Gå til innhold

SAMLETEST: Dette er de ti beste smartmobilene akkurat nå


Anbefalte innlegg

Vindicator, ro ned med den lange unødvendige quotinga...

 

Du har ikke mer erfaring enn meg, og ikke kom her å si hva jeg kan og ikke kan, jeg vet mye om adroid og nok til å si mitt om det. Jeg er enig i ahpadt, listen er bare latterlig og dum, ikke relevant på noe nivå...

 

Jeg kan quote så mye jeg vil når folk svarer på mine poster. Så kanskje du heller skal innse at jeg har mange gode argumenter du ikke klarer å motargumentere i stedet?

 

Når det kommer til Android, så har jeg mange år mere erfaring om OS'et enn det du har.

 

Dessuten, om jeg har veldig god erfaring i fra hvordan iPhone OS fungerte før det ble gjort om til iOS, så er det faktisk en sannhet at min erfaring er like god med iOS i dag. iPhone OS i gamle dager og iOS i dag er same shit, just different name.

 

EDIT: Og bare for at du skal få deg et kurs på hvordan Android og iOS fungerer, så gir jeg deg denne YouTube spillelisten her som jeg har laget som forklarer hvordan Android og iOS fungerer: https://www.youtube.com/playlist?list=PLC223CF4F1FF5B0D9

 

Jeg advarer deg da, om du ser alt så vil du ikke komme tilbake hit med samme oppfatning om hvordan iOS er. Just sayin.

 

EDIT 2: Og du nevner at iOS ikke er tregt i en av dine 3 grunner. Javel, have a look at this: https://www.youtube.com/watch?v=LY-KuPhC0Y0&list=PLC223CF4F1FF5B0D9&index=18

Endret av Vindicator
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-292501
Jeg kan quote så mye jeg vil når folk svarer på mine poster. Så kanskje du heller skal innse at jeg har mange gode argumenter du ikke klarer å motargumentere i stedet?

 

Når det kommer til Android, så har jeg mange år mere erfaring om OS'et enn det du har.

 

Dessuten, om jeg har veldig god erfaring i fra hvordan iPhone OS fungerte før det ble gjort om til iOS, så er det faktisk en sannhet at min erfaring er like god med iOS i dag. iPhone OS i gamle dager og iOS i dag er same shit, just different name.

 

EDIT: Og bare for at du skal få deg et kurs på hvordan Android og iOS fungerer, så gir jeg deg denne YouTube spillelisten her som jeg har laget som forklarer hvordan Android og iOS fungerer: https://www.youtube.com/playlist?list=PLC223CF4F1FF5B0D9

 

Jeg advarer deg da, om du ser alt så vil du ikke komme tilbake hit med samme oppfatning om hvordan iOS er. Just sayin.

 

Du skal ikke quote unødvendig mye, det har moderatorene sagt flere ganger. Det går ann å korte ned

Du referer til følgende:

 

1: Den har mange apper, fleste apper kommer til iphone først og så til andre mobiler

 

2: Det har bra kamera og man har kamera på begge sider

 

3:Den er rask og ikke treig slik som noen andre telefoner kan være

Punkt 2 og 3 er feil. Så de teller jo såklart ikke. Disse er ikke unike for iPhone.

 

Punkt 1 er et argument. Men et tynt et. Det at man får visse apper tidligere til iPhone kan enkelt balanseres mot det at man har mer frihet ift apps med Android, som å kunne installere apps utover play store.

 

Så jeg ser et halvt argument for å sette iPhone øverst, men veldig mange mot. Samtlige telefoner på listen har vel karakteristikker som overgår iPhone på ett eller flere punkter, slik jeg leser det.

 

2 og 3 er ikke feil, jeg har iphone selv og det har kamera på begge sider

Endret av Bruker-292501
Lenke til kommentar

 

Jeg kan quote så mye jeg vil når folk svarer på mine poster. Så kanskje du heller skal innse at jeg har mange gode argumenter du ikke klarer å motargumentere i stedet?

 

Når det kommer til Android, så har jeg mange år mere erfaring om OS'et enn det du har.

