Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er en ganske enkel prosess!

1. Finn en som selger en ekte Stowa.

2. Kjøp den.

 

Fra spøk til alvor - Tidssonen.no kan være et greit sted å starte hvis du vil kjøpe fra Norge. Hvis du er villig til å kjøpe fra en utenlandsk selger er det flere med respektable klokkeforum som har egne salgsdeler, som Watchuseek.com og TimeZone.com.

Kikk litt på selgeren, se hva han har solgt før og tilbakemeldingene han har fått. Et gammelt jungelord er at du skal kjøpe selgeren og ikke klokken, så det kan jo være greit å ha i bakhodet. Om det er noe som skurrer er det bare å la det gå og heller smøre seg med tålmodighet.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke en klokkespesialist, men jeg lurer på et par ting.

 

Er brukte Rolex-klokker fra 1950-80 mye dyrere enn de nyere som har kommet ut i de siste?

Jeg så flere gamle og pent brukte Rolex-klokker fra 1950-1980 til ca. 30 000 kr.

hvor har du sett vintage rolex klokker til den prisen?

Lenke til kommentar

Jeg er litt ambivalent når det gjelder Rolex. På den ene siden synes jeg Datejust og (de mest vanlige variantene av) Daytona er flotte ur og Rolex har en stolt tradisjon, men på den andre siden synes jeg de er overpriset og at mange (men for all del ikke alle) Rolexeiere har valgt Rolex for å vise hvor mye penger de har. Breitling føler jeg er for eiendomsmeglere som fortsatt skulle ønske de var jagerflyvere.. (Men igjen ikke alle modellene, jeg liker Transocean.)

 

Jeg tror forøvrig vi har diskutert det samme i denne tråden opptil flere ganger før..

Endret av the_last_nick_left
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...