Gå til innhold

Endring av forumstrukturen i fremmarsj.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skjønner ikke hva biler har å gjøre på et dataforum, men det er ikke det viktigste. Det viktigste er å holde det enkelt. Flere hovedkategorier er å foretrekke over færre men med flere nivåer.
Nå har det seg slik at Amotor er en del av nettverket da... Hvis Amobil skal få være på forumet så bør vel Amotor det også?
Lenke til kommentar
Skjønner ikke hva biler har å gjøre på et dataforum, men det er ikke det viktigste. Det viktigste er å holde det enkelt. Flere hovedkategorier er å foretrekke over færre men med flere nivåer.

 

Så vidt jeg vet så er det et forum for en samling av sider...

 

www.akamera.no, www.overklokking.no, www.amotor.no etc etc

 

Så det er ikke så rart, synes jeg da

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hva biler har å gjøre på et dataforum, men det er ikke det viktigste. Det viktigste er å holde det enkelt. Flere hovedkategorier er å foretrekke over færre men med flere nivåer.
Nå har det seg slik at Amotor er en del av nettverket da... Hvis Amobil skal få være på forumet så bør vel Amotor det også?

 

Spørsmålet er vel kanskje da, hvorfor ble amotor.no en del av nettverket? la ikke merke til det før inntil nylig da jeg så avataren til allyse.... sammelikningen din forøvrig er litt søkt - mobiltelefoner har større relevans på et nettverk av datarelaterte sider enn biler om du spør meg... det blir på en måte i samme gate: du har produsentene, som du kan finne igjen i dataverden, du har det rene tekniske som har flere fellestrekk med PC'er, du har software, hyridtelefoner, mobilitet etc...

 

Menmen, den er nå en gang her den siden så... det gjør jo ikke så mye... men hvordan endte det opp med at den ble en del av nettverket i første omgang?

Lenke til kommentar

Enig med deg Calm.

 

Helt idiotisk å ha Amotor under forumet... :evil: for min del kan de mekke strikking.no og putte under nettverket, men det verste er at de skal ha det overalt i forumet også. Derfor mener jeg det bør plasseres slik at man ALDRI ser det, med mindre man klikker på ANNET e.l. Poster herfra bør heller ALDRI forekomme under "Siste poster" og sist men aller viktigst: Poster fra bilforumet bør ALDRI komme opp under SØK.

Lenke til kommentar

Enig med calm jeg og. Synes dette ligner mer og mer på en krampaktig integrering av flere nettsteder som minner mye om Microsofts strategi for integrering av produkter: Skal du ha det ene, så MÅ du få med alt det andre på kjøpet. Og i stedet for at det er fokus på at hvert enkelt nettsted skal blomstre og som er det viktigste, så er nå fokuset flyttet mer opp på makronivå ved at nettverket med alle søstersidene skal blomstre i stedet, hvilket innebærer flere negative konsekvenser for alle, dersom man ser på det på mikronivå.

 

I tillegg er jo (trolig) et av påskuddene at det vil føre til mindre arbeid for "nettverksrytterne" (=staben) når det blir endelig implementert, hvilket er deres egen feil når de absolutt skal ha så sykt mange (min mening) "søstersider". Hvorfor blande klinten med hveten?

Lenke til kommentar
Enig med calm jeg og. Synes dette ligner mer og mer på en krampaktig integrering av flere nettsteder som minner mye om Microsofts strategi for integrering av produkter: Skal du ha det ene, så MÅ du få med alt det andre på kjøpet. Og i stedet for at det er fokus på at hvert enkelt nettsted skal blomstre og som er det viktigste, så er nå fokuset flyttet mer opp på makronivå ved at nettverket med alle søstersidene skal blomstre i stedet, hvilket innebærer flere negative konsekvenser for alle, dersom man ser på det på mikronivå.

 

I tillegg er jo (trolig) et av påskuddene at det vil føre til mindre arbeid for "nettverksrytterne" (=staben) når det blir endelig implementert, hvilket er deres egen feil når de absolutt skal ha så sykt mange (min mening) "søstersider". Hvorfor blande klinten med hveten?

 

Nemlig. Kan ikke huske å ha sett noen ønsker om en søsterside med fokus på bil/motor. I alle fall ikke fra den jevne forumbruker. Det har heller ikke vært tilfelle at det har vært mange innlegg med bil som tema og derfor et behov for et forum der slike ting kan høre hjemme. Det finnes vel allerede flere fora for bilinteresserte på nettet, hvorfor skal det være et under hw.no-nettverket? Kan virke som at denne siden og det tilhørende forumet har dukket opp under påtrykk og ønske av en eller flere moderatorer/administratorer.... synes uansett det er malplasert og irrelevant hva gjelder data/it- og datateknologi...

 

IMHO da... :wink:

Lenke til kommentar
Finnes det en funksjon i Invision Bord som gjør det mulig å lage "bookmark" av tråder, slik at du slipper å bumpe en tråd bare for å finne den lettere senere?
Du kan abbonere på tråder samt forumer, og da får du opp en egen side der kun "dine" forumer er samlet, noe som er ekstremt herlig :D
Lenke til kommentar

Savner tre knapper oppe til høyre jeg.

 

1. Siste poster (uavhengig av forum)

2. Mine siste poster (Og da er jeg ikke intresert i å se hva JEG skrev i en post, men den posten som min beskjed tilhører.)

3. Siste ubesvarte poster.

 

De tre knappene var alt jeg brukte for å ha en hyggelig opplevelse. The holy grail of internett design er å redusere anntall klikk.

 

Jeg er fult klar over at noen av de funksjonene finnes under "my assistant". Men den krever flere klikk, og for å smøre fornærmelse på en allerede sår situasjon, så kommer den boksen opp i et eget vindu. Dette er 10 steg tilbake for brukervennlighet.

 

Eksempel:

i det gamle forumet var det 2 klikk for å finne en post jeg har skrevet i før. Og på de to klikkene ser jeg HELE posten med alle innlegg.

 

I det nye er det 3 klikk og et nytt vindu involvert. For ikke å nevne at det er min post som blir uthevet, som gjør at jeg må trykke inn i posten for å se hva de andre har skrevet. Ikke ser jeg om noen har svart på den posten i ettertid slik man så i det gamle forumet.

 

Jeg håper dette er ting dere vil bringe tilbake. Og med tanke på hvor belastet "my assistant" er i office....kommer dere på en mer utskjelt funksjon i noe program som orginalt var tenkt å hjelpe???

 

AKIRA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...