Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Problemet er jo at butikkene har "null" fokus på gode specs. Jeg husker med gru de mange årene, som enda sitter litt igjen, hvor man ser Android OS versjon 2.x og 3.x og slike.

 

Vi vet allerede fra amobil.no med flere sider, at det finnes enkelte modeller. Men selv amobil.no klarer ikke å presentere oss alle budsjettmodeller som kommer. Så da sitter vi som liker et greit og godt kjøp her, med lua i hånda inntil man ser en grei modell et eller annet eksotisk sted på en norsk webside f.eks. elns.

Endret av G
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Når får vi noen ordentlig billige og gode telefoner. "Alt vi blir servert koster jo" omtrent over kr 5000,- i disse dager :thumbdown:

Det finnes terminaler i alle størrelser, med forskjellige priser og specs. Utfordringen er at nordmenn stort sett vilha det beste og derfor selger man svært lite av de billigere telefonene når man har tatt inn disse. Da ender det som regel at butikken må selge ut partier med tap fordi man ikke får solgt ut de partiene man tar inn.

 

Om flere hadde kjøpt en telefon etter sitt eget behov, i stedet for å kjøpe ifht merke/status/hva venner har o.l, så ville markedet bestått av flere billigere modeller, flere merker som lykkes, windows phone ville hatt vesentlig større markedsandel osv...dette er i hvet fall min personlige overbevisning :)

 

Alternativet for deg er å kjøpe modeller som er 1-2år gamle. Type LG G2, Xperia Z1, Galaxy S3/S4... da får man gode terminaler som stort sett ville vært godt nok for de fleste.

 

 

Terminaler...?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Om det viser seg at problemet på min Note 3 ikke er en garantisak (skjermen blir svart, og kommer ikke til live igjen før jeg tar ut batteriet og restarter den) er jeg ferdig med Samsung for godt. I så fall blir dette uten tvil min neste tlf :) Er egentlig lei Samsung. Synes de har mye rart for seg. Blant annet støtter de ikke wifi direct til min MiniX X8 Android mini PC. De er snart Androids svar på Apple. Nesten så jeg håper jeg må ha ny tlf :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei folkens, jeg har vært i besittelse av mye telefoner, men denne knuser S5, iphone, z2, Note 3 osv.

Jeg har også en qick sircle case på, den er heftig.

Til de av dere som bruker det anbefaler jeg denne appen, enkelt og greit genial: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.yoavst.quickapps

 

Er det flere her som bruker dette dekslet/casen? Hva er deres erfaring, liker dere det? Noen som har funnet ut om det er mulig å få klokka til å lyse litt lenger når man dobbeltapper?

 

Hva synes dere ellers om denne monster telefonen?

Og noen gode forslag til Apps?

Lenke til kommentar

Hvem i f... putter nøkler i samme lomme som en dyr telefon?

 

Egen høyre bukselomme til telefon har nå jeg brukt i alle år,telefoner som eer 3år ser nye ut.:-)

Man prøver selvsagt ikke å gjøre det. Men ser problematikken. Lommeboka tar opp hele plassen i den ene lomma (og kommer det en nøkkel til nedi der, så skjærer den seg potensielt inni huden (klemt mellom lommebok og lår), om den ikke faller ut. Uansett ikke optimalt. Den andre siden har masse av plass, men har en mobil.

 

Det er naturlig nok forlokkende å plassere nøklene der også. Min tilnærming er å ha nøklene i selve lommeboka, men så slipper jeg bilnøkler og andre store saker.

 

 

 

Hei folkens, jeg har vært i besittelse av mye telefoner, men denne knuser S5, iphone, z2, Note 3 osv.

Jeg har også en qick sircle case på, den er heftig.

Til de av dere som bruker det anbefaler jeg denne appen, enkelt og greit genial:https://play.google....oavst.quickapps

I dag så har alle av de overnevnte telefonene, inkludert G3 sine egne fordeler. Det skal litt gjøres å si at G3 knuser dem, når den knapt er bedre på visse punkter (og noe dårligere på andre). Men at dens styrker appellerer til deg kan derimot være tilfelle. :)

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvem i f... putter nøkler i samme lomme som en dyr telefon?

 

Egen høyre bukselomme til telefon har nå jeg brukt i alle år,telefoner som eer 3år ser nye ut.:-)

Man prøver selvsagt ikke å gjøre det. Men ser problematikken. Lommeboka tar opp hele plassen i den ene lomma (og kommer det en nøkkel til nedi der, så skjærer den seg potensielt inni huden (klemt mellom lommebok og lår), om den ikke faller ut. Uansett ikke optimalt. Den andre siden har masse av plass, men har en mobil.

