Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Den 11 april, 2014 bestilte av selskapet MyTrendyPhone jeg reparasjon av Galaxy S4 Active

Pris ble oppgitt til kr. 1324 +frakt kr. 99,- til sammen kr. 1423,- inkl. mva. Ifølge reklamen på nettsiden skulle reparasjonen ta 2-5 dager.

Etter flere purringer ble reparert telefon først levert 8.5.2014,

 

«FORVENTET LEVERINGSTID: 2-5 DAGER»

 

Undersøkelser viste at Telefonen faktisk ble sendt til Danmark til tross for at opplysninger i reklamen tilsier at reparasjonen skal skje i «eget verksted» Selskapet har adressen Nydalsveien 33, 0484 Oslo og deres hjemmeside er www.mytrendyphone.no

 

«Dersom du ikke ønsker å reparere enheten din på egenhånd, kan vi gjøre det for deg. Våre dyktige og erfarne teknikere har reparert tusenvis av telefoner, og på bakgrunn av dette kan vi i de fleste tilfeller garantere at enheten din vil fungere perfekt igjen etter reparasjon hos oss! Vi sender ikke telefonen din avsted til en tredjepart, men reparerer den i vårt eget verksted. Dette betyr at vi kan tilby den raskeste og billigste servicen på markedet.
Følg linken under og les mer:»

 

 

Først når men går Kasse for å betale, opplyses langt nede på siden med liten skrift at telefonen blir sendt til Danmark og at toll og mva «kan påløpe»

 

Så vidt meg bekjent skal totalpris oppgis ved salg til privat kunde. Det burde uansett være en smal sak å beregne totalpris når både grunnbeløp for reparasjon er kjent og dermed tilhørende mva og tollsatser

 

Så vidt jeg kan bedømme situasjonen driver selskapet villedende og kanskje ulovlig markedsføring. Pass på !!.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må si jeg støtter trådstarter her. Tar vi et eksempel:

 

http://www.mytrendyphone.no/shop/samsung-galaxy-s4-113891p.html

 

Når man trykker på bildene under beskrivelse fra nr 1-4 får man adressen:

 

MyTrendyPhone
Nydalsveien 33
0484 Oslo
Norge

 

I så fall burde man få informasjon før bestilling at adressen kun er 3part adresse, og mobilen blir videresendt til danmark.

Selvfølgelig kunne man sagt, hvorfor man ikke spurte nettsteder hvor varene blir reparert. Men er enig informasjonen er litt tynn særlig for nye brukere.

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at det ikke er noe problem at deres eget verksted ligger i danmark, så lenge telefonen blir reparert og returnert innen tidsrammen de har gitt. Jeg hadde derimot surna fortere enn råmelk i sola hvis jeg fikk en regning på tollavgift i tillegg til telefonen tilbake, uansett om det står med liten skrift, i og med at de reklamerer med at telefonen "ikke sendes avgårde".

Lenke til kommentar

Merverdiavgift og Toll

Alle varene sendes fra Danmark.

Vi gjør oppmerksom på at på forsendelser over 200.-Norske kr, er tollpliktige og i noen tilfeller tilkommer også norsk moms.

Vi vil bare påpeke her at det er kundens eget ansvar å få varene fortollet i fall de ikke blir merket ut av Tollvesenet.

Ellers henviser vi til Tolldirektoratets egne sider >>>

 

toll.gif

 

Fra sidene deres. Jeg så denne eller lignende tekst 3 steder på 2 sider, før jeg ga dem noen som helst info utover å trykke på kjøpeknappen. Det er ganske tydelig informert om dette, og er ikke det jeg vil beskrive som 'small print', slik jeg opplever at TS fremstiller det som. Føler ikke at bedriften forsøker å skjule dette på noen som helst måte. Når man skal fylle i sine persondata så er det midt i synsfeltet, med stor skrift. Edit: (se bildet i quote)

 

På den andre siden, hvis jeg faktisk risikere å måtte betale toll på en telefon som har blitt reparert, så synes jeg det er rart, men kan ikke nok om tollregler til å vite hverken eller.

 

Ergo ville jeg benyttet meg av noen andre.

 

Min personlige konklusjon er at TS ikke har blitt forsøkt lurt, informasjonen fra bedriften er tydelig, men at tjenesten høres ganske rævva ut.

Endret av liealot
Lenke til kommentar

Hvordan kan det være villedende når det er informasjon som nettstedet opplyser om?

Fint at rep.tid 2-5 dager blir til 28 dager og prist 1423 blir til 2049. Det må man jo tåle

Hvorfor kan ikke "eget verksted" være i Danmark? Det står vel ikke noe sted at verkstedet må være i Norge, eller på oppgitt adresse.

 

 

Hvordan kan det være villedende når det er informasjon som nettstedet opplyser om?

Fint at rep.tid 2-5 dager blir til 28 dager og prist 1423 blir til 2049. Det må man jo tåle

 

Nettopp

Lenke til kommentar

Må man fortolle en defekt telefon som blir sendt til Danmark, og deretter fortolle den en gang til når den blir sendt hjem?

 

Jeg kan i verste fall godta å betale toll på reparasjonen, men dette må være en feil!

 

Tenk om jeg måtte fortolle bilen min hver gang jeg harryhandler?

Da krysser jeg jo grensa to ganger, så det ville kostet en formue.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Det er reparasjonen som man betaler fortolling på, 1.423,- 25% = 355,75 + 270,- i tollgebyr = 2.048,75.

På siden hvor man velger produktet, står det at de reparerer den i Danmark. Når du legger den i handlekurven står det om mva og toll.

 

At 1-2 dager blir 28 dager er selvsagt ikke greit. Dette bør man få avslag i prisen for.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er det "forventet leveringstid" som er 2-5 dager, ikke garantert.

 

De skriver "forventet" for å ta høyde for at forsinkelser kan oppstå, som delemangel eller unormalt høy ordreinngang.

 

Men jeg reagerer på noe de skriver (min utheving):

 

på bakgrunn av dette kan vi i de fleste tilfeller garantere at enheten din vil fungere perfekt igjen etter reparasjon hos oss!

 

Det er ikke mye til garanti, når det kun gjelder de fleste tilfeller. Da garanterer de jo ikke at din telefon er innenfor disse "fleste tilfellene" ;)

Lenke til kommentar

Mottok følgende fra MyTrendyPhone

 

Når du bestiller på vår hjemmeside, betaler du produkter og frakt.
Alle våre varene sendes fra Danmark og alt som koster over 200 NOK må tollbehandles.
Det betyr at det kommer også moms og toll i tillegg hvis ordre koster mer enn 200 NOK.
Det beløpet betaler du i posten når du kommer å hente din ordre.
Det gjelder reparasjoner også.

 

Ikke rart at de er billigere enn andre

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...