Gå til innhold

Anbefalte innlegg

 

 

Dere nevner at den har god lyd ut fra mini jack. Hvordan er den sammenlignet med Sony Xperia Z2? Z2-en skuffer meg på lyden ut av mini jack-en. Jeg har Bose QC20i og det er så lav lyd i det hodesettet i bruk på Z2-en. Skikkelig irriterende, spesielt med såpass dyre øreplugger. Kanskje noen som har litt erfaring på dette området? Jeg bytter ut min Z2 pga av den lave lyden jeg får i QC20i pluggene. Htc One M8 er jo i en klasse for seg her. M8-en er faktisk slik at jeg opplever at den får enkelte hodesett til å skurre på maks volum, som nevnte QC20i. Må ha på nest høyeste volum...

LG G3 har veldig god lyd fra minijack-utgang. Leste en test der de hadde testet dette, og LG G3 var en av de beste på det. Slo Z2 lett.

 

Skal se om jeg finner den testen ..

Hei. Supert om du finner den testen :) Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Dere nevner at den har god lyd ut fra mini jack. Hvordan er den sammenlignet med Sony Xperia Z2? Z2-en skuffer meg på lyden ut av mini jack-en. Jeg har Bose QC20i og det er så lav lyd i det hodesettet i bruk på Z2-en. Skikkelig irriterende, spesielt med såpass dyre øreplugger. Kanskje noen som har litt erfaring på dette området? Jeg bytter ut min Z2 pga av den lave lyden jeg får i QC20i pluggene. Htc One M8 er jo i en klasse for seg her. M8-en er faktisk slik at jeg opplever at den får enkelte hodesett til å skurre på maks volum, som nevnte QC20i. Må ha på nest høyeste volum...

Lyden har ikke bare med telefonen å gjøre. Jeg merket ingen forskjell fra Galaxy S3 (som har mer enn nok punch til in-ears og hodetelefoner) og Z2 med Poweramp som musikkspiller og samme equalizer-instillinger. Men hvis du har lav lyd, har du husket å trykke vekk volum-advarselen? Det er vel minst 4-5 hakk igjen etter denne går vekk, men du må låse opp skjermen for å få den bort. Må også gjentas dersom telefonen ikke har spillt musikk på en stund. Det er standard Android greier etter EU-direktiv og har ikke noe med telefonen å gjøre.

Neida, jeg er klar over at det ikke bare har med telefonen å gjøre. Det er litt bedre lyd i Z2-en med et annet større hodesett. Det var bare så merkbart stor forskjell på QC20i-pluggene på Z2 og M8. Det dukker for øvrig ikke opp en slik volum advarsel på Z2, men det gjør det på M8.

Lenke til kommentar

Denne testen stod i sterk kontrast til Dinside sin test.

 

 

 

Vi klarer imidlertid ikke helt å anbefale LGs toppmodell denne gangen, og det er fordi den alt for ofte lugger og for eksempel må tegne opp hjemskjermen på nytt. I tillegg har vi hatt problemer med varmeutvikling i telefonen der vi gjentatte ganger har fått beskjed om at lysstyrken på skjermen ikke kan skrus opp, eller der telefonen vil skru seg av fordi den er blitt for varm.

 

 

http://www.dinside.no/929282/lg-g3

 

Kven skal eg tru på?

Veldig enig med der her, hvilken av testene skal vi forholde oss til?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

rujo79: Det er vesentlig høyere lyd i G3 enn i Z2, men HTC er fortsatt omtrent uslåelige på mobilforsterkere, så hvis du skal trekke på veldig tungdrevne saker er det One (M8) som gjelder. Jeg har ikke prøvd QC20i selv, men sammen med QC15 fungerer begge modeller forholdsvis bra - det kan bli slitsomt høyt både med Z2 og med G3, selv om det altså blir høyere med G3. Min veldig subjektive mening er at lydkvaliteten er viktigst, men der fins det mange prioriteringer. Igjen blir det veldig subjektivt, men jeg synes HTCs mobiler har fortsatt en tendens til å være litt bassige med Boom Sound påskrudd, og litt "flatere" enn jeg foretrekker med Boom Sound av.

mrukulele: Vi rakk ikke å gjøre så mye på videokvalitet i denne omgang, på grunn av flere store samtidige prosjekter. Håper å kunne gå dette nærmere etter i sømmene mellom toppmodellene om ikke for lang tid, men med mye ferieavvikling nå i juli kan det drøye litt.

