Gå til innhold

Find veien hjem løsning?


Anbefalte innlegg

Trenger hjelp til å finne ut en løsning helst den rimeligste for at min RC båt skla finne veien hjem selv.

 

 

sånn kort om prosjektet:

 

Jeg har en RC båt med en RC kontroller som kan gjør at man styre båten via telefon. men vil lage en finn veien hjem funksjon hvis geocacherne som finner cachen ikke kjøre den hjem...

 

har tenkt følgene:

bruke en raspberry pi med anriod os. bruke en app som bruker appen til båten for å få den hjem f.eks. robotium med en GPS modul.osv .

 

men så tenke jeg: kanskje det finnes enklere måter? sånn som robot gres klippenen den finner veien hjem med hjelp av ståltråd kan det være at man få en modul som gjør at den går imot et lys eller en punkt radarløsning osv?

 

kom med ider på hvordan få båten hjem?

 

tilleggsinformasjon båten skal være på et lite vann å base skal være i midten av vannet..

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruke GPS er en veldig grei metode når du ikke har hindringer og det skal være trivielt å programmere.

 

Du bookmarker GPS-posisjoner til hva enn du har lyst til å lagre (waypoints, home, osv.) så kan du enten backtracke waypoints eller så kan du kjøre direkte til home-posisjonen. Å kjøre til en posisjon er bare enkel utregning av retning og så følge retningen til GPS-posisjon er tilsvarende målet (med en fin margin). Annen løsning er å lagre heading og waypoints, så reverserer du det når du vil tilbake og korrigerer med GPS.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

GPS har vel den fordel at du ikke trenger å tenke på noe mer enn mottakeren i båten din. Hvis du vil bruke en annen løsning må du lage noe som sender ut signalet den skal gå mot. I stede for en komponent sitter du med to.

 

Hva mener du forresten med hjem? Er det hjem til deg eller tilbake til et annet punkt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...