Gå til innhold

Akambrukernes bilder - juni 2014


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siste bilde fra organic-serien min. Hva det faktisk er for noe, står i spoiler. :)

 

Subspace: Organic IV by TAKleven, on Flickr

 

 

Det er blåbær med muggsporer. Takk til kona som fant disse i kjøleskapet, og tipset meg om at dette kunne være noe for makrofotografering.

 

Er du veldig redd for at folk skal stjele bildene? Eller er det sånn at de gjør seg best i så lite format?

Endret av Per Yngve Balto
Lenke til kommentar

 

Er du veldig redd for at folk skal stjele bildene? Eller er det sånn at de gjør seg best i så lite format?

 

 

De er i 800x600 på Flickr hvis du vil se dem litt større enn på sidene her.

 

Jeg har opplevd at bilder har blitt brukt uten min tillatelse på kommersielle sider, så ja, det er grunnen til at jeg ikke legger dem ut større enn det jeg gjør på Flickr. Gjør det slik istedet for å legge på vannmerke (som jeg synes ofte ødelegger bilder).

Lenke til kommentar

så dem på flickr ja. De er små der også. Selv legger jeg ut 2200 px på lengste side på alle bilder, bortsett fra her på forumet der "standaren" er 1280px på liggende (legger stor sett bare i "utfordringer"). Men så er ikke jeg så veldig redd for tyveri, men det har vel mer med at jeg ser på egne bilder som "noen i mengden av middelmådige bilder på internett". Og om en eller anne fjortis skulle "stjele" et hundebilde (jeg liker hunder - og bilder av dem) bryr meg lite.

 

-

hundebildene er altså de jeg selv ser på som "best".

 

 

Det er ditt valg, jeg har gjort mitt. :) At privatpersoner bruker bildene mine i blogger og sånn gidder jeg ikke bry meg så mye om, men idet kommersielle aktører tar de i bruk, så synes jeg de kan betale litt for bruken. Man trenger ikke ødelegge levebrødet til profesjonelle fotografer helt heller, synes jeg.

 

Et av mine bilder er, uten min tillatelse, sannsynligvis brukt i en egyptisk brosjyre for ren energi, så NOE gjør jeg jo rett med noen av de bildene jeg legger ut. Hehe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...