Mala: Utformingen gjør at G3 føles påfallende kompakt. Den føles ikke som en stor phablet, selv om skjermstørrelsen plasserer den godt inne i den leiren. Det er absolutt en telefon man bør holde i hånden før man bestemmer seg den ene eller andre veien.

Rashko: Fravær av oppdateringer var en greie for både LG og Sony tidligere. Sony har vært flinke en god stund nå. Det er fortsatt ikke helt godt å si for LG, som egentlig bare har vært en fullverdig premiumaktør i to generasjoner toppmodeller, inkludert denne. G2 ble lansert i august i fjor, den gang med Android 4.2.2. Den ble oppgradert til 4.4 KitKat i april i år. Oppdateringene kom noe senere enn konkurrentene var ute, men det er fortsatt ikke katastrofedårlig.

Havardu: Takk for lån av falkeblikk. Retter :)

 

Angående tregheter: Jeg er klar over kontrasten mellom denne testen og Dinsides, og nevnte den i forbifarten i forrige innlegg, angående varmeutvikling og plutselige omstarter. Med tanke på at Dinside også klager på at telefonen støtt gikk varm og omstartet i løpet av testen, har jeg en liten mistanke om at noe har vært galt med maskinvare eller programvare. Tregheter kan fort ha sammenheng med at systembrikken jobber konstant overtid, også når telefonen ikke er i bruk. Dette vil påvirke både batteritid og varmeutvikling negativt, og kan nok også føre til plutselige omstarter dersom ting virker tilstrekkelig dårlig.

 

Få andre tester nevner tregheter i G3, og de to testeksemplarene vi har hatt på lån har ikke vist noen slike nykker, til tross for at de har blitt brukt tungt av to av oss i redaksjonen. Dinside nevner for eksempel blanke hjemmeskjermer med ventetid før opptegning av ikoner, et fenomen vi kjenner godt fra eldre mobiler, og som burde være enkelt å gjenkjenne.

 

Generelt ser det ut til at G3 lander på mellom 8/10 og 10/10, evt 4-5/5 stjerner, i testene rundtom. Vår test plasserer den altså i det høyere sjiktet sammenliknet med andre tester, men stort sett ser det altså ut til at teknopressen er relativt enige om at denne hører hjemme et sted i toppen.

Endret av fjarle
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Denne testen stod i sterk kontrast til Dinside sin test.

 

 

Vi klarer imidlertid ikke helt å anbefale LGs toppmodell denne gangen, og det er fordi den alt for ofte lugger og for eksempel må tegne opp hjemskjermen på nytt. I tillegg har vi hatt problemer med varmeutvikling i telefonen der vi gjentatte ganger har fått beskjed om at lysstyrken på skjermen ikke kan skrus opp, eller der telefonen vil skru seg av fordi den er blitt for varm.

 

http://www.dinside.no/929282/lg-g3

 

Kven skal eg tru på?

Amobil.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dere nevner at den har god lyd ut fra mini jack. Hvordan er den sammenlignet med Sony Xperia Z2? Z2-en skuffer meg på lyden ut av mini jack-en. Jeg har Bose QC20i og det er så lav lyd i det hodesettet i bruk på Z2-en. Skikkelig irriterende, spesielt med såpass dyre øreplugger. Kanskje noen som har litt erfaring på dette området? Jeg bytter ut min Z2 pga av den lave lyden jeg får i QC20i pluggene. Htc One M8 er jo i en klasse for seg her. M8-en er faktisk slik at jeg opplever at den får enkelte hodesett til å skurre på maks volum, som nevnte QC20i. Må ha på nest høyeste volum...