 

Det er naturlig nok forlokkende å plassere nøklene der også. Min tilnærming er å ha nøklene i selve lommeboka, men så slipper jeg bilnøkler og andre store saker.

 

 

 

Hei folkens, jeg har vært i besittelse av mye telefoner, men denne knuser S5, iphone, z2, Note 3 osv.

Jeg har også en qick sircle case på, den er heftig.

Til de av dere som bruker det anbefaler jeg denne appen, enkelt og greit genial:https://play.google....oavst.quickapps

I dag så har alle av de overnevnte telefonene, inkludert G3 sine egne fordeler. Det skal litt gjøres å si at G3 knuser dem, når den knapt er bedre på visse punkter (og noe dårligere på andre). Men at dens styrker appellerer til deg kan derimot være tilfelle. :)

 

 

Du har nok rett i det Andrull :-) Det er mye bra der ute.

Lenke til kommentar

Hehe, jepp. Alt til en hver smak.

Selv om jeg aller helst skulle sett en spleising av GS5 og G3. :love:

En G3 med S5'en sin skjerm + strømsparingsfunksjoner til S5 + litt annet smårask hadde tatt verden med storm. :woot: Hadde de i tillegg lånt kameraet til Nokia Lumnia så hadde det vært en uslåelig kombo.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Hehe, jepp. Alt til en hver smak.

 

Selv om jeg aller helst skulle sett en spleising av GS5 og G3. :love:

En G3 med S5'en sin skjerm + strømsparingsfunksjoner til S5 + litt annet smårask hadde tatt verden med storm. :woot: Hadde de i tillegg lånt kameraet til Nokia Lumnia så hadde det vært en uslåelig kombo.

sitter med samme følelse, og alltid sagt om jeg fikk muligheten til å spleise flere mobiler ville jeg laget en uovervinnelig mobil.

Hva bruker du selv nå, og hva synes du?

Noen app og widget tips?

Er på utkikk etter en finn klokke widget jeg kan ha på låsskjermen.

Lenke til kommentar

Har relativt nylig (forrige uke) skaffet meg Galaxy S5, men lå lenge å vippet mellom G3 og S5.

Likte GUI'et bedre på G3, da det var mer responsivt. Samt at designet til G3 var uslåelig. Ellers litt spennende med knapper bakerst (mulig jeg hadde hatet det men), og synes kvalitetsplast som ser ut som alu er en god kombo.

Men sliter med at jeg er alt for vant til svært høyt kontrastnivå og lavt svartnivå (har hatt AMOLED og Pioneer Kuro-TV i årevis) og digger S5'en sin skjerm, og batteritid ved spesielt nettbruk var viktig. Her gjorde S5'en i Anandtech sine tester litt for mye bedre til å ignorere. En Ultra strømsparingsfunksjon i "nødsituasjoner" har også vært svært savnet.

Men det som vippet meg i ene retningen var når jeg fikk et knalltilbud på S5, for nærmere 800kr lavere enn G3.

Erfaringene er som de fleste tester. Skjermen er latterlig bra og generelt sett en god telefon, men synes egentlig kameraet og fingersensoren er bedre enn det kommer frem i tester. (liker svært godt alle justeringsmulighetene du kan utføre, samt sette volumtasten til å ta bilde, video etc..) Men skuffende vond kant i siden når du hviler mobilen i oppreist posisjon med en finger. TouchWiz har også blitt litt bedre enn sist jeg prøvde det, med mer effektiv bruk av knappene nederst på telefonen. Men dog, fortsatt tungt og litt "tregt" (i forhold til hvor raskt det fysisk KUNNE gått).

 

Totalt sett meget fornøyd, selv om jeg ikke kan anbefale noen apper enda, da jeg har hatt den litt for kort til å få prøvd ut så mye enda. ^^ Selv synes jeg den originale klokka holder lenge, og er mye svarte områder, så du ikke blendes midt på natta. :p

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Har relativt nylig (forrige uke) skaffet meg Galaxy S5, men lå lenge å vippet mellom G3 og S5.

Likte GUI'et bedre på G3, da det var mer responsivt. Samt at designet til G3 var uslåelig. Ellers litt spennende med knapper bakerst (mulig jeg hadde hatet det men), og synes kvalitetsplast som ser ut som alu er en god kombo.

 

Men sliter med at jeg er alt for vant til svært høyt kontrastnivå og lavt svartnivå (har hatt AMOLED og Pioneer Kuro-TV i årevis) og digger S5'en sin skjerm, og batteritid ved spesielt nettbruk var viktig. Her gjorde S5'en i Anandtech sine tester litt for mye bedre til å ignorere. En Ultra strømsparingsfunksjon i "nødsituasjoner" har også vært svært savnet.

