Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tormod: SKX007 Planet Ocean den modden går under? Det som er så fett med 007, Black Bay-modden er også ganske kul :) Aksepterer "hjemmelagede homage'er" i langt større grad, enn fra fabrikk. Kunne kanskje tenke meg noe slikt selv :)

 

Fishy: Vil du ha skeleton slik at du kan se gjennom urskiven, eller see through baklokk? Skeleton kan nok bli ganske dyrt. Orient har noen modeller der man kan få et lite kikkehull gjennom urskiven :)

Det er planet ocean mod ja.

Men vil ikke kalle den homage akkurat.

I mine øyne ligner den ikke planet ocean i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Har prøvd å googlet litt, kommer stort sett bare frem til Amazon og Ebay.. Synes klokkene virker veldig stilige, og prisen virker jo veldig fornuftig :) Håper noen kan komme med forslag til andre merker, eller nettsider hvor de selges :)

Hadde denne klokken en gang, har aldri fått så mange kommentarer på en klokke så med den.

Den er veldig fin, å en av de mest nøyaktige mekaniske klokkene jeg har eid.

Absolutt verd pengene.

 

http://www.creationwatches.com/products/orient-watches-252/orient-automatic-sdb08001w0-mens-watch-3308.html

Lenke til kommentar

Tja, ser jo lett hvilke klokke den er inspirert av da :p

Men er som sagt fin da :)

Hehe ,ja viserene er jo helt like å skiven ganske lik.

Men man tar ikke akkurat feil mellom denne å en planet ocean.

Er veeldig forskjellig kasse på de to.

Homage er vel mere steinhart ocean one. som er nesten prikk lik en rolex.

Lenke til kommentar

Vurderer å kjøpe den, og det er sannsynlig at jeg ender opp med den ettersom de andre jeg har sett på (f. eks http://www.amazon.com/Kenneth-Cole-New-York-KC1514/dp/B001EWEL2Q/ref=sr_1_3?ie=UTF8&qid=1388102741&sr=8-3&keywords=skeleton+watch og Stührling-klokkene) har fått litt dårlige anmeldelser om at de slutter å fungere etter noen månder. Synd jeg har forelsket meg helt i utseendet.

Lenke til kommentar

Har sett litt etter en ny klokke, og har blitt veldig fascinert av skeleton-klokker, altså at man kan se innmaten til klokken. Noen som vet om noen slike som ikke er spesielt dyre? Tenker helst under tusen kroner.

Du skal i det hele tatt være flink om du finner en hvilken som helst god mekanisk klokke under tusen kroner, for ikke å snakke om en skeleton. Men de finnes:

 

M182SK6.JPG

 

http://www.seagullwatchstore.com/SEAGULL-M182SK-Automatic-Skeleton-Men-s-Watch-p/m182sk-blue-hands.htm

Endret av Orwandel
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du skal i det hele tatt være flink om du finner en hvilken som helst god mekanisk klokke under tusen kroner, for ikke å snakke om en skeleton. Men de finnes:

 

M182SK6.JPG

 

http://www.seagullwatchstore.com/SEAGULL-M182SK-Automatic-Skeleton-Men-s-Watch-p/m182sk-blue-hands.htm

Vet du hva frakten er fra den siden?

 

EDIT: duh, står jo at det er free..

Endret av FishMassacre
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Hehe ,ja viserene er jo helt like å skiven ganske lik.

Men man tar ikke akkurat feil mellom denne å en planet ocean.

Er veeldig forskjellig kasse på de to.

Homage er vel mere steinhart ocean one. som er nesten prikk lik en rolex.

Det er sant, godt gjort å ta feil ja :)

Hva har du av klokker? :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

En G-Shock, brukes bare når jeg vet jeg må legge igjen klokker et sted eller når det er snakk om maling eller gips. Hatt den siden 5. eller 6. klasse :p

 

Huket tak i en Certina DS Diver med sort skive i sommer. Veldig fornøyd med den.

 

Måtte ha noe med litt mer farger, så en SKX009 er i posten, er på blå NATO, fikk også med en gummireim. Usikker på gummireima, hørt at det ikke er noe særlig, men skal avsolutt prøves :)

 

Sarb-serien er jo helt nydelig, håper du blur fornøyd :)

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Har en skx007 å en snzh51 seiko. Å en seiko sarb021 på vei.

Hvilken klokke eller klokker har du?

 

Støtter valget av sarb'en. Min neste klokke blir nok en sarb023. Må bare vente til jeg har litt penger til overs. Holder på å oppgradere PC'n serruh ;)

 

Har også sett litt på Longines sin Master Collection, og synes noen der er fine, spesielt denne:

 

L2.628.4.77.6.jpg

Hadde det bare ikke vært for diamantene, som jeg ikke er fan av.

Lenke til kommentar

Når vi er inne på samling; her har det vært utskiftninger i det siste!

 

Pr. i dag er samlingen:

  • JLC Master Geographic (150.84.20)
  • Omega Speedy Pro (3575.50.00)
  • Junghans Max Bill Chronoscope (027/4003.44)
  • Rolex Air King (114200BLCOAO)
  • Stowa Marine Handaufzug
  • Nomos Orion 38 Datum Weiss
Håper det står stille en stund nå :)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...