 

Min oppfatning av G3 er at den gir mer enn nok lyd med mini-jack, men litt lavere enn enkelte modeller via Bluetooth. Som du sier er HTC i en egen klasse på lyd, men når det er sagt så er G3 min klare primær terminal for øyeblikket :)
Lenke til kommentar

Ser ut som en knakende god mobil, men hvordan opplevde dere at skjermen går så langt ut i kanten i forhold til "misclicks" ved at hånden kommer borti skjermen når man holder den?

 

Det er fortsatt en ørliten ramme rundt skjermen som hindrer dette, så det er ikke noe problem.
Lenke til kommentar

Denne testen stod i sterk kontrast til Dinside sin test.

 

 

Vi klarer imidlertid ikke helt å anbefale LGs toppmodell denne gangen, og det er fordi den alt for ofte lugger og for eksempel må tegne opp hjemskjermen på nytt. I tillegg har vi hatt problemer med varmeutvikling i telefonen der vi gjentatte ganger har fått beskjed om at lysstyrken på skjermen ikke kan skrus opp, eller der telefonen vil skru seg av fordi den er blitt for varm.

 

http://www.dinside.no/929282/lg-g3

 

Kven skal eg tru på?

Jeg leste også denne på morgenen og tenkte bare at de må ha fått en "mandagstelefon". Den testen blir, etter min mening, like svak som at Amobil ikke har Galaxy S5 blant topp 3 på smartphones listen sin... Specsmessig er det er kun Z2 og G3 de kan sette foran etter min mening.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

LG er virkelig i siget ja! Men 5,5" er fullstendig uaktuelt for min egen del i bruk.

 

Men kunne tenkt å klå litt på denne her likevel, ser unektelig herlig ut :)

Men har du sett hvor stor mobilen faktisk er? Den er såvidt større enn S4/HTC One M8 og Xperia Z2 i faktisk størrelse, fordi skjermen tar opp så stor del av telefonens overflate.

 

Det er i telefoner som G3 fremtiden ligger. Svær og fin skjerm, men ganske kompakt og lett kropp. Håper alle kopierer!

 

Og det skal LG ha mye skryt for, bra utnyttelse av plassen :) Har hatt Z1 og den ble for stor i det lange løp.

Lenke til kommentar

Dere nevner at den har god lyd ut fra mini jack. Hvordan er den sammenlignet med Sony Xperia Z2? Z2-en skuffer meg på lyden ut av mini jack-en. Jeg har Bose QC20i og det er så lav lyd i det hodesettet i bruk på Z2-en. Skikkelig irriterende, spesielt med såpass dyre øreplugger. Kanskje noen som har litt erfaring på dette området? Jeg bytter ut min Z2 pga av den lave lyden jeg får i QC20i pluggene. Htc One M8 er jo i en klasse for seg her. M8-en er faktisk slik at jeg opplever at den får enkelte hodesett til å skurre på maks volum, som nevnte QC20i. Må ha på nest høyeste volum...

 

Fikk Z2'en min på tirsdag er ikke skuffet over lyden fra Minijacken, er egentlig ganske høy lyd! :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Dere nevner at den har god lyd ut fra mini jack. Hvordan er den sammenlignet med Sony Xperia Z2? Z2-en skuffer meg på lyden ut av mini jack-en. Jeg har Bose QC20i og det er så lav lyd i det hodesettet i bruk på Z2-en. Skikkelig irriterende, spesielt med såpass dyre øreplugger. Kanskje noen som har litt erfaring på dette området? Jeg bytter ut min Z2 pga av den lave lyden jeg får i QC20i pluggene. Htc One M8 er jo i en klasse for seg her. M8-en er faktisk slik at jeg opplever at den får enkelte hodesett til å skurre på maks volum, som nevnte QC20i. Må ha på nest høyeste volum...

