at han ikke har følelser for henne lenger da han har fått ny kjæreste.

 

Jeg stoler 110 % på jenta. Har fortalt mange hemmeligheter for henne, som selv de andre vennene mine ikke vet om. Hun har da også gjort det samme for meg. For meg, så virker det som om vi har det viktigste som trenger i et forhold. Vi stoler på hverandre, kan snakke åpent sammen, trives i hverandres selskap og er glad i hverandre.

Men jeg vet ikke hvordan kameraten min vil reagere når jeg kommer å sier at meg og eksen hans har lyst til å prøve å ha et forhold sammen.

Lenke til kommentar

Vel. Hvis kameraten din har tabbet seg ut og vært drittsekk, så ønsker han selvfølgelig ikke å bli minnet på dette hver gang han ser deg.

 

Og hvis du bryter 'bro- koden', så vil han nok føle seg forrådt.

Enten den bør telle eller ei. Han har jo sagt fra.

 

Så jeg mener at man bare må si ifra. På en måte slik at han får tid på seg til å justere seg.

Starte med å fortelle at du liker henne... så at du tenker på henne hele tida.. slik at han skjønner tegninga.

 

Over noen uker. Gi mannen tid..

 

Til slutt så klarer du ikke å motstå.

Menn klarer ikke motstå damer.. det er slik det er. Vi er bygd sånn.

Så ender det i at han egentlig er en drittsekk for å nekte deg din perfekte dame.

 

Egentlig er det hans feil, som ikke skjønte at hun egentlig var best for deg.

 

Han blir sur fordi du omgås exen, som han ikke vil se- enda mindre høre om.

Du kan risikere hevn fra hans side.

For eksempel at han ligger med søstera di... eller lignende.

 

Men jo greiere det går, jo mer er han å samle på.

Kommer vel an på hvor mye du liker han.

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Min beste vennine gjennom 11 år ble sammen med min ex noen måneder etter at vi slo opp. Slik jeg så det var det: Skal jeg bry meg mere om at det blir litt rart å se dem sammen enn muligheten hun har for ett lykkelig forhold? Jeg valgte å si det var helt greit og ett par litt kleine møter så gikk det helt fint. De har nå vært sammen i to år og har ett mye bedre forhold enn det jeg og han hadde og hun har det utrolig bra med han.

 

Det med bro-code er bare tull. Skal det gå forann en venns eller vennines mulighet til å være lykkelig? Da er det han som er egoistisk og ikke du. Er han forsatt forelsket i henne er det noe annet og du kan vente av respekt for han. Vil han ikke ha ho - kjør på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bro-kode er selvfølgelig tull kvinnemenneske, den finnes ikke, det er bare en myte :whistle:

 

Og neste uke når det ikke er patriarki-møte på tirsdag skal vi selvfølgelig ikke diskutere hvordan vi skal fjerne den kunnskap som selvfølgelig ikke eksisterer om denne ikke eksisterende koden. Så ingenting å se her...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bro-code er bare for folk som er bros. Det å være noens bro er ikke noe som kommer automatisk. En bro er en bestevenn som regel og da kan den koden i teorien følges uavhengig av kjønn og.

Og man trenger selvsagt ikke å høre på bitre ekser uavhengig av hva dem synes. Det er naturligvis vanlig at det går litt tid mellom et brudd til en ny start av et forhold, men det går seg naturlig til pga følelser som regel. Og hvis eksen selv tror h*n kan bestemme eller generelt forventer noe om at den andre bør la det gå tid etter bruddet før man går videre, så blir det bare provoserende å høre på. Bare der forsvinner respekten for andre mennesker ut vinduet og da kan man selvsagt ikke forvente en dritt av det tilbake heller.

 

Og utover det, følg heller G-koden.

http://www.youtube.com/watch?v=UQ4cZTQG5Cc



Anonymous poster hash: 10ffe...f0a
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Nå har jenta det er snakk om endelig kommet hjem fra ferie. vi var sammen i går, spiste is og snakket om hvordan hun hadde hatt det på ferie.

Litt senere møter vi på en klassekamerat av meg og kameraten min. når kameraten min går, og jenta er på do, så spør han andre om det er noe på gang mellom oss to. Jeg sa at jeg hadde litt delte meninger om det ettersom om det er eksen til en kamerat. Da sa han andre at kameraten min hadde sagt at han ikke brydde seg om at jeg var sammen med henne (Litt vanskelig å forklare).

 

Ihvertfall, så skal jeg til jenta i kveld. planen var at vi skulle spise pizza og se på film :) Noen som har tips om hvordan jeg burde gå frem? hvis jeg skal fortelle henne om de følelsene jeg har. Håper bare det ikke ender opp med at vi sitter i hver vår sofa :p litt kos hadde vært hyggelig :) snakker ikke sengekos, men holde rundt hverandre ihvertfall.

Lenke til kommentar

Hei

 

Du burde fortelle kameraten din at det er hyggelig å være sammen, og at du gjerne vil opprettholde vennskapet så lenge som mulig.

 

Dere bør sitte dere ned som to voksne mennesker, kanskje ta dere et glass med Jack Daniels. Kanskje fyre opp hver sin sigar og lene dere tilbake i stolene deres mens du forteller han at du har lyst til å ha seksuelt samleie med eks-kjæresten hans.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Snakk med henne, fortell henne hva du føler og finn ut om hun vil bli sammen.

 

Om hun vil, snakk med ham, fortell han hva du føler og finn ut om det er greit for han.

 

Om hun liker deg, og han syns det er greit : Win

Om hun liker deg, og han referer bro-code: Da har du et valg.

Om hun ikke vil bli sammen: No choice, no problem. (Bortsett fra hjertesorg, da)

Lenke til kommentar

Ihvertfall, så skal jeg til jenta i kveld. planen var at vi skulle spise pizza og se på film :) Noen som har tips om hvordan jeg burde gå frem? hvis jeg skal fortelle henne om de følelsene jeg har. Håper bare det ikke ender opp med at vi sitter i hver vår sofa :p litt kos hadde vært hyggelig :) snakker ikke sengekos, men holde rundt hverandre ihvertfall.

 

Lat som om du strekker deg og snik en arm rundt skulderen hennes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...