 

Dessuten, om jeg har veldig god erfaring i fra hvordan iPhone OS fungerte før det ble gjort om til iOS, så er det faktisk en sannhet at min erfaring er like god med iOS i dag. iPhone OS i gamle dager og iOS i dag er same shit, just different name.

 

EDIT: Og bare for at du skal få deg et kurs på hvordan Android og iOS fungerer, så gir jeg deg denne YouTube spillelisten her som jeg har laget som forklarer hvordan Android og iOS fungerer: https://www.youtube.com/playlist?list=PLC223CF4F1FF5B0D9

 

Jeg advarer deg da, om du ser alt så vil du ikke komme tilbake hit med samme oppfatning om hvordan iOS er. Just sayin.

 

Du skal ikke quote unødvendig mye, det har moderatorene sagt flere ganger. Det går ann å korte ned


Du referer til følgende:

1: Den har mange apper, fleste apper kommer til iphone først og så til andre mobiler

2: Det har bra kamera og man har kamera på begge sider

3:Den er rask og ikke treig slik som noen andre telefoner kan være

Punkt 2 og 3 er feil. Så de teller jo såklart ikke. Disse er ikke unike for iPhone.

Punkt 1 er et argument. Men et tynt et. Det at man får visse apper tidligere til iPhone kan enkelt balanseres mot det at man har mer frihet ift apps med Android, som å kunne installere apps utover play store.

Så jeg ser et halvt argument for å sette iPhone øverst, men veldig mange mot. Samtlige telefoner på listen har vel karakteristikker som overgår iPhone på ett eller flere punkter, slik jeg leser det.

 

2 og 3 er ikke feil, jeg har iphone selv og det har kamera på begge sider

 

1. Igjen, en moderator kan ikke nekte meg i å svare på folk som svarer på mine poster. Jeg ser heller at jeg poster alle mine svar til andre under en post enn om at jeg skulle ha gjort det under 3 poster.

 

2. Og hvilke telefoner har ikke kamera bak og i fronten i dag?

 

Det finnes veldig mange telefoner som er dobbel så billig som iPhone i dag og fortsatt har bedre bak og front kamera enn det iPhone 5S har. I følge deg, så må jo disse telefonene være bedre enn iPhone 5S / iPhone da.

Endret av Vindicator
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

Du er vanskelig å krangle med og du virker veldig fiendtlig

 

Ok, og det snakker mister ingen-kilder / bevis karen om som bare spyr ut meninger og lar være å oppgi kilder på det du sier?

 

De kildene du har kommet med har ikke vært gyldige så bedre med ingen kilder enn fakes...

Lenke til kommentar

 

 

Du er vanskelig å krangle med og du virker veldig fiendtlig

 

Ok, og det snakker mister ingen-kilder / bevis karen om som bare spyr ut meninger og lar være å oppgi kilder på det du sier?

 

De kildene du har kommet med har ikke vært gyldige så bedre med ingen kilder enn fakes...

 

 

Og grunnen til at det er fakes, er?

 

Er det noe i den listen som ikke stemmer som iOS kan gjøre i dag?

 

I så fall, forklar og gi oss kilder som bekrefter at det som står det skulle være feil.

Endret av Vindicator
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

 

 

Du er vanskelig å krangle med og du virker veldig fiendtlig

 

Ok, og det snakker mister ingen-kilder / bevis karen om som bare spyr ut meninger og lar være å oppgi kilder på det du sier?

 

De kildene du har kommet med har ikke vært gyldige så bedre med ingen kilder enn fakes...

 

 

Og grunnen til at det er fakes, er?

 

Som ipadt sa så er begrunnelsene teite, bare en rekke unødige grunner som folk ikke bryr seg om. Iphone vil alltid imo være best...

Lenke til kommentar

 

 

Og grunnen til at det er fakes, er?

Som ipadt sa så er begrunnelsene teite, bare en rekke unødige grunner som folk ikke bryr seg om. Iphone vil alltid imo være best...

 

 

Det er ikke en begrunnelse, det er en mening.

 

Vet du hva forskjellen på en kilde som bekrefter ting og hva en mening er?

 

Du kan mene at jorden er flat mens jeg har kildene som viser fakta på at jorden er rund. Du kan fortsatt mene at den er flat uansett hva vi viser deg.