 

Fikk Z2'en min på tirsdag er ikke skuffet over lyden fra Minijacken, er egentlig ganske høy lyd! :D
Hm, på Bose Qc20i er det veldig lav lyd. Adskillig høyere på iPhone og ikke minst M8. Men, på mine Shure 535 er det absolutt akseptabelt volum. Det er nok spesielt kombinasjonen Z2/QC20i som ikke er perfekt match tydeligvis :/
Lenke til kommentar

Dere nevner at den har god lyd ut fra mini jack. Hvordan er den sammenlignet med Sony Xperia Z2? Z2-en skuffer meg på lyden ut av mini jack-en. Jeg har Bose QC20i og det er så lav lyd i det hodesettet i bruk på Z2-en. Skikkelig irriterende, spesielt med såpass dyre øreplugger. Kanskje noen som har litt erfaring på dette området? Jeg bytter ut min Z2 pga av den lave lyden jeg får i QC20i pluggene. Htc One M8 er jo i en klasse for seg her. M8-en er faktisk slik at jeg opplever at den får enkelte hodesett til å skurre på maks volum, som nevnte QC20i. Må ha på nest høyeste volum...

 

Dette er pga programvaren

Lenke til kommentar

 

Denne testen stod i sterk kontrast til Dinside sin test.

 

 

Vi klarer imidlertid ikke helt å anbefale LGs toppmodell denne gangen, og det er fordi den alt for ofte lugger og for eksempel må tegne opp hjemskjermen på nytt. I tillegg har vi hatt problemer med varmeutvikling i telefonen der vi gjentatte ganger har fått beskjed om at lysstyrken på skjermen ikke kan skrus opp, eller der telefonen vil skru seg av fordi den er blitt for varm.

 

http://www.dinside.no/929282/lg-g3

 

Kven skal eg tru på?

Jeg leste også denne på morgenen og tenkte bare at de må ha fått en "mandagstelefon". Den testen blir, etter min mening, like svak som at Amobil ikke har Galaxy S5 blant topp 3 på smartphones listen sin... Specsmessig er det er kun Z2 og G3 de kan sette foran etter min mening.

 

Du hadde rett det var en mandagstelefon DinSide hadde fått. Link http://www.dinside.no/929341/lg-g3-er-friskmeldt

Endret av Tekno Brukeren
Lenke til kommentar

Når får vi noen ordentlig billige og gode telefoner. "Alt vi blir servert koster jo" omtrent over kr 5000,- i disse dager :thumbdown:

G2 fra LG har vært ute lenge til langt under 4000,- Jeg kjøpte min helt ved lansering, og da betalte jeg 4100,- om jeg ikke husker feil. Nytt er ALDRI billigst.

Lenke til kommentar

Når får vi noen ordentlig billige og gode telefoner. "Alt vi blir servert koster jo" omtrent over kr 5000,- i disse dager :thumbdown:

Mindre skjermstørrelse og "flaggskip" ytelse glimrer også med sitt fravær, med enkelte unntak.

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når får vi noen ordentlig billige og gode telefoner. "Alt vi blir servert koster jo" omtrent over kr 5000,- i disse dager :thumbdown:

Det finnes terminaler i alle størrelser, med forskjellige priser og specs. Utfordringen er at nordmenn stort sett vilha det beste og derfor selger man svært lite av de billigere telefonene når man har tatt inn disse. Da ender det som regel at butikken må selge ut partier med tap fordi man ikke får solgt ut de partiene man tar inn.

 

Om flere hadde kjøpt en telefon etter sitt eget behov, i stedet for å kjøpe ifht merke/status/hva venner har o.l, så ville markedet bestått av flere billigere modeller, flere merker som lykkes, windows phone ville hatt vesentlig større markedsandel osv...dette er i hvet fall min personlige overbevisning :)

 

Alternativet for deg er å kjøpe modeller som er 1-2år gamle. Type LG G2, Xperia Z1, Galaxy S3/S4... da får man gode terminaler som stort sett ville vært godt nok for de fleste.

Endret av Terminal
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...