Gå til innhold

Ny gaming pc(12-15k)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Denne er langt bedre for pengene: http://www.prisjakt.no/list.php?l=94576&view=b

 

Legg til det tilbehøret du trenger.

Eg er meir intressert i å finne ut spesifikk korleis vare eg burde erstatte og eg vil heller utnytte prisklassen 13k so godt som mulig istadenfor å gå ned på 10k

 

Så bytt ut tilsvarende komponenter med de jeg linket og behold tilbehøret som skjerm og ekstra hdd og se hva prisen blir på.

Lenke til kommentar

Her er også et forslag (eksl. skjerm) fra netonnet. Ikke alt er ennå på lager, så du måtte ha ventet litt ...

 

Men det er en nyere plattform (lettere å klokke/bedre TIM) og bedre PSU. Ellers har jeg forsøkt å velge så likt som mulig.

 

Jeg har valgt å ikke ta med den lukkede vannkjøleren du hadde satt av, fordi du burde opp i 2*120mm rad på lukket vannkjøler før det er så mye vits.

 

Forslaget gir ca 2200,- til skjerm.. (ift 13K)

 

 

a363h.jpg

 

Lenke til kommentar

eg har ikkje so god peiling på dette med pc og dette blir den første stasjonære eg kjøper. kan eg få litt info på kor kraftig pcen vil bli og kor lenge den vil vare. akuratt no speler eg omtrent berre LoL, men ein ska ikkje sjå bort frå at det blir nokon andre spel etter kvart.

Lenke til kommentar

Hvis du aldri har hatt stasjonær PC så har du vel aldri drivet noe med klokking heller da? Du kan skrelle av en del på budsjettet hvis du ikke har tenkt å overklokke, og heller legge de i et kraftigere skjermkort.

 

Uansett så vil en 4670/4690K, som man enkelt kan overklokke en del, sammen med et R9 280x gi deg rundt 70FPS i BF3 på en 1920*1080 skjerm. I Crysis 3 vil du ligge vesentlig lavere, fordi dette spillet spiser hardware :) Så det avhenger altså mye av hva du spilller, og hvor mye eye-candy du vil ha på.

 

Det er på ingen måte et monster man får for denne pengesummen, men man får en midlevel entry gamer som vil fungere helt greit (kanskje 2 år på GPU og 3 år på CPU/plattform). Dette er avhengig av utvikling både på hardware- og på spill-fronten, og kan være vanskelig å sette et "X antall år på". Veldig mye av alt annet (kabinett, strømforsyning, SSD osv) kan du bruke mye lenger (helt til det går i filler).

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...