 

Men det som vippet meg i ene retningen var når jeg fikk et knalltilbud på S5, for nærmere 800kr lavere enn G3.

 

Erfaringene er som de fleste tester. Skjermen er latterlig bra og generelt sett en god telefon, men synes egentlig kameraet og fingersensoren er bedre enn det kommer frem i tester. (liker svært godt alle justeringsmulighetene du kan utføre, samt sette volumtasten til å ta bilde, video etc..) Men skuffende vond kant i siden når du hviler mobilen i oppreist posisjon med en finger. TouchWiz har også blitt litt bedre enn sist jeg prøvde det, med mer effektiv bruk av knappene nederst på telefonen. Men dog, fortsatt tungt og litt "tregt" (i forhold til hvor raskt det fysisk KUNNE gått).

 

Totalt sett meget fornøyd, selv om jeg ikke kan anbefale noen apper enda, da jeg har hatt den litt for kort til å få prøvd ut så mye enda. ^^ Selv synes jeg den originale klokka holder lenge, og er mye svarte områder, så du ikke blendes midt på natta. :p

 

Takk for godt svar, og bra TouchWiz er forandret, for begynte å bli litt lei det "gamle"

Lenke til kommentar

Jeg vurderte ikke engang s5 pga amoled. Gir kunstige farger og innbrenninger. Liker best ips:)

 

Samt at den har canadiske knapper nederst klarer jeg ikke. Bruker nå så mens min er på service og kommer hele tiden borti valg knappen

Har du noe referanse til problemet på S5'en? Eller sett på den? Det er ganske stor forskjell på første generasjon OLED/AMOLED-paneler til i dag.

 

Ta f.eks farge. Galaxy S5 (testet av anandtech) sin AMOLED-skjerm er rundt topp 5 skjermer innen korrekt fargegjengivelse. Samt den skjermen som treffer mest nøyaktig på hvitnivå. Ja, og på svartnivå er det naturligvis utklassering (da svart er svart på OLED), og har derfor også uendelig høy kontrast. Lysstyrken har også blitt en 50 % bedre enn forrige generasjon, så nå er den nesten (men ikke helt) på nivå med gode IPS skjermer.

 

Det skal være litt spesielt behov for at dem ikke karakteriserer skjermen som noe av det beste der ute.

 

På mobiler så er innbrenning enda mindre problem enn på TV, av den naturlige bruken, og det faktum at du i så fall går tom for batteri lenge før den tid. Hatt AMOLED i tre år, og selv med spilling i timesvis koblet til strøm så har det aldri vært midlertidig innbrenning (IR) på ikoner etc... Men for all del, man må gjerne bruke det som en unnskyldning, selv om det er et absolutt minimalt problem, som 99,9 % av alle brukere aldri vil oppleve.

 

Da er det ærlig talt viktigere med et panel som faktisk ser bra ut de gangene du bruker det til vanlig. :)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Gå innom hvilken som helst mobilbutikk og du ser de er har innbrenninger. Min kollega sin note har også fått innbrenninger. Bruker ca 10 mobile i året så har god erfaring med telefoner.

 

Liker dog Samsung tab pro

 

men for alle del. Det er fin skjerm på s5. Men liker best naturlige farger

Endret av Christoffero89
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har ikke sett det i butikkene de gangene jeg har testet (tross for at jeg til tider var i mobildelen av butikken jeg jobbet i), ikke at man bruker telefonene sine som utstillingsmodeller uansett. :p

 

 

 

men for alle del. Det er fin skjerm på s5. Men liker best naturlige farger

Definér. Det er jo nettopp her de har gjort ganske mye arbeid for å nå et nivå med mest naturlige farger.

Ser du på testen anandtech har gjort så er hvitfargen den eneste av alle telefonene som nesten treffer midt i blinken på en hvitfarge på 6504K, tilsvarende hvitfargen som når sola står høyest på himmelen.

 

På saturering så er den farlig nær HTC, og en del nærmere Apple som typisk har vært de beste på dette.

 

På korrekt fargegjengivelse (naturlige farger) så kan du selv velge hvor hissig fargegjengivelsen skal være. Noen booster farger, andre satser mer på dynamikk, etcc.., hvor standard var mest naturlig.

The only Android OEM that actually beats Samsung in the color accuracy department is now Google

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Jeg ELSKER bildene på AMOLED. Jeg har hatt masse Samsunger med AMOLED, og har aldri hatt noen problemer med innbrenning. Har G3 nå, men liker bildene AMOLED mye bedre enn på denne! Jeg byttet fra Note 3 til G3 da jeg har signalproblemer her. Var L I T T bedre med G3, men jeg kommer nok til å bestille meg en NOTE 4 så fort den kommer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...