Endret av Vindicator
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

 

 

Og grunnen til at det er fakes, er?

Som ipadt sa så er begrunnelsene teite, bare en rekke unødige grunner som folk ikke bryr seg om. Iphone vil alltid imo være best...

 

 

Det er ikke en begrunnelse, det er en mening.

 

Vet du hva forskjellen på en kilde som bekrefter ting og hva en mening er?

 

Du kan mene at jorden er rund mens jeg har kildene som viser fakta på at jorden er rund. Du kan fortsatt mene at den er rund uansett hva vi viser deg.

 

Som sagt, det var ikke en gyldig kilde men en fake.

 

Dette fører ingen vei, vi får bare være enig om å være uenig...

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Og grunnen til at det er fakes, er?

Som ipadt sa så er begrunnelsene teite, bare en rekke unødige grunner som folk ikke bryr seg om. Iphone vil alltid imo være best...

 

 

Det er ikke en begrunnelse, det er en mening.

 

Vet du hva forskjellen på en kilde som bekrefter ting og hva en mening er?

 

Du kan mene at jorden er rund mens jeg har kildene som viser fakta på at jorden er rund. Du kan fortsatt mene at den er rund uansett hva vi viser deg.

 

Som sagt, det var ikke en gyldig kilde men en fake.

 

Dette fører ingen vei, vi får bare være enig om å være uenig...

 

 

Igjen, hvor er bekreftelsen / kildene på at det er en fake?

 

At du drar frem en annens mening har jo ingenting med å gi en kilde på noe som bekrefter noe. Jeg vil ha kilder som bekrefter at flere ting i den listen er fake. Uten en bekreftelse som sier at du har rett så kan du ikke bevise noe. Du står da på bar bakke.

 

Hva med alle videoene som jeg har i min YouTube spilleliste som også viser at ting ikke er slik enkelte skal ha iOS til å være?

 

Dem er vel fake dem også eller bare fordi du sier så?

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Hvis jeg gidder så skulle vel jeg å funnet sider som viser at iOS er bedre raskere osvosv. Det gjelder sikkert wp også. At du søker på google: Sites that shows that Android rules. Betyr jo ikke nødvendigvis at de sidene sier virkeligheten, gjør det? Din virkelighet ja, men...

 

At du quoteonanerer og kommer med de samme slitte Android factsene betyr ikke at du har rett. Du kan ALDRI overbevise meg om at Android er overlegent noe annet når hver gang jeg har en iPhone i hånda så føles det som mer hel ved en selv de beste Androidene på markedet.

 

Å når man har giddet diskutere lenge nok med så kommer standard Android svarene. Bytt launcher, root, custom rom.

 

Nei når alt kommer til alt så er det personlige preferanser. Å der liker noen mora (Android) og noen liker den sexye dattera (iOS). Å sånn er det bare..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis jeg gidder så skulle vel jeg å funnet sider som viser at iOS er bedre raskere osvosv. Det gjelder sikkert wp også. At du søker på google: Sites that shows that Android rules. Betyr jo ikke nødvendigvis at de sidene sier virkeligheten, gjør det? Din virkelighet ja, men...

 

Hvorfor ikke bare gjøre det når det er så lett for oss Android brukere å gjøre?

 

Om det faktisk er tilfelle det dere sier, så skal det finnes kilder ute på nettet som bekrefter det dere sier. Så enkelt er det bare.

 

At du quoteonanerer og kommer med de samme slitte Android factsene betyr ikke at du har rett. Du kan ALDRI overbevise meg om at Android er overlegent noe annet når hver gang jeg har en iPhone i hånda så føles det som mer hel ved en selv de beste Androidene på markedet.

 

Så lenge ingen klarer å motbevise det, så må det jo være en grunn på hvorfor det ikke kan motbevises. Hadde det vært så enkelt å motbevise det jeg legger frem, så hadde det blitt motbevist for lenge siden. Er det så enkelt å bevise ting under Android, så skal det være like enkelt å gjøre det samme med iOS om ting med iOS er så lett å bruke som mange sier.

 

Så hvorfor skjer det aldri at noen klarer å motbevise det som blir sagt om Android med å gi kilder osv som motbeviser de tingene som blir sagt om Android?

 

Fakta er at det finnes ingen kilder i mot Android fordi det som blir sagt om Android er sannheten til det motsatte er bevist.

 

Å når man har giddet diskutere lenge nok med så kommer standard Android svarene. Bytt launcher, root, custom rom.

 

På samme måte som at de fleste sier 'there is an app for that' i AppStore når noen mangler noe i iOS OS'et, sant?

 

Nei når alt kommer til alt så er det personlige preferanser. Å der liker noen mora (Android) og noen liker den sexye dattera (iOS). Å sånn er det bare..

 

Å ha personlige preferanser har ingenting med hva faktaene er. Om du har en personlig preferanse på at jorden er flat, så kan du mene det så mye du vil uten at du kan forandre på sannheten at jorden er rund.

 

Du må klare å skille mellom hva faktaer og meninger er.

Endret av Vindicator
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Moderatormelding

Ved mistanke om brudd på retningslinjene, skal dette rapporteres. Det går helt fint å dele opp sitater i bolker, for så å svare på hver enkelt del. Sitatpyramide blir definert som at man har veldig mange (vi kan si grensen går ved rundt 3) sitater som er unødvendige og gamle, i ett og samme innlegg) - slik at sitatene danner en "pyramide". To innlegg har blitt fjernet.

Quote has spoken.

Kommentering av moderering tas på PM.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er vel ikke så fryktelig vanskelig å finne artikler på nett som bekrefter mye av det mange av oss sier er grunner til at vi foretrekker iOS fremfor Android? Må vi virkelig gjøre dette for deg?

 

Let me Google that for you, my friend

 

 

Og for de som er ekstremt late så kan jeg linke et par av de aktuelle som dukker opp:

 

The Smartphone App Wars Are Over, and Apple Won

 

Why iOS Apps Look Better Than Android Apps

 

If Android is so popular, why are many apps still released for iOS first?

 

The Data Doesn't Lie: iOS Apps Are Better Than Android

 

iOS vs. Android: Which Platform Has Better Tablet Support?

 

 

 

Nå har jeg ikke finlest disse artiklene, men flere av de er jo temmelig klokkeklare og siden man finner de på 1, 2, 3 via Google så må de jo basere seg på kalde, harde, fakta om vi skal følge Vindicator sin logikk. Det er jo ikke sånn at man kan dra "det stemte i gamle dager" argumentet heller da flere av disse artiklene stammer fra 2014 og fremstår som ganske så gjenomgående og reflektere artikler og kommer ikke fra A-typiske "Jeg elsker Apple og iOS" nettsider.

 

 

 

Vindicator er jo også fryktelig glad i YouTubevideoer og mener tydeligvis at alt hva en person kan lire av seg i en YouTubevideo også er skrevet i stein så jeg dro frem et par god linker til YouTubevideoer som også fremmer det samme budskapet:

 

Apple iOS vs Android - Top 5 reasons Apple is better than Android

 

25 Reasons why iOS is Better Than Android

 

 

Eller den som kanskje summer opp alt best og forklarer hvorfor ingen kan leke verdenshersker og påstå at det ene faktisk er bedre enn det andre da preferanser er subjektivt:

 

iOS Vs. Android

Lenke til kommentar

Er vel ikke så fryktelig vanskelig å finne artikler på nett som bekrefter mye av det mange av oss sier er grunner til at vi foretrekker iOS fremfor Android? Må vi virkelig gjøre dette for deg?

 

Let me Google that for you, my friend

 

Og for de som er ekstremt late så kan jeg linke et par av de aktuelle som dukker opp:

 

The Smartphone App Wars Are Over, and Apple Won

 

Why iOS Apps Look Better Than Android Apps

 

If Android is so popular, why are many apps still released for iOS first?

 

The Data Doesn't Lie: iOS Apps Are Better Than Android

 

iOS vs. Android: Which Platform Has Better Tablet Support?

 

Nå har jeg ikke finlest disse artiklene, men flere av de er jo temmelig klokkeklare og siden man finner de på 1, 2, 3 via Google så må de jo basere seg på kalde, harde, fakta om vi skal følge Vindicator sin logikk. Det er jo ikke sånn at man kan dra "det stemte i gamle dager" argumentet heller da flere av disse artiklene stammer fra 2014 og fremstår som ganske så gjenomgående og reflektere artikler og kommer ikke fra A-typiske "Jeg elsker Apple og iOS" nettsider.

 

Vindicator er jo også fryktelig glad i YouTubevideoer og mener tydeligvis at alt hva en person kan lire av seg i en YouTubevideo også er skrevet i stein så jeg dro frem et par god linker til YouTubevideoer som også fremmer det samme budskapet:

 

Apple iOS vs Android - Top 5 reasons Apple is better than Android

 

25 Reasons why iOS is Better Than Android

 

 

Eller den som kanskje summer opp alt best og forklarer hvorfor ingen kan leke verdenshersker og påstå at det ene faktisk er bedre enn det andre da preferanser er subjektivt:

 

iOS Vs. Android

 

1. Til den første linken. Så apps er alt som gjelder i et OS?

 

Selv om noen apps er gode i iOS så betyr det fortsatt lite på at iOS som et OS er god av den grunn. Det er jo dette jeg snakker om. Jeg snakker om selveste OS'ene på hva folk flest i dag velger og på hva som er den letteste veien å gå for den vanlige mannen i gata i dag.

 

2. Til de 5 neste linkene. At apps ser bedre ut har ingen betydning når det er måten applikasjonene fungerer på som er det viktigste. Vil du at en applikasjon skal se pent ut samtidig som appen er skrapet for funksjonaliteter og valgmuligheter som gjør at appen ikke fungerer optimalt for deg, eller velger du å ha en app som ser ålright ut men som tilbyr oss flere valgmuligheter som gjør at appen fungerer bedre for oss?

 

Dette blir som å velge det yttre over det indre (som f.eks når man ser på en dame).

 

At apps ser penere ut hjelper også lite når app developers faktisk plasserer ut tilbake knappen hulter til bulter over forskkjellige plasser i applikasjonene i iOS. Dette er ikke brukervennlig. I Android så har man tilbake knappen kun på en plass som alle brukere vet hvor er. Dette gjør opplevelsen bedre. Så at en app ser penere ut, who cares lol?

 

3. Når det kommer til hva Chris sa, så har jeg sett den videoen for lenge siden. Problemet til Chris er at han ikke klarer å være ærlig å si rett ut på hvorfor han f.eks foretrekker iOS over Android, eller motsatt. Hadde jeg eid en Nissan GT-R R35 og en Ferrari F430, så hadde jeg faktisk sagt på hvorfor jeg foretrekker Nissan'en over Ferrari'en og motsatt og til slutt ha sagt på hvilken bil jeg liker best totalt sett ut av dem to. Joda jeg vil nok like begge bilene, men den ene bilen vil nok være bedre enn den andre av gode grunner, så det er på dette feltet Chris failer å kommer frem til.

 

Er faktisk flere som har sett det samme som jeg ser her, så er jo litt kjipern at han ikke klarer å si hvorfor han liker det ene bedre enn det andre når det kommer til det hele.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Han oppsummerer det jo perfekt? Det han mener er best av iOS vs Android HAR INGEN BETYDNING. For hans oppfattelse og personlige preferanser har ingen betydning eller verdi for hva nestemann måtte mene og foretrekke. Han sier ikke at han foretrekker iOS over Android, eller andre veien da det har NULL verdi for deg og meg, vi må selv gjøre opp egne erfaringer og meninger om hva vi selv mener er best.

 

Og det er her du feiler totalt, for hvor jeg kan sitte her å akseptere og være inneforstått med at du foretrekker Android og skal få lov til det, så klarer jo du tilsynelatende ikke å akseptere og være inneforstått med at jeg kan like og foretrekke iOS. Det er kilden til hele problematikken hver gang du bokstaveligtalt angriper kommentarfeltet og diskusjonene her inne, du går inn med en fremstilling og forståelse at Android ER BEDRE enn iOS og at alle derfor MÅ VELGE Android når det er helt fundamentalt feil til å begynne med.

