Gå til innhold

HJELP ? hvor er det varmest i juli?


lvh

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mexico er ikke så ille i juli.... har opplevd +54 (i skyggen) når jeg jobba der (Mexico City)...

 

Afghanistan var heller ikke så ille. Ikke uvanlig med +40 om dagen og ned mot 0 (-) om natta.

 

Om du er litt normal og fornuftig (?), så reiser du dit det er billigst, ikke dit det nødvendig vis er varmest. Det er ikke kjekt med for mye varme.. Som andre her inne nevner kan det være direke farlig om man ikke får i seg nok vann/salt osv.

Endret av Skipstrixy
Lenke til kommentar

 

blablabla..Høysommeren er ofte kvelende varme og knusktørre, og Sevilla målte en uoffisiell europeisk varmerekord gjennom tidene på rundt 46 grader i 2003....

 

 

Jeg var i Sevilla under denne varmerekorden. Det var såpass varmt at vi rømte til Portugals sørkyst, la oss i sjøen og ble liggende resten av ferien for å få tilbake normal kroppstemperatur.

Endret av Sentenza
Lenke til kommentar

Nei det er jo akkurat det jeg sier, jeg reiser steder jeg synes ser fine ut, og har aktiviteter som passer meg.
Når det ikke er skiferie, er det naturligvis et pluss at det er badetemperatur, men om det er 29 grader eller 37 grader, er likegyldig. 29 er hakket mer behagelig, men det går fint med varmere også, så lenge man slipper unna ekstreme tilstander.

Så ville man vel bare feriert i ørkenområder. Venner som har vært i afghanistan, har jo fortalt at de har dubai-tilstander med opp mot 50 grader. :)

Lenke til kommentar

Nei det er jo akkurat det jeg sier, jeg reiser steder jeg synes ser fine ut, og har aktiviteter som passer meg.

Når det ikke er skiferie, er det naturligvis et pluss at det er badetemperatur, men om det er 29 grader eller 37 grader, er likegyldig. 29 er hakket mer behagelig, men det går fint med varmere også, så lenge man slipper unna ekstreme tilstander.

 

Så ville man vel bare feriert i ørkenområder. Venner som har vært i afghanistan, har jo fortalt at de har dubai-tilstander med opp mot 50 grader. :)

 

Afghanistan er hett ja, hehehe... Men kjenner ikke så mange nordmenn som ferierer i Afghanistan uansett. Når man er Norsk og er der, har man som regel ganske mye klær på, og flagget på venstre skulder :xmas:

 

Poenget våres var vel uansett det samme.. Man reiser ikke til Abu Dabi kun fordi der er meldt 42 grader, og ikke 32 som det var på Kypros... :tease:

 

(Ser likevel at første innlegget mitt kan misstolkes, siden jeg heller mente man burde reise dit det var billigst... :) og ikke nødvendig vis varmest)

Endret av Skipstrixy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...