Gå til innhold

SAMLETEST: Dette er de ti beste smartmobilene akkurat nå


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er utrolig hvor mye rart enkelte kan klare å lire ut av seg i en slik debatt.

 

i debatten ios v android v wp så er konklusjonen enkel for meg: Egne preferanser er ubrukelig som vurdering av hva som er best. Det er en subjektiv og ikke en objektiv måte å sammenligne systemene på og uansett hvilke preferanser man må ha så er det bare tull å komme med påstander som: "jeg liker mitt system best og derfor er det best!".

 

Jeg vet ikke om ios eller android eller wp8 er best, og det er meg likegyldig hvilket som er best. Det som er viktig for meg er hva som fungerer best for meg.

 

Windows Phone har jeg bare så knapt brukt og for meg så det føltes fremmed, men det skyldes nok rett og slett at det er ukjent for meg.

 

Iphone har jeg prøvd litt mer, men kun for å hjelpe andre (nybegynnere) som har hatt behov for litt hjelp i starten, så erfaringen er minimal for meg.

 

Android har jeg hatt i mange år både på telefoner og på nettbrett og for meg fungerer det godt og derfor ser jeg ingen grunn til å skifte system.

 

Når det er sagt så har jeg vurdert å kjøpe iPhone et par ganger, men slått det fra meg av følgende grunner:

Ladekontakt. iPhonebrukere kan gjerne ha rett når de sier at den nye kontakten til iPhone er bedre enn microusb, men for meg er det upraktisk å dra med meg egen lader når 95% av de jeg kjenner har telefoner som har microusb-lader.

iTunes: Jeg har hatt iPod, og det var en positiv opplevelse, med unntak av at jeg MÅTTE bruke iTunes for å overføre musikk fra PC til mp3spilleren. Andre mp3spillere fungerte i praksis som eksterne harddisker og overføring av musikk var enkel. Slik jeg har forstått det så krever iPhone også at du må bruke iTunes for å overføre musikk/video-filer fra PC til telefon, og dette er derfor ett moment som taler mot iPhone for meg.

Widgets: Det er mulig at dette er endret i den nye ios'et, men slik jeg har forstått det så består skrivebordet på iPhone kun av "snarveier" til apper. Det har ikke vært mulig å ha widgets gående "permanent" på en del av skrivebordet.

For meg er dette en nyttig mulighet i Android.

Som sagt så vet jeg ikke hvilket system som "objektivt" sett er best, men for meg rent "subjektivt" så er fremdeles Android førstevalget. Så får tiden vise hva jeg velger i fremtiden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sonys nye kalender (standard på Z2, kommer/har kommet? på andre modeller også regner jeg med) er spektakulært bra, en klar oppgradering til tross for at stock-kalenderen i Android nå har vært best i klassen lenge.

Hilsen en kalender-junkie ;)

Helt enig med deg angående kalenderen på Z2.

Genialt at den kan vise nasjonale helligdager og fridager.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...