 

 

Begge plattformene er bygget opp forskjellig, de underbygge to helt forskjellige kjerneverdier og vil ha sine forskjellige grupper av brukere. Det å velge Android fremfor iOS er ikke noe mer riktig enn å velge iOS fremfor Android eller andre veien. De er begge to meget gode systemer med sine egne økosystemet som appellerer til forskjellige brukergrupper som foretrekker hvert sitt system av helt legitime grunner.

 

 

Du vil ha det til at Android på død og liv er bedre enn iOS, det er det ikke. iOS er heller ikke bedre enn Android, de har begge sine styrker og svakheter som vil være mer eller mindre viktigere for en bruker også er det opp til hver enkelt bruker selv og bestemme seg for og finne ut av hvilke av de to løsningene de foretrekker og vil investere i.

 

 

 

Og selvsagt så er applikasjonsopplevelsen helt essensiell for en plattform, det kan nok være at jeg vurderer den viktigere enn det du gjør, det er jo temmelig åpenbart ettersom et av mine hovedargumenter for å velge iOS er nettopp fordi applikasjoner er jevnt over bedre optimalisert, har langt større grad av kontinuitet og et mer raffinert og ja kald det gjerne "penere" utseende. Nå vet jeg ikke med deg, men 99% av tiden på en telefon bruker jeg faktisk i en app, så ja det er noe jeg ser på som superviktig og en helt essensiell del av opplevelsen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

1. Til den første linken. Så apps er alt som gjelder i et OS?

 

Selv om noen apps er gode i iOS så betyr det fortsatt lite på at iOS som et OS er god av den grunn. Det er jo dette jeg snakker om. Jeg snakker om selveste OS'ene på hva folk flest i dag velger og på hva som er den letteste veien å gå for den vanlige mannen i gata i dag.

Ja apps er alt som tells, eneste folk bruker smart phones til er å spille apps

 

Er vel ikke så fryktelig vanskelig å finne artikler på nett som bekrefter mye av det mange av oss sier er grunner til at vi foretrekker iOS fremfor Android? Må vi virkelig gjøre dette for deg?

 

Let me Google that for you, my friend

 

 

Og for de som er ekstremt late så kan jeg linke et par av de aktuelle som dukker opp:

 

Jeg er ikke lat, jeg foretrekker å finne mine egne grunner framfor å bare jukse og søke fram på nettet

Lenke til kommentar

 

Kan du svare på hvorfor det IKKE er en fordel at en smarttelefon fungerer som en PC til noen grader når omtrent alle er vandt med å bruke en PC / laptop daglig?

 

Blir det liksom ikke lettere for en hvilken som helst bruker da å bare bruke en smarttelefon på omtrent samme måte som en PC når dem allerede har teken på måten en PC fungerer på?

 

Dette har vel Microsoft bevist til alle gjennom å kutte helt ut GUI-tenkemåten som de hadde med gamle Windows Mobile, hvor hjemmeskjermen var nesten identisk med vanlige Windows. Det ble en gigantisk salgsflopp når bedre alternativer kom som var designet fra bunnen av for telefoner.

 

Selvfølgelig, med Android, å har man muligheten til å kunne bruke telefonene nøyaktig slik man vil. Om man ikke liker måten Android fungerer out of the box med telefonen du kjøpte, så kan du heller sette den opp til å fungere NØYAKTIG slik man vil i stedet sånn at telefonen fungerer best / optimalt for oss.

 

Folk flest, meg inkludert, ønsker ikke å bruke dagesvis på å konfigurere telefonen slik vi ønsker.

 

Desverre så vet ikke Apple hva som er best for meg eller deg, dem vet kun hva dem synes er best for dem selv. Er derfor jeg aldri kaller en iPhone for brukervennlig, men for Applevennlig.

 

I min mening er det faktisk de gangene at et firma eller en person ikke tar hensyn til normen eller det folk vil ha, at man klarer å utvikle noe helt nytt som man ikke har sett før, eller perfeksjonere en idé på en måte som ingen andre har tenkt på. "Design by committee" er fienden.

 

Syntes det forøvrig er litt ironisk at iPhone 5S kom på toppen når The Verge (som har et par fler lesere enn amobil) nylig kom med sin anbefaling om den gjennomsnittlig beste smarttelefonen, men de er vel Apple-fanbois og iSheeps alle sammen? :